  • 1. Data: 2023-12-16 21:56:37
    Temat: Mam pakiet litowy 36V 10S 2P , naładowałem do 40,5V napięcie spadło do 38,5V kiedy się włączy ładowarka ?,
    Od: a a <m...@g...com>

    Bo świeci na zielono, czyli nie ładuje ?

    A chcę sprawdzić od jakiego napięcia BMS załączy ładowanie

  • 2. Data: 2023-12-18 14:53:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Dec 2023 12:56:37 -0800 (PST), a a wrote:
    > Bo świeci na zielono, czyli nie ładuje ?

    A skąd mamy wiedziec, co ładowarka robi?

    > A chcę sprawdzić od jakiego napięcia BMS załączy ładowanie

    powinien ładować od ~42V.
    Tzn jak spadnie poniżej, to próbować doładować do 42V (4.2 na ogniwo).
    Na tym 42V wypada troche potrzymac.
    No chyba, ze u ciebie 4.3 czy 4.1V.

    Być moze u ciebie doszło do 42V, zakonczył ladowanie, zaswiecił
    zielono ... ale cos za szybko spadło.

    Jedno ogniwo zwarte i się szybko rozładowuje, jedno
    czy kilka przeładowane, i dlatego zakończył, a balancera brak?

    J.

  • 3. Data: 2023-12-18 17:44:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 18 December 2023 at 14:53:20 UTC+1, J.F wrote:
> [...]
    >
    > Jedno ogniwo zwarte i się szybko rozładowuje, jedno
    > czy kilka przeładowane, i dlatego zakończył, a balancera brak?

    Dzisiaj 37,2 V i ładowarka świeci nadal na zielono, jak się ją podłaczy do pakietu,
    bez podłączenia do sieci.

    Jak podłączę do sieci to też tylko na zielono.

    Zapytam Samsunga, bo na naklejce podają: nominal voltage 36V
    czyli może BMS jest ustawiony na włączenie ładowania, gdy napięcie spadnie poniżej
    36V, podczas użytkowania,
    a ja nie użytkuję, ale leży

    Już chciałem łożyć pakiet do deski i wszystko poskręcać.

    Ok, może tak być, że jedno ogniwo wadliwe, ale może i nie.

    Nadal mam opcję kupienia pakietu od Chińczyka za 100 zł

    Nazwa pakietu to:

    Smart electric scooter Li-ion Battery

    Samsung Smart Battery
    .//./

    Znalazłem z wyszukiwarki stronę Samsunga

    https://www.samsungsdi.com/lithium-ion-battery/trans
    -devices/e-scooter.html

    Znalazłem mój pakiet na eBayu

    https://www.ebay.com/p/23031755010

    Samsung oferuje dzisiaj mocniejsze ogniwa Li-ion SDI 3,5Ah
    a moje 2,2 Ah

    Extend driving distance

    Samsung SDI provides high capacity 3.5Ah (35E) cells for e-scooter. High-capacity
    cells such as 3.5 Ah improve the driving distance of the e-scooter and provide
    convenience to the customers.

    https://samsungbatterysolutions.com/extend-journey-w
    ith-samsung/

    Tutaj znalazłem mój pakiet aku wraz ze zdjęciem poprzecznej deskorolki, jaką mam od
    Manty

    https://www.ebay.com/itm/304611307876?hash=item46ec3
    fb164:g:jk4AAOSwMDZjC0bc

    Ale nadal żadnego info, jakie jest napięcie włączenia/ wyłaczenia ładowania

    \Ładowarka nie jest oryginalna, bo 2-pinowa
    a oryginalna 3-pinowa
    \ale muszę wpiąc pakiet do deski

    i użyc oryginalnej, może rozpocznie ładowanie.

  • 4. Data: 2023-12-18 17:54:53
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Jedno ogniwo zwarte i się szybko rozładowuje, jedno
    > czy kilka przeładowane, i dlatego zakończył, a balancera brak?

    Jest balanser i aktywowałem pakiet, ładując z ominięciem balansera, a potem juz
    ładowałem przez gniazdo, czyli za balanserem.

    Podpiąłem teraz pakiet to deskorolki i zaiskrzyło na 2-stykowym gnieździe (żółte)
    podłaczyłem oryginalną ładowarkę 3-pinową, ale też świeci tylko na zielono, czyli nie
    laduje.

    Pakiet aktywowałem z zasilacza 0-30V 0-2,5A omijając balanser

    a teraz go nie ominę, bo napięcie już za wysokie i nie mam regulacji prądu

    Szukam żarówki, aby była obciążeniem
    i rozladowała spokojnie pakiet do napięcia poniżej 36V

    ale nie wiem, czy samochodowa będzie ok i jakiej mocy.

  • 5. Data: 2023-12-18 22:44:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Dec 2023 08:44:18 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    >
    > Zapytam Samsunga, bo na naklejce podają: nominal voltage 36V
    > czyli może BMS jest ustawiony na włączenie ładowania, gdy napięcie spadnie poniżej

    Na pewno nie, bo byś musiał rozładować do konca przed ładowaniem.
    Poza tym glupio jakoś włączać ładowanie w czasie jazdy.

    > Już chciałem łożyć pakiet do deski i wszystko poskręcać.
    > Ok, może tak być, że jedno ogniwo wadliwe, ale może i nie.

    Miernik prawde ci powie.

> [...]
    >
    > Samsung Smart Battery
    > .//./
    >
    > Znalazłem z wyszukiwarki stronę Samsunga

    no ale to zupelnie nie to.

    > Znalazłem mój pakiet na eBayu
    >
    > https://www.ebay.com/p/23031755010
    >
    > Samsung oferuje dzisiaj mocniejsze ogniwa Li-ion SDI 3,5Ah
    > a moje 2,2 Ah

    Ale też pewnie cena inna.

  • 6. Data: 2023-12-19 14:51:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday 18 December 2023 at 22:44:42 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    > Ale też pewnie cena inna.
    cells such as 3.5 Ah improve the driving distance of the e-scooter and provide

    Dzisiaj napięcie już spadło do

    37,1 V godz. 14.45 19.12.2023

    i nadal ładowanie się nie rozpoczyna

    Czy BMS nadal odcina progowo ladowanie, czy ogniwa padły, a może BMS

    Na logikę nie znajduję rozwiązania, bo ladowarka 42V

    Podpiąłem do deskorolki , zaiskrzyło na wtyku podczas podłączania
    i oryginalna ladowarka 3-pinowa też nie laduje.

    W pakiecie pewnie jest termik i może on się zawiesił,
    ale po naładowaniu pakiet nie był gorący.

    Co robić, co robić,
    już wyrwałem wszystkie włosy z głowy ;)