  • 1. Data: 2010-07-28 16:10:55
    Temat: Małosygnałowa dioda Schottky która wlutuje się ładnie na pady 0805
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Zrobiłem błąd na płytce PCB, przygotowałem omyłkowo pady 0805
    pod diodę Schottkiego, która w planach miała mieć bardzo popularną
    obudowę SOT-23... I teraz nie mogę znaleźć Schottkiego w 0805 :-(

    Mam dylemat, bo oczywiście nie chcę marnować wyprodukowanych
    laminatów ale wykorzystać je do farbrycznego montażu automatycznego.

    Szukam więc diody Schottkiego która weszłaby tam w miarę normalnie
    na pady 0805... Dioda pracuje w układzie mosfeta zasilanego z 12V
    sterującego przekaźnikiem i służy do zabezpieczenia tego tranzystora
    przed przepięciami pochodzącymi od wyłączanej cewki przekaźnika.

    Znalazłem coś w miarę OK, CDBF0240 firmy Comchip Technology.
    Ma to obudowę 1005 (metrycznie 2512) czyli klocuszek o wymiarach
    2,5mmx1,2mm i padach mniejszych. W miarę dobrze siedzi na 0805.
    http://www.comchip.com.tw/cms/UserFiles/QW-A1030-CDB
    F0240-RevA126716.pdf

    Boję się jednak że nie jest to popularna dioda i mogą być problemy
    z dostępem. Czy ktoś mógłby zaproponować coś jeszcze lepszego?

    A może zna ktoś diodę Schottkiego w obudowie 0805 która spasi?

  • 2. Data: 2010-07-28 17:02:20
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-28 18:10, Pszemol pisze:
> [...]
    > z dostępem. Czy ktoś mógłby zaproponować coś jeszcze lepszego?
    >
    > A może zna ktoś diodę Schottkiego w obudowie 0805 która spasi?

    maritex i pierwsza z brzegu

  • 3. Data: 2010-07-28 18:38:58
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-28 19:02, zenek pisze:

    > maritex i pierwsza z brzegu

    Niekoniecznie. Pierwsze z brzegu diody w obudowie 0805 maja tylko 10mA.
    Sam szukałem niedawno i nie mogłem znaleźć. Da się od biedy położyć w to
    miejsce dioodę micromelf (SOD110) ale są trudno dostępne. NAjlepiej
    projektować pod SOD80.

    MD

  • 4. Data: 2010-07-28 18:53:26
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Sam szukałem niedawno i nie mogłem znaleźć. Da się od biedy położyć w to
    > miejsce dioodę micromelf (SOD110) ale są trudno dostępne. NAjlepiej

    10mA ciągłego czy impulsowego? W takiej pracy ważniejszy jest ten drugi.
    Prąd płynie tylko przez moment... choć fakt, są to pewne udary prądowe i
    warto zostawić pewien zapas.
    Kolejna sprawa - czy z tym montażem automatycznym to aż tak ważne? Nie
    wiem jakie płytki, jakie ilości. Ale pewnie i tak złącza itp. lutuje się
    ręcznie, więc może lutowanie tej diody także ręcznie, to nie byłby
    problem? Reszta płytki oczywiście z automatu ;)...
    Właśnie, a minimelf'y??

    Konop

  • 5. Data: 2010-07-28 18:59:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Wednesday, July 28, 2010, 8:53:26 PM, you wrote:

> [...]
    > ręcznie, więc może lutowanie tej diody także ręcznie, to nie byłby
    > problem? Reszta płytki oczywiście z automatu ;)...

    Z impulsowym też trzeba uważać. Niedawno zlekceważyłem w założeniach
    projektowych krótkie piki prądowe pochodzące od indukcyjnosci
    rozproszenia - miały być oddawane z powrotem do zasilania (topologia
    dwutranzystorowy forward). Diody UF4007 (tak, wiem - to nie Schottky)
    mają tak duże napięcie przewodzenia dla dużych prądów, że nie dość, że
    same się przegrzewały, to jeszcze upalały drovery IR21xx sterujące
    MOSFETami...

    Do meritum: przy dużych prądach spadek napięcia na bondingu jest
    szokująco wielki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-07-28 19:06:52
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-28 20:38, Mario pisze:

> [...]
    > Sam szukałem niedawno i nie mogłem znaleźć. Da się od biedy położyć w to
    > miejsce dioodę micromelf (SOD110) ale są trudno dostępne. NAjlepiej

    To wytlumacz mi dlaczego ja puszczam na nich ponad 500mA przy 12V ?

  • 7. Data: 2010-07-28 19:39:35
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-28 20:53, Konop pisze:

    > 10mA ciągłego czy impulsowego? W takiej pracy ważniejszy jest ten drugi.

    Ciągłego. Jak znam życie to impulsowy będzie 4-5 razy większy. Ja bym
    mimo wszystko nie ryzykował przyjmowania prądu z cewki przekaźnika.

> [...]
    > ręcznie, więc może lutowanie tej diody także ręcznie, to nie byłby
    > problem? Reszta płytki oczywiście z automatu ;)...

    Minimelfa dolutuje do padów 0805 z trudem - lekko wystaje.

    MD

  • 8. Data: 2010-07-28 19:48:21
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-28 21:06, zenek pisze:

    > To wytlumacz mi dlaczego ja puszczam na nich ponad 500mA przy 12V ?

    Szukałem do projektu diod 0603 i 0805 i byłem zaskoczony w TME
    informacją że to tylko 10mA. Przeszedłem w projekcie na micromelfa ale
    okazało się że dużo handlowców go nie sprzedaje i przy najbliższej
    zmianie płytki poprawię na minimelfa. Czemu Ci nie pali się przy 500mA
    nie wiem. Może ścieżki dobrze odprowadzają ciepło i jakoś żyje. Ja nie
    mam zwyczaju wrzucać w projekcie czegoś co ma przekroczone warunki
    pracy. nie chcę później jechać pół Polski z powodu takich dupereli.
    LL4148 ma katalogowo 150 mA ciągłego prądu. Gdybym miał puszczać przez
    diodę ciągłego 500mA to na wszelki wypadek dałbym MBRS140 :)

    MD

  • 9. Data: 2010-07-28 20:22:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zenek" <z...@o...pl> wrote in message news:i2pnqo$oae$1@news.onet.pl...

    F0240-RevA126716.pdf

    > maritex i pierwsza z brzegu

    Może źle patrzę, ale gdzie Ty tu widzisz jakieś diody Schottky 0805:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9525
    Pierwsza z brzegu to SOT23 a DO-213/214 ciut duże są...

    Innymi słowy - która według Ciebie będzie lepsza od wspomnianej
    przeze mnie wyżej diody CDBF0240 ?

  • 10. Data: 2010-07-28 20:26:31
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > sterującego przekaźnikiem i służy do zabezpieczenia tego tranzystora
    > przed przepięciami pochodzącymi od wyłączanej cewki przekaźnika.

    Musi być Schottky ? Onegdaj gasiki na uzwojeniu przekaźnika robiło się na
    zwykłej diodzie !
    Może wtedy łatwiej będzie coś dobrać...

    Pozdrawiam
    Roman