  • 1. Data: 2009-12-01 17:25:14
    Temat: wykluczenie cyfrowe w Polsce
    Od: cp <cp@_pl._pl>

    Ostatnio wpadl mi w oko dostep CDMA, ktory buduje siec Orange w pasmie
    450MHz (opinie uzytkownikow na roznych forach byly zachecajace).

    Zakupilismy stosowny sprzet, ale przed wyslaniem w teren chcialem go
    sprawdzic w W-wa.

    Oczywiscie wewnatrz budynku nie idzie sie zalogowac do sieci Orange -
    poziom sygnalu kolo -80 dBm

    Wychodzimy ze sprzetem na dach (poziom sygnalu okolo -70 dBm) - nadal
    nie mozna sie zalogowac do sieci w W-wa (dostep ponoc juz
    skonfigurowany w systemie Orange - cokolwiek by to znaczylo)

    Ponoc tez usluga nie jest "mobilna" i mozna z niej korzytac tylko w
    jedej - okreslonej w umowie lokalizacji, ale opinie konsultantow na
    infolinii Orange sa w tym zakresie sprzeczne.

    Ponownie dzwonimy (GSM) z dachu w W-wa na infolinie techniczna
    "Orange".

    Odbiera jakas Panienka i cos zaczyna krecic.

    Kolega w dobrej wierze nawet jej mowi, ze jestesmy na dachu, aby
    zwiekszyc poziom sygnalu.

    Panienka odpytuje sie grzecznie ile pieter ma budynek.

    Jak sie dowiedziala, ze 5 pieter, to oswiadczyla autorytatywie:

    Nie macie Panstwo szans na odebranie sygnalu.
    Fale radiowe rozchodza sie do trzeciego pietra.....

    Na tym zakonczylismy konsultacje techniczna z Orange....

    IMHO, jak tak dalej pojdzie, to nie bedziemy mieli wykluczenia
    cyfrowego, ale kompletna "ciemnosc"....(ciemnote to juz chyba
    mamy)....

  • 2. Data: 2009-12-01 18:02:00
    Temat: Re: wykluczenie cyfrowe w Polsce
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > IMHO, jak tak dalej pojdzie, to nie bedziemy mieli wykluczenia
    > cyfrowego, ale kompletna "ciemnosc"....(ciemnote to juz chyba
    > mamy)....

    Jak daleko masz do najblizszego przekaznika?

    c.

  • 3. Data: 2009-12-01 18:37:53
    Od: cp <cp@_pl._pl>

    On Tue, 1 Dec 2009 18:02:00 -0000, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:

    >Jak daleko masz do najblizszego przekaznika?

    - okolo 70 dBm na dachu 5 pietra
    - okolo 80 dBm na parterze tegoz budynku

    co eksperymentalnie wyklucza teze o zasiegu fal radiowych tylko do
    trzeciego pietra :-)

    w/g http://mapa.btsearch.pl/ (coklowiek by te dane w/g pozwolen UKE
    znaczyly) okolo 1 km do:

    Orange ť CDMA450 (7228)
    Warszawa, Górczewska 91
    GPS: 52.238611,20.947500

    ale gdzie jest ten pracujacy przekaznik - tego nie wiem.

  • 4. Data: 2009-12-01 19:06:59
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    cp wrote:

    > ale gdzie jest ten pracujacy przekaznik - tego nie wiem.

    Pracujący jest na Kasprzaka/Skierniewicka. Ale to jakaś mała moc jest,
    bo z trudem go łapię z odległości ok. 1 km

    Natomiast "w lesie" modem gra i buczy ;-)

  • 5. Data: 2009-12-01 19:33:10
    Od: cp <cp@_pl._pl>

    On Tue, 01 Dec 2009 20:06:59 +0100, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Pracujący jest na Kasprzaka/Skierniewicka. Ale to jakaś mała moc jest,
    >bo z trudem go łapię z odległości ok. 1 km
    >
    >Natomiast "w lesie" modem gra i buczy ;-)

    THX - tez mam taka nadzieje, bo modem ma byc docelowo wyslany w
    "gleboki las".

    N.B. piszac na polipie o "ciemonocie" w kontekscie wykluczenia
    cyfrowego raczej probowalem wywolac dyskusje na temat "obslugi"
    "ludnosci/firm" przez operatorow IT.

    To, ze fale radiowe docieraja (w/g infolini Orange) tylko do trzeciego
    pietra jest belkotem, ale...jak pozbywac sie wykluczenia cyfrowego w
    Polsce (tej "A". "B" i "C"), skoro taki belkot proponuje jeden z
    duzych operatorow.....?

    IMHO, nie tylko infrastruktura techniczna (a ten temat "techniczny"
    obecnie dominuje na polipie) jest wazna do niweczenia skutkow
    wykluczenia cyfrowego.

    Rownie wazna (jesli nie wazniejsza) jest infrastruktura "obslugi" -
    jakkolwiek tego by nie nazwac....

    IMHO, bez wlasciwej infrastrukury "obslugi" na dlugo pozostaniemy
    ciemnogrodem.

  • 6. Data: 2009-12-01 20:54:34
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "cp" <cp@_pl._pl> wrote in message
> [...]
    > pietra jest belkotem, ale...jak pozbywac sie wykluczenia cyfrowego w
    > Polsce (tej "A". "B" i "C"), skoro taki belkot proponuje jeden z

    Ciesz sie ze rozmawiasz po polsku. Jak ja gdzies dzwonie z problemem to
    prawdopodobnie jest to bombaj a pomoc techniczna umie tylko to co ma
    napisane w algorytmach rozwiazywania problemow... i to na prawde lamana
    angielszczyzna.
    Nie spodziewaj sie ze 1st line support bedzie sie znal na propagacji fal
    radiowych.

    Co do CDMA450 to ratuje Cie kilkunasto elementowa Yagi wystawiona na dachu.

    c.

  • 7. Data: 2009-12-01 21:15:18
    Od: cp <cp@_pl._pl>

    On Tue, 1 Dec 2009 20:54:34 -0000, "Cezar" <c...@B...pl> wrote:

> [...]
    >prawdopodobnie jest to bombaj a pomoc techniczna umie tylko to co ma
    >napisane w algorytmach rozwiazywania problemow... i to na prawde lamana

    Na Bombaj nie narzekam, choc to raczej dotyczy sprzetu - np Juniper, a
    nie naszych (moich?) polskich problemow :-)

    >Nie spodziewaj sie ze 1st line support bedzie sie znal na propagacji fal
    >radiowych.

    ????

    Przeciez to wlasnie 1st line suport Orange (Polska) ma iscie ciekawe
    osiagniecia w informowaniu uzytkownikow o nowych "odkryciach" w
    zakresie propagacji fal radiowych.

    >Co do CDMA450 to ratuje Cie kilkunasto elementowa Yagi wystawiona na dachu.

    Powyzej 3-go pietra? tez? :-)))