  • 1. Data: 2009-12-04 16:30:07
    Temat: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj
    Od: mlopaci <m...@g...pl>

    Projekt z 1 grudnia 2009

    ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia.......................... 2009 r.
    w sprawie szczegółowego wykazu danych oraz rodzajów operatorów
    publicznej sieci telekomunikacyjnej lub dostawców publicznie dostepnych
    usług telekomunikacyjnych obowiązanych do ich zatrzymywania i
    przechowywania.

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _wykaz_danych

  • 2. Data: 2009-12-04 17:18:56
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    Jak dla mnie OK

    przynajmniej jasne jest co za dane mają być przechowywane.

  • 3. Data: 2009-12-05 07:56:27
    Od: "unikat74" <m...@o...pl>

    A co kogo obchodzi czy masz NAT czy nie pisze wyraźnie że masz mieć takie
    dane które pozwolą określić do kogo należało to połączenie.

  • 4. Data: 2009-12-05 08:09:52
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    mlopaci pisze:
    > Projekt z 1 grudnia 2009

    jak dla mnie jedyna nieścisłość jest w punkcie:

    par 6 pkt 1 podp d)
    dotyczacy przechowywania w przypadku dostępu do internetu:

    d) adres IP i numer wykorzystywanego portu sieciowego,

    nie jest wskazane, czy chodzi o źródłowy czy docelowy - pewnie o oba ...

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 5. Data: 2009-12-05 11:04:42
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > A co kogo obchodzi czy masz NAT czy nie pisze wyraźnie że masz mieć takie
    > dane które pozwolą określić do kogo należało to połączenie.
    Wypisane są JAKIE DANE mam udostępnić w celu określenia.
    I to jest istotne.

  • 6. Data: 2009-12-05 11:06:15
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    y>
> [...]
    >
    > d) adres IP i numer wykorzystywanego portu sieciowego,
    >
    > nie jest wskazane, czy chodzi o źródłowy czy docelowy - pewnie o oba ...

    Ja kompletnie tego punktu nie rozumiem. Po co im numer portu. I czemu ja w
    ogóle mam numerować porty w swoim urządzeniu a nie np. nazywać je imionami?

    Albo - tak jak mam ja, na porcie pisze nr mieszkania i klatke.

  • 7. Data: 2009-12-05 11:12:51
    Od: Colin <m...@g...com>

    mlopaci wrote:
> [...]
    > przechowywania.
    >
    > http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp

    Moi użytkownicy dostają publiczny, zmienny IP, łączą się przez PPPoE.
    Czy logi serwera PPP, z informacjami kto posiadał jaki IP o danej
    godzinie wystarczą?

    W tym rozporządzeniu nie jest zdefiniowane słowo "połączenie". Czy
    oznacza to połączenie z moim serwerem PPPoE, czy połączenie TCP do
    zdalnego hosta?

  • 8. Data: 2009-12-05 11:18:29
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

> [...]
    >
    > d) adres IP i numer wykorzystywanego portu sieciowego,
    >
    > nie jest wskazane, czy chodzi o źródłowy czy docelowy - pewnie o oba ...

    Czy o port GigabitEthernet1/0/1. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 9. Data: 2009-12-05 11:28:52
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Colin pisze:

    > W tym rozporządzeniu nie jest zdefiniowane słowo "połączenie". Czy
    > oznacza to połączenie z moim serwerem PPPoE, czy połączenie TCP do
    > zdalnego hosta?

    raczej to do zdalnego hosta. co ich obchodzi połączenie wewnątrz twojej
    sieci ?

    Wojtek

  • 10. Data: 2009-12-05 11:30:32
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Wojciech Puchar pisze:

    > Ja kompletnie tego punktu nie rozumiem. Po co im numer portu. I czemu ja w
    > ogóle mam numerować porty w swoim urządzeniu a nie np. nazywać je imionami?

    myśle, że numer portu jest istotny w przypadku NAT (który ja akurat mam
    i od razu skojarzyłem). Jak masz każdego klienta na publicznych IP, to
    faktycznie ma to mniejsze znaczenie. Wystarczy info kto miał IP w danym
    momencie.

    Wojtek