  • 11. Data: 2015-08-14 08:56:50
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Bartolomeo" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:mqjuee$vo0$1@node2.news.atman.pl...
    > Czytaj - pomoglibyśmy ale nie możemy. I na słowach się skończy pomoc
    > bandersynów (na szczęście).

    Byłbym ci szczerze zobowiązany, gdybyś nie używał takich określeń,
    niezależnie od historii.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 12. Data: 2015-08-14 08:57:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 14 Aug 2015 00:19:43 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A może nie chodzi o energię? Nie sądzę, by szło o zakup 200 MWh
    energii
    > z Ukrainy -- bo to w końcu jest warte tyle, co używany samochód.
    Raczej
    > idzie o wsparcie polskiego systemu energetycznego ukraińskim
    blokiem 200 MW.
    > To ma sens -- i wymaga odpięcia go od ukraińskiej sieci i
    zsynchronizowanie
    > z siecią europejską.

    A tak nie jest już od dawna, że sieć energetyczna jest
    transgraniczna i jesteśmy już dawno spięci z Niemcami na zachodzie a
    z Ukrainą na wschodzie? Zresztą kilka lat było głośno gdy posłowie
    pis krzyczeli, że prąd jaki kupujemy z Ukrainy jest kiepskiej jakości
    (używali określenia zanieczyszczony) i że to skandal?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-08-14 09:02:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 08:57:37 +0200, Marek napisał(a):
    > A tak nie jest już od dawna, że sieć energetyczna jest
    > transgraniczna i jesteśmy już dawno spięci z Niemcami na zachodzie a
    > z Ukrainą na wschodzie?

    Jest, a w dodatku ze Czechami i Slowacja na poludniu i Szwecja na
    polnocy.

    > Zresztą kilka lat było głośno gdy posłowie
    > pis krzyczeli, że prąd jaki kupujemy z Ukrainy jest kiepskiej jakości
    > (używali określenia zanieczyszczony) i że to skandal?

    Znowu beda krzyczeli, bo to przeciez skandal, zeby odbierac prace
    polskim gornikom :-)

    A tymczasem ... widac, ze trzeba jednak troche zainwestowac w ogniwa
    sloneczne, przydadza sie na upalne lata.

    J.

  • 14. Data: 2015-08-14 09:04:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 07:30:52 +0200, Bartolomeo napisał(a):
    > Dzień wcześniej, w środę, ukraiński minister energetyki Wołodymyr
    > Demczyszyn powiedział dziennikarzom, że obecnie nie ma możliwości
    > zwiększenia dostaw prądu dla Polski. - Nie możemy im dziś pomóc -
    > poinformował. Demczyszyn wyjaśnił, że spowodowane jest to remontem
    > elektrowni w Bursztynie w obwodzie iwano-frankowskim i w Dobrotworze w
    > obwodzie lwowskim, które dostarczają energię elektryczną m.in. do Polski.
    >
    > Czytaj - pomoglibyśmy ale nie możemy. I na słowach się skończy pomoc
    > bandersynów (na szczęście).

    Nie przesadzaj, kupujemy od nich od lat.
    A oni tam teraz wojne maja, cholera wie czy pradu im samym starcza.

    J.

  • 15. Data: 2015-08-14 09:32:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-08-14 00:54, ACMM-033 wrote:
    [...]
    > Jarku, pewnie tak. Ale wiesz, jak fachury z tabloidów (i nie tylko)
    > potrafią namotać... ale czegóż oczekiwać od tych, co to uporczywie
    > kaleczą język rokiem "dwutysięcznym piętnastym" (to curva,
    > dwutysięcznym, czy piętnastym?), żeby potrafili tak sformułować
    > wiadomość, by nie wnosiła wątpliwości... ale chyba przez wątpliwości
    > latwiej manipulować społeczeństwem?
    No wiesz, nawet na tej grupie nie brakuje ohmów i wattów to co się
    dziwisz pismakom z tabloidów. :-D

  • 16. Data: 2015-08-14 09:55:32
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    l...

    >Jak ustaliły Aktualności Radiowej Jedynki, już w niedzielę rozpoczną
    >się dostawy *prądu* z pierwszego bloku elektrowni w Dobrotworze
    >na Ukrainie. We wtorek ruszą dostawy z drugiego bloku. Ukraińska
    >elektrownia od ponad 40 lat jest połączona linią energetyczną
    >z Zamościem. W sumie kupimy od Ukraińców 200 megawatów *energii*.

    Nie zauważasz w tym tekście "względności" czasu ?
    Rozumiem tekst : od poniedziałku Ukraina będzie nam odstraszać ileś tam MW
    mocy - ok,
    w zależności ile tych MW przez jaki czas da się to przeliczyć na konkretne
    wartości wyrażone w jednostkach materialnych.
    Ale na koniec kwiatek : W sumie kupimy od Ukraińców 200 megawatów *energii*.

    WTF ?

  • 17. Data: 2015-08-14 10:01:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 sierpnia 2015 23:53:59 UTC+2 użytkownik ACMM-033 napisał:
    > Wychodzi, że na osobę jest 100W, a na lokal 400. Herbaty się nie ugotuje

    Nie ma co marudzić, Angole mogą zaimportować raptem coś pod
    500MW maksymalnie, a częstotliwość u nich pływa jak śnięta meduza ;)
    W Polsce jest całkiem w porządku, nie wiem skąd ta nagonka medialna,
    choć w zasadzie w sezonie ogórkowym taki nius to pewnie żyła złota :>
    Za jakiś czas Opole ruszy i będzie przez parę lat spokój ;)

    L.

  • 18. Data: 2015-08-14 10:04:16
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Nie chciałbyś sprzedać mi 100W energii ?
    Wstawiłbym je sobie do piwnicy
    i miałbym oświetlenie i zasilanie wiertarki (do końca świata).

    AZS

  • 19. Data: 2015-08-14 10:04:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    Friday, August 14, 2015, 1:04:47 AM, you wrote:

    > Skoro jest sieć europejska, to niedobór nie pociągnie się
    > od Niemców? Podobno teraz mają nadprodukcje i tani prąd;-)

    Prąd z elektrowni PV nie jest tani...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2015-08-14 10:16:12
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No wiesz, nawet na tej grupie nie brakuje ohmów i wattów to co się dziwisz
    > pismakom z tabloidów. :-D

    Jeszcze, żeby mieli choć zielone pojęcie. A najgorsze, jak za daną rzecz
    bierze się ktoś, kto się na niej kompletnie nie zna.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205