  • 1. Data: 2010-05-18 21:48:25
    Temat: volvo, poducha pod silnikiem
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Ma ktoś może pomysł, w jakim celu goście z Volvo zamontowali w poduszce
    mocującej silnik (przednia, D5) jakieś podciśnienie?
    Z poduszki wychodzi wężyk i co ciekawe jest wykrywany przez _pokładowego
    głąba_, więc do czegoś jednak jest potrzebny. Tylko do czego?

    __
    Irek.N.

  • 2. Data: 2010-05-18 23:23:11
    Temat: Re: volvo, poducha pod silnikiem
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z poduszki wychodzi wężyk i co ciekawe jest wykrywany przez _pokładowego
    > głąba_, więc do czegoś jednak jest potrzebny. Tylko do czego?

    W zależności od obrotów silnika z poduszki jest wyciągane powietrze. Bez
    powietrza poduszka jest twardsza.

  • 3. Data: 2010-05-18 23:49:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > W zależności od obrotów silnika z poduszki jest wyciągane powietrze. Bez
    > powietrza poduszka jest twardsza.

    Ja sie zastanawiałem czy nie zbierają jakiejś pulsacji z tego elementu,
    ale to chyba bez sensu przecież.
    Regulowany amortyzator pod silnikiem, ciekawostka, w każdym razie nie
    czułem że padło.

    Miłego.
    __
    Irek.N.

  • 4. Data: 2010-05-19 07:59:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2010 23:49:59 +0200, Irek N. wrote:

    >Ja sie zastanawiałem czy nie zbierają jakiejś pulsacji z tego elementu,
    >ale to chyba bez sensu przecież.
    >Regulowany amortyzator pod silnikiem, ciekawostka, w każdym razie nie
    >czułem że padło.

    A moze podobnie jak w samolotach ?
    Wyciagamy powietrze przez kapilare i mierzymy cisnienie.
    Jesli poducha gdzies miejscowo peknie, to komputer cie ostrzega "zjedz
    do serwisu bo daleko nie zajedziesz".

    J.

  • 5. Data: 2010-05-19 23:08:14
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > A moze podobnie jak w samolotach ?
    > Wyciagamy powietrze przez kapilare i mierzymy cisnienie.
    > Jesli poducha gdzies miejscowo peknie, to komputer cie ostrzega "zjedz
    > do serwisu bo daleko nie zajedziesz".

    Dzisiaj trochę więcej w samochodzie siedziałem - faktycznie trochę się
    zmieniło. Czuć jedynie na wolnych obrotach - wcześniej czułem lekkie
    wibracje karoserii. Myślałem że tak ma być - nie było gwałtownej zmiany
    i nawet nie zauważyłem różnicy.

    Miłego.
    __
    Irek.N.