  • 1. Data: 2009-03-17 09:30:56
    Temat: MACRO
    Od: "Jotem" <a...@s...com.pl>

    Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy tylko robi
    coś w rodzaju CROP'a?

    jotem

  • 2. Data: 2009-03-17 09:35:22
    Temat: Re: MACRO
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy
    > tylko robi coś w rodzaju CROP'a?

    W lodowce, pralce, czy sokowirowce?

  • 3. Data: 2009-03-17 09:46:32
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 10:35:22 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > W lodowce, pralce, czy sokowirowce?

    Masz te rzeczy z funkcją macro? No, no...
    pzdr
    piotr

  • 4. Data: 2009-03-17 11:52:16
    Od: Chris <k...@g...com>

    On 17 Mar, 10:30, "Jotem" <a...@s...com.pl> wrote:
    > Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy tylko robi
    > coś w rodzaju CROP'a?
    >
    > jotem

    Najogolniej mowiac - pozwala fotografowac ( "ustawic ostrosc") z
    mniejszej odleglosci.
    Co za tym idzie, zmienia skale odwzorowania itd.
    Koledze od lodowek wyjasniam ze nie chodzi tu o odleglosc fotografa od
    aparatu
    ani tez odleglosci pralki od sokowirówki.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-03-17 11:56:49
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 17 marzec (wtorek), gdy o godz. 10:30 *Jotem* napisał(a):

    > Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy tylko robi
    > coś w rodzaju CROP'a?

    Ale o co biega? W obiektywach z funkcją MACRO umożliwia najczęściej
    wyostrzenie na krótszą odległość przez co zwiększa się skala odwzorowania.

    --
    Krasnal...

  • 6. Data: 2009-03-17 12:04:11
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Jotem napisał(a):

    > Co daje wybranie funkcji MACRO? Poprawia skalę odwzorowania, czy tylko robi
    > coś w rodzaju CROP'a?

    Co znaczy "poprawia"? Zwiększa? Samo z siebie - nie. Najczęściej pozwala
    wyostrzyć z mniejszej odległości (w kompakcie), a w lustrzance ustawia
    odpowiednią linię programową.

    W ogóle to RTFM.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 7. Data: 2009-03-17 12:11:36
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła napisał

    > W lodowce, pralce, czy sokowirowce?

    Te cwaniak nie bądź taki do przodu. Zapomniałeś jak na pl.rec.zeglarstwo
    skamlałeś żeby Ci wytłumaczyć najprostsze sprawy z budowaniem Twojego
    sklejkowego pływadełka. A później jeszcze całymi tygodniami dopytywałeś się o
    szczegóły. I na dodatek o to samo pytałeś wędkarzy.

    Pozdrawiam Marian Janaś

  • 8. Data: 2009-03-17 12:15:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Piotr napisał(a):

    > Masz te rzeczy z funkcją macro? No, no...

    Ja mam coś podobnego. W pralce jest cały czas włączone, w lodówce tylko
    jak rozmrażam: funkcja MOKRO.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2009-03-17 12:16:42
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > budowaniem Twojego sklejkowego pływadełka. A później jeszcze całymi
    > tygodniami dopytywałeś się o szczegóły. I na dodatek o to samo

    I twoim zdaniem zadalem tam pytania na takim poziomie?

  • 10. Data: 2009-03-17 12:27:21
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła napisał
    > I twoim zdaniem zadalem tam pytania na takim poziomie?

    Moim zdaniem Twoje odpowiedzi często nie wnoszą nic do rozwiązania problemu
    osoby pytającej. A ktoś pytający może jeszce nie wie co to jest dana funkcja i
    dopiero zaczyna przygodę z fotografią cyfrową. Poszukaj swojej odpowiedzi jaką
    dałeś Bogusławowi Pazorkowi jakiś czas temu była bardzo charaketrystyczna.

    MJ