  • 1. Data: 2009-12-03 23:09:25
    Temat: Google udostepnia serwer DNS
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    OpenDNS (www.opendns.com) doczekal sie powaznej konkurencji:
    http://code.google.com/speed/public-dns
    Na dodatek numery IP sa latwe do zapamietania: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 :)
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2009-12-03 23:20:08
    Temat: Re: Google udostepnia serwer DNS
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hf9f07$hea$1@news.interia.pl>, astro napisał(a):

    > OpenDNS (www.opendns.com) doczekal sie powaznej konkurencji:
    > http://code.google.com/speed/public-dns
    > Na dodatek numery IP sa latwe do zapamietania: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 :)

    Jest potwornie wolny. Nie opłaca się.
    Jakieś popularne adresy typu wp, onet zwraca szybko.
    Ale coś nietypowego i czasy odpowiedzi wahają się od 300-400ms
    do zaledwie:
    Received 71 bytes from 8.8.8.8#53 in 2591 ms
    (pomijam już sytuacje, że dostaję timeouty)

    8.8.4.4 działa tak samo wolno.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-03 23:32:23
    Od: Bartosz Feński aka fEnIo <f...@d...org>

    W artykule Jacek Kalinski napisał(a):

> [...]
    > do zaledwie:
    > Received 71 bytes from 8.8.8.8#53 in 2591 ms
    > (pomijam już sytuacje, że dostaję timeouty)

    To może zrób coś ze swoim łączem, bo ja jeszcze nie trafiłem adresu,
    którego by nie rozwiązało w mgnieniu oka.

    pozdr,
    fEnIo

    --
    ,''`. Bartosz Fenski | mailto:f...@d...org | pgp:0x13fefc40 | irc:fEnIo
    : :' : 32-050 Skawina - Glowackiego 3/15 - malopolskie v. - Poland

  • 4. Data: 2009-12-04 00:04:48
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2009-12-04 00:09, astro wrote:
    > OpenDNS (www.opendns.com) doczekal sie powaznej konkurencji:
    > http://code.google.com/speed/public-dns
    > Na dodatek numery IP sa latwe do zapamietania: 8.8.8.8 oraz 8.8.4.4 :)

    I już niebawem dla danego IP wszystkie aplikacje google.com będą
    wiedziały jaką zawartość najlepiej udostępnić, spozycjonować,
    zareklamować, pokazać. Taką, o którą ostatnio pytałeś :)

    --
    "Everything will be okay in the end. | Łukasz Bromirski
    If it's not okay, it's not the end. | http://lukasz.bromirski.net

  • 5. Data: 2009-12-04 00:05:39
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Łukasz Bromirski <w...@t...hell> napisał/a:

    > I już niebawem dla danego IP wszystkie aplikacje google.com będą
    > wiedziały jaką zawartość najlepiej udostępnić, spozycjonować,
    > zareklamować, pokazać. Taką, o którą ostatnio pytałeś :)

    A to źle ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 6. Data: 2009-12-04 00:09:30
    Od: Colin <m...@g...com>

    Jacek Kalinski wrote:
    > Jest potwornie wolny. Nie opłaca się.

    U mnie tak samo.
    Nie ma sensu używać jakiegoś serwera DNS znajdującego się w UK, który w
    dodatku przetrzymuje latami logi, jak ISP udostępnia 10 razy szybszy DNS.

  • 7. Data: 2009-12-04 00:18:31
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 04.12.2009 Colin <m...@g...com> napisał/a:

    > U mnie tak samo.
    > Nie ma sensu używać jakiegoś serwera DNS znajdującego się w UK, który w

    Czemu zakładasz że stoi w UK?

    > dodatku przetrzymuje latami logi, jak ISP udostępnia 10 razy szybszy DNS.

    Jak przetrzymuje latami? Przecież DNS dostarcza informacje ile jest
    ważny, kiedy należy o niego odpytać ponownie itd.

    Usługa jak usługa, bardzo możliwe że wielu mniejszych providerów da taki
    właśnie adres użytkownikom zamiast dokładać sobie usługe na głowe.
    Sprytne posunięcie ze strony google, bo moga sobie analizować kto o co
    pyta.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 8. Data: 2009-12-04 00:30:49
    Od: Colin <m...@g...com>

    Łukasz Jagiełło wrote:
    > Czemu zakładasz że stoi w UK?

    Traceroute (wiem, że to anycast, ale jednak w Polsce serwera nie ma).

    > Jak przetrzymuje latami?

    A myślisz, że po co Google udostępnia taki serwer? Po to, żeby zbierać
    informacje o tym, kto przegląda jakie strony i później używać ich do
    dostosowywania reklam czy wyników wyszukiwania.

    Google jest znane z tego, że nie usuwa nigdy zebranych informacji o
    użytkownikach albo robi to po 5-10 latach.

  • 9. Data: 2009-12-04 00:40:51
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

> [...]
    >
    > Google jest znane z tego, że nie usuwa nigdy zebranych informacji o
    > użytkownikach albo robi to po 5-10 latach.

    A w czym Ci przeszkadza, że reklamy będą bardziej dostosowane do twoich
    preferencji ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 10. Data: 2009-12-04 01:16:44
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009 00:05:39 +0000 (UTC), Łukasz Jagiełło wrote:

    > A to źle ?

    No wiesz, moze ktoregos pieknego dnia bedziesz sobie mogl na gieldzie kupic
    plytke opisana "Łukasz Jagiełło", a na niej info z 10 ostatnich lat jakich
    fraz szukales, jakie strony ogladales, o jakie domeny pytales dns, jakie
    ogladales obrazki, jaki masz grafik, w jakie reklamy klikales, jakie slowa
    najczesciej powtarzaja sie w Twoich mailach (a moze nawet niektore maile),
    na jakie grupy piszesz i wiele innych... moze to troche paranoiczne, ale
    google wczesniej czy pozniej musi zaliczyc fuckup z wyciekiem danych, bo
    to sie zdarza kazdemu wczesniej czy pozniej. I nie mow ze jestes "dobry"
    to nie masz nic do ukrycia, bo jak za kilka lat bedziesz kandydowal na
    jakies stanowisko i ktos wyciagnie ze szukales info o jaraniu marysi, albo
    napisales gdzies "pedaly to ..." to zycze powodzenia w bronieniu sie.

    --
    stopczyk