  • 1. Data: 2010-05-18 22:45:51
    Temat: Michelin ENERGY SAVER - jaki opinie czy warto?
    Od: "michal999" <9...@9...com>

    Witam. Wlasnie dojezdzam zimowki. Za miesiac czeka mnie wymiana na letnie.
    Czy ktos z Was uzywa moze opon ENERGY SAVER z Michelin'a? Jakie opinie czy
    warto?

    Pozdr.
    M.

  • 2. Data: 2010-05-19 00:41:30
    Temat: Re: Michelin ENERGY SAVER - jaki opinie czy warto?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "michal999" <9...@9...com> napisał w wiadomości
    > Witam. Wlasnie dojezdzam zimowki. Za miesiac czeka mnie wymiana na letnie.
    > Czy ktos z Was uzywa moze opon ENERGY SAVER z Michelin'a? Jakie opinie czy

    używałem. Warto, bo są niezniszczalne, można na nich przejechać 100 tyś km.
    Znajdą się opony o lepszej przyczepności, ale Energy Savery warto kupić.
    Mimo że ksoztują więcej, to ostatecznie są tańsze od Barumów (bo
    przejedziesz na nich 2x tyle)

  • 3. Data: 2010-05-19 01:38:47
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 19.05.2010 00:41, Arbiter pisze:
    > Znajdą się opony o lepszej przyczepności, ale Energy Savery warto kupić.

    Na suchą pogodę są naprawdę super. Jak jest mokro to do przyczepności w
    sensie samej jazdy zastrzeżeń nie mam, ale hamuje się umiarkowanie -
    każde bardziej zdecydowane uderzenie w hamulec skutkuje zadziałaniem
    ABSu - więc raczej nie dla fanów szybkiej jazdy w i po deszczu. No i
    potwierdzam trwałość - ja po dwóch sezonach nie widzę w ogóle zużycia,
    są ciche i w stosunku do moich miękkich zimówek (Nokian WR) rachowalne >
    0.5l mniej na setkę benzyny wychodzi (między 7 a 8 w typowym cyklu
    mojego używania)...

    S.

  • 4. Data: 2010-05-19 07:05:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:hsv8e7$lu7$1@news.onet.pl...

> [...]
    > setkę benzyny wychodzi (między 7 a 8 w typowym cyklu mojego używania)...

    ciekwae. Michelin podaje że oszczędność wynosi do 80 l paliwa na cały okres
    trwałości opony tj około 45000 km. Wychodzi zatem 0.178 l/100 km mniej
    paliwa a i tak nie wiadomo w stosunku do czego mniej bo co to jest
    standartowa opona?

  • 5. Data: 2010-05-19 07:10:04
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "michal999" <9...@9...com> napisał w wiadomości
    >
    > używałem. Warto, bo są niezniszczalne, można na nich przejechać 100 tyś
    > km.

    Wychodzi na to że kupując drugi komplet zimówek opony starczą prawie na całe
    życie samochodu. Przejechałeś na nich 100 tys km? Michelin mówi że
    wystarczają na 45.000 km...

  • 6. Data: 2010-05-19 09:00:58
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 19 May 2010 00:41:30 +0200, Arbiter napisał(a):

> [...]
    > Znajdą się opony o lepszej przyczepności, ale Energy Savery warto kupić.
    > Mimo że ksoztują więcej, to ostatecznie są tańsze od Barumów (bo

    Można czy przejechałeś te 100 tyś km ?
    I czy przy tych 100 tyś km to bieżnik będzie na granicy zużycia (chyba coś
    około 1,6 mm) czy jeszcze będzie miał 3-4 mm ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 7. Data: 2010-05-19 09:29:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Wychodzi na to że kupując drugi komplet zimówek opony starczą prawie na
    > całe życie samochodu. Przejechałeś na nich 100 tys km? Michelin mówi że
    > wystarczają na 45.000 km...

    micheliny na 90% energy saver(od biedy moge sprawdzic - jeszcze mam je
    gdzies:P) byly zamontowane na pierwszy montaz punto. Zdjalem je bo po ca 8
    latach zaczely sie pojawiac objawy parcienia gumy. Nie pamietam ile
    dokladnie to bylo ale przebieg byl bardzo imponujacy - rzedu 80 a moze i
    nawet 100kkm. Moze ze 2-3 zimy przejezdzily na zmiane z zimowkami ale umowmy
    sie najbardziej katowane sa na suchym asfalcie.

    Pod tym katem faktycznie sa nie do zaje....

    Porownujac do fuld ecocontrol sa trwalsze (choc fuldy uwazam za
    fenomenalne), gorzej trzymaja sie na mokrym (choc kaluze przecinaja
    wzorowo), w zimie od biedy da sie jechac (na fuldach eco ni cholery), na
    suchym trzymaja sie calkiem niezle. Co ciekawe nawet bardzo zle hamowania
    awaryjne przezywaly bez zamiany ich na kwadraty (podczas gdy muj brat
    wymienial opony po takim jedny hamowaniu, tyle ze nie wiem jakie to byly).

    nastepne moje opony to beda fuldy eco control (tansze a bardzo bardzo dobre)
    natomiast jeszcze nastepne jak juz z kaska sie nie bede tak szczypal to
    wezme michalki.

  • 8. Data: 2010-05-19 10:04:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Agent wrote:

> [...]
    > okres trwałości opony tj około 45000 km. Wychodzi zatem 0.178 l/100
    > km mniej paliwa a i tak nie wiadomo w stosunku do czego mniej bo co

    Pewnie w porównaniu do jakiejś tam "średniej" opony letniej.

    To że u kolegi wychodzi pół litra mniej w porównaniu do zimówek - nic
    dziwnego.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-05-19 10:22:37
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "huri_khan" <s...@s...pl> wrote in message

    > I czy przy tych 100 tyś km to bieżnik będzie na granicy zużycia (chyba coś
    > około 1,6 mm) czy jeszcze będzie miał 3-4 mm ?

    Przejechałem na nich (po autostradach) okolo 150 tys km.. Bieznik juz tylko
    nieznacznie przewyzsza znaczniki, takze w ciagu nastepnych kilku miesiecy
    bede je wymieniał (na to samo). Bardzo dobra przyczepność do suchego, ładnie
    sie prowadziły po kałużach. Duzo cichsze niz Continentale (nie pamietam juz
    modelu, sorry) no i oczywiscie zupełnie inna półka niz jakieś made in
    chinski garaż, które sie nadają conajwyzej na odbijaki w porcie.

  • 10. Data: 2010-05-19 18:10:17
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ht03mj$8oa$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > micheliny na 90% energy saver(od biedy moge sprawdzic - jeszcze mam je
    > gdzies:P) byly zamontowane na pierwszy montaz punto. Zdjalem je bo po ca
    > 8 latach zaczely sie pojawiac objawy parcienia gumy.

    No to wychodzi, ze piszesz z przyszlosci, bo energy saver sa w sprzedazy od
    poczatku 2008 r... chyba, ze piszesz o energy E3A/E3b a i przy tych nie
    jestem pewien czy juz sa na rynku od 8 lat...

    --
    picasso