  • 1. Data: 2018-01-08 09:47:18
    Temat: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://tvn24bis.pl/moto,99/na-co-uwazac-przy-skroban
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-08 10:49:44
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: p...@g...com

    --Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    tak podobno sasiadka dostala baty na gola dupe :-)

    --Wielu kierowców, widząc zamarzniętą szybę w swoim aucie, zabiera na parking gorącą
    wodę

    Autor: msz / Źródło: tvn24bis.pl

    nowy rok i nowe gimbusy w tvn :-)

  • 3. Data: 2018-01-08 11:01:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 10:49, p...@g...com pisze:
    > --Wielu kierowców, widząc zamarzniętą szybę w swoim aucie, zabiera na parking
    gorącą wodę
     i gruby portfel na nową szybę :)

  • 4. Data: 2018-01-08 11:07:57
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 09:47, Marek pisze:
    > http://tvn24bis.pl/moto,99/na-co-uwazac-przy-skroban
    iu-zamarznietych-szyb,804443.html

    > Czy ktoś już spotkał się z przypadkiem ukarania za włączony silnik?

    Ja nie, ale to jest jest przykład wyższości ekologii nad bezpieczeństwem.
    Bo chyba lepiej wyjechać choćby lekko ciepłym autem, niż świeżo
    odpalonym, w którym każdy oddech powoduje doparowanie szyb od środka.

    Chyba, że opatentuje ktoś sposób na nie oddychanie przez pierwszych
    kilka minut jazdy ;)

    --
    viktorius

  • 5. Data: 2018-01-08 11:28:13
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    > i gruby portfel na nową szybę :)

    Ja od lat odmrażam szyby gorącą kranówą zabraną z domu w butelce 2l o temp.
    50-60 stopni i zero problemów. Niemniej nie wszystkie szyby muszą być równie
    odporne.

    Pzdr

  • 6. Data: 2018-01-08 11:40:08
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja od lat odmrażam szyby gorącą kranówą zabraną z domu w butelce 2l o temp.
    > 50-60 stopni i zero problemów. Niemniej nie wszystkie szyby muszą być równie
    > odporne.

    wez pod uwagę, że niektórzy mogą zabrać czajnik pełen prawie wrzącej
    wody i chlusnąć na szybę:)

  • 7. Data: 2018-01-08 11:44:56
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    viktorius pisze:
> [...]
    > odpalonym, w którym każdy oddech powoduje doparowanie szyb od środka.
    >
    > Chyba, że opatentuje ktoś sposób na nie oddychanie przez pierwszych

    Czy wyższości?
    Który przepis jest ważniejszy, ten o zakazie postoju z włączonym
    silnikiem czy ten o zakazie jazdy z zaparowanymi szybami?
    Pytanie drugie czy postój z włączonym silnikiem w celu odparowania szyb
    i możliwości bezpiecznej jazdy jest postojem czy zatrzymaniem
    wynikającym z warunków na drodze?

  • 8. Data: 2018-01-08 11:50:13
    Temat: Re: Mandat za niew?a?ciwe odmrazanie szyb
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 11:28, miumiu pisze:
    > Ja od lat odmra?am szyby gor?c? kran?w? zabran? z domu w butelce 2l o
    > temp.
    > 50-60 stopni i zero problem?w. Niemniej nie wszystkie szyby musz? by? r?wnie
    > odporne.
    >
    > Pzdr

    Szyby rozmraża się zimną wodą, bo woda gorąca szybciej zamarza niż woda
    zimna.

    Wodę taką można tylko zastosować do szybkiego rozmrażania zamków i to
    nie polewając zamki, ale blachę wokół zamka, bo ciepło zostaje
    przekazane do blachy, a ta dalej podgrzewa powietrze w drzwiach, a te z
    kolei rozmraża zamek.

    Co zaś się tyczy pękających szyb to się ciesz, że jeszcze Ci nie pękła.

  • 9. Data: 2018-01-08 12:18:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-01-08 o 11:50, Uzytkownik pisze:

    > Szyby rozmraża się zimną wodą, bo woda gorąca szybciej zamarza niż woda
    > zimna.

    Nowe prawo fizyki.
    Nobel murowany.

  • 10. Data: 2018-01-08 12:29:04

    W dniu 2018-01-08 o 11:44, cyklista pisze:
    > Pytanie drugie czy postój z włączonym silnikiem w celu odparowania szyb
    > i możliwości bezpiecznej jazdy jest postojem czy zatrzymaniem
    > wynikającym z warunków na drodze?

    Dobre. Właśnie dzisiaj wyjechałem z wydawałoby się odskrobanymi szybami
    ale że miałem pod słońce to było niebezpiecznie :-) i musiałem się
    zatrzymać aż słoneczko przygrzeje i rozpuści resztę :-)