  • 1. Data: 2017-04-21 04:57:23
    Temat: Materiał/izolacja dźwiękochłonna.
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W drzwiach i klapie bagażnika pouzupełniałem spinki od boczków bo
    plastiki latały każdy w swoją stronę. Wszystko mam na wierzchu także
    dobrze byłoby wymienić sparciałą od upływu czasu izolację między
    drzwiami a plastikiem.

    Oczywiście mogę podjechać do sklepu "tunning of car" kupić specjalne
    arkusze tłumiące dźwięk, zostawić pół wypłaty... ale nie tędy droga :)

    Czy pianka która ląduje pod panelami podłogowymi to dobry pomysł na
    "wyciszenie" samochodu? Może jakiś inny materiał?

  • 2. Data: 2017-04-21 15:27:01
    Temat: Re: Materiał/izolacja dźwiękochłonna.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-21 o 04:57, LinFanQri pisze:
> [...]
    >
    > Czy pianka która ląduje pod panelami podłogowymi to dobry pomysł na
    > "wyciszenie" samochodu? Może jakiś inny materiał?

    Szukaj "mata bitumiczna".

  • 3. Data: 2017-04-21 16:00:39
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-04-21 o 15:27, t-1 pisze:

    > Szukaj "mata bitumiczna".

    Żeby śmierdziało?

    Pianka może skrzypieć.

  • 4. Data: 2017-04-21 20:29:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Żeby śmierdziało?

    Piszesz z autopsji? Bo przez kilka lat miałem pod biurkiem komputer od
    środka poobklejany takimi matami, zero jakiegokolwiek zapachu.

  • 5. Data: 2017-04-22 09:53:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Piszesz z autopsji? Bo przez kilka lat miałem pod biurkiem komputer od
    > środka poobklejany takimi matami, zero jakiegokolwiek zapachu.

    ale po co?:)
    poza tym biurko nie stoi w +50

    a na poważnie to na początku może klepać ale bardzo krótko - w
    samochodzie wysmrodziło się błyskawicznie wręcz.

  • 6. Data: 2017-04-22 11:14:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > ale po co?:)

    Bo buczała - od wibracji dysków twardych (mimo że to był jakiś wypasiony
    CoolMaster za kupę forsy), a ja chciałem mieć komputer prawie niesłyszalny.

    > poza tym biurko nie stoi w +50

    No +50 tam nie było, ale zimno też nie - to były czasy, kiedy podstawą
    wyciszania było jak najmniej otworów w obudowie.

  • 7. Data: 2017-04-23 14:43:35
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 21.04.2017 o 15:27, t-1 pisze:

    > Szukaj "mata bitumiczna".

    Jakiś konkretny "model" możesz polecić? Jaka grubość powinna wystarczyć?
    2,4,6,8... mm?

  • 8. Data: 2017-04-26 14:10:13
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-04-23 o 14:43, LinFanQri pisze:

    > Jakiś konkretny "model" możesz polecić? Jaka grubość powinna wystarczyć?
    > 2,4,6,8... mm?

    Ja bym nie pakował się w bitumiczne. W zamkniętej przestrzeni o małej
    kubaturze bym nie ryzykował, choć dużo tego nie będziesz kładł. Ale jest
    tyle innych materiałów dźwiękochłonnych. Ja mam całe auto wyłożone
    pianką do głośników, grubość około 10 mm. Szukaj mata
    akustyczna/dźwiękochłonna lub coś takiego.

  • 9. Data: 2017-04-27 19:20:18
    Od: Konrad <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 14:43:37 UTC+2 użytkownik LinFanQri napisał:

    > Jakiś konkretny "model" możesz polecić? Jaka grubość powinna wystarczyć?
    > 2,4,6,8... mm?

    Ja mam na drzwiach taki zestaw (AB-25 + pianka 6mm):
    https://www.bitmat.pl/Wygluszanie-drzwi-w-samochodzi

    i w pełni polecam (sam montowałem). Zwróć uwagę, że na drzwiach musi to być materiał
    wodoodporny, aby nie zbierał wigoci i nie gnił.

    Konrad

  • 10. Data: 2017-04-27 21:08:12
    Od: p...@g...com

    I przynajmniej trudnopalny :-)