  • 11. Data: 2019-07-13 15:36:40
    Temat: Re: Microsoft Excel ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 14:13:12 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale to nie po polski. W Arkuszach Google, w wersji polskiej wynik
    > wynosi -2,7756E-17 ale trzeba ustawić format komórki na naukowy, żeby
    > to zobaczyć.

    A w OpenOffice 0. Choc czy naprawde ....

    odpowiednia do double. Dla celow inzynierskich wystarczy :-)
    chyba, ze sie bledy skumuluja.

    Swoja droga mam wrazenie, ze dawniej Excel byl dokladniejszy niz
    double.

    J.

  • 12. Data: 2019-07-13 18:55:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > W pierwszej komórce napisz:
    > =(.5-.4-.1)*1
    >
    > :-)
    >
    > P.P.
    W libre office 5 jest 0,00E+00

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2019-07-13 20:05:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Ale to nie po polski. W Arkuszach Google, w wersji polskiej wynik
    > wynosi -2,7756E-17 ale trzeba ustawić format komórki na naukowy, żeby
    > to zobaczyć. Swoją drogą - rzeczywiście słaba precyzja.

    W Excelu komórka w formacie "ogólny" daje taki właśnie wynik. Co
    ciekawe, po zmianie na "liczbowe" jest zero.

    P.P.

  • 14. Data: 2019-07-13 20:32:51
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 22:33, stary grzyb pisze:

    > U mnie (v2002 SP3) daje to -2,77556E-17.

    Pro Plus 2013 tak samo.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2019-07-13 23:29:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, July 13, 2019, 3:36:40 PM, you wrote:

    > A w OpenOffice 0. Choc czy naprawde ....

    U mnie też 0. Ale może to wynika z lepszej metody liczenia?

    > odpowiednia do double. Dla celow inzynierskich wystarczy :-)

    Arkusze są używane w księgowości - księgowa oka ie zmruży, jeśli nie
    wytłumaczy, skąd ten grosz różnicy. Inżynier od razu machnie ręką na
    ,,błąd zaokrągleń". Swoją drogą jak widzę niektóre inżynierskie
    arkusze, to mi się nóż w kieszeni otwiera.

    > chyba, ze sie bledy skumuluja.

    Czasem się kumulują. FoxPro pracował na wyższej precyzji a błąd
    jednego grosza RAZ się zdarzył. Nie byłem w stanie ustalić, w jakich
    warunkach powstawał - za dużo obliczeń. Przez 18 lat pracy kolejnych
    wersji programu w wielu miejscach.
    Wyłapany dlatego, że ZAWSZE był wykonywany test zgodności tzw.
    krzyżówki na podsumowaniu. Ręcznie.

    > Swoja droga mam wrazenie, ze dawniej Excel byl dokladniejszy niz
    > double.

    Też mi się tak zdaje ale nie mam jak sprawdzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2019-07-14 07:14:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2019 23:29:11 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > U mnie też 0. Ale może to wynika z lepszej metody liczenia?

    Probowalem wywolac taki blad ... albo liczy dokladniej albo gdzies tam
    obcina zbyt male.

    > Arkusze są używane w księgowości - księgowa oka ie zmruży, jeśli nie
    > wytłumaczy, skąd ten grosz różnicy.

    Ale nie bedzie - 17 cyfr starczy nawet na budzet USA :-)

> [...]
    > krzyżówki na podsumowaniu. Ręcznie.

    > Też mi się tak zdaje ale nie mam jak sprawdzić.

    Hm, moze reanimuje jakis stary komputer :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-07-14 10:27:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, July 14, 2019, 7:14:48 AM, you wrote:

    [...]

    > Ale nie bedzie - 17 cyfr starczy nawet na budzet USA :-)

    Starczy, jeśli będziesz tylko dodawać. Gorzej, gdy zaczniesz mnożyć i
    dzielić. Na każdej operacji coś gubisz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2019-07-14 21:36:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pieniądze na zmiennym przecinku liczysz?
    Mądrzy byli Japończycy, co wymyślili niestosowanie odpowiednika groszy...

  • 19. Data: 2019-07-14 21:48:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2019 12:36:39 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):
    > Pieniądze na zmiennym przecinku liczysz?

    A masz jakis wplyw w Excelu ?

    > Mądrzy byli Japończycy, co wymyślili niestosowanie odpowiednika groszy...

    Mowisz, ze to Jaruzelski zacza druga Japonie ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-07-14 21:51:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jul 2019 12:36:39 -0700, Dawid Rutkowski wrote:
    > Mądrzy byli Japończycy, co wymyślili niestosowanie odpowiednika
    > groszy...

    Nie tak dawno i u nas nie było problemu - najmniejsza jednostka płatnicza
    to była ta ze Świerczewskim. :)

    A swoją drogą z tymi Japończykami to czy na pewno? Wiki pod hasłem "Yen"
    podaje:

    Subunit
    1/100 sen (?)
    1/1000 rin (?)