    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Materiał na panewkę
    Date: Mon, 22 Mar 2010 21:53:20 +0100

    Pomóżcie proszę, mam kłopot z dobraniem materiału na panewkę.

    Mechanizm jest mały, delikatny i niestety taki ma pozostać. Dwa elementy
    są ze sobą sprzęgnięte w taki sposób, że jeden z nich może wykonywać
    ruch wahadłowy około 30 stopni względem drugiego. Siły niewielkie co
    prawda, ale częstotliwość powtórzeń paskudnie duża (milion to na
    początek, później coraz gorzej ;) ). W efekcie z czego bym piasty nie
    zrobił, po jakimś czasie ma luzy i nadaje się do naprawy.
    Pierwotnie zrobiona była jako materiał z którego wykonany jest cały
    element (alu) ślizgający się na pręcie z kwasiaka, ale wytrzymałość była
    żałosna jak należało się spodziewać. Później wstawka z mosiądzu - lepiej
    ale bez rewelacji, następnie B102 (samosmarny ponoć) na polerowanym
    pręcie z kwasiaka - też nie rewelacyjnie. Zaczynam się zastanawiać jaką
    parę użyć aby było lepiej.
    Mogę odwrócić sytuację i panewkę zrobić ze stali a oś z brązu, tylko czy
    to ma sens? Podpowiedzcie coś proszą.

    __
    Irek.N.