  • 21. Data: 2019-07-14 22:12:18
    Temat: Re: Microsoft Excel ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jul 2019 19:51:46 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
    > Nie tak dawno i u nas nie było problemu - najmniejsza jednostka płatnicza
    > to była ta ze Świerczewskim. :)
    > A swoją drogą z tymi Japończykami to czy na pewno? Wiki pod hasłem "Yen"
    > podaje:
    >
    > Subunit
    > 1/100 sen (?)
    > 1/1000 rin (?)

    biorac pod uwage, ze 1$ to dzis ok 108 jenow,
    to te seny i riny chyba tylko w muzeum mozna zobaczyc.

    J.

  • 22. Data: 2019-07-14 22:21:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie tak dawno i u nas nie było problemu - najmniejsza jednostka
    > płatnicza to była ta ze Świerczewskim. :)

    Nie, najmiejsza była z Józefem Bemem -- trzeba było zrobić dychę
    z papieru, bo kawał blachy z Kopernikiem zbyt dużo kosztował.

    > A swoją drogą z tymi Japończykami to czy na pewno? Wiki pod
    > hasłem "Yen" podaje:
    >
    > Subunit
    > 1/100 sen
    > 1/1000 rin

    Lir włoski też podlegał rozdrobnieniu. I pierwotnie był sporo warty.

    Jarek

    --
    ZOMO tanio się sprzedaje,
    Buce tępe i uczynne,

  • 23. Data: 2019-07-14 22:39:47
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 13.07.2019 20:05, Paweł Pawłowicz wrote:

    > W Excelu komórka w formacie "ogólny" daje taki właśnie wynik. Co
    > ciekawe, po zmianie na "liczbowe" jest zero.

    a ustaw w formacie numerycznym liczbę zer po przecinku na np. 25 ;)

    pozdrawiam
    geos

  • 24. Data: 2019-07-14 22:47:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, July 14, 2019, 9:48:03 PM, you wrote:

    > A masz jakis wplyw w Excelu ?

    W FoxPro nie ma wyboru typu zmiennych. Jest jeden typ numeryczny i
    jest zmiennoprzecinkowy.

    Swoją drogą - za co wywaliłem Dawida do śmietnika? Starość to straszna
    rzecz.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2019-07-14 23:19:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/07/2019 23:29, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Arkusze są używane w księgowości

    A po co używać w księgowości obliczeń floating point o precyzji zależnej
    od potęgi 2 :D ?

    Księgowi zawsze mnie zadziwiali, używają od 40 lat młotka do odkręcania
    śrubek i narzekają że nie pasuje. Ale używają, efektem czego śrubokręta
    nigdy nie wymyślono.

  • 26. Data: 2019-07-14 23:33:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Księgowi zawsze mnie zadziwiali, używają od 40 lat młotka do odkręcania
    > śrubek i narzekają że nie pasuje. Ale używają, efektem czego śrubokręta
    > nigdy nie wymyślono.

    Tyle razy czytałem na tej grupie o różnych skomplikowanych urządzeniach
    elektronicznych projektowanych przez księgowych... To oni całkiem
    pozbawieni zdolności być nie mogą!

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2019-07-15 00:15:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jul 2019 23:33:28 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tyle razy czytałem na tej grupie o różnych skomplikowanych urządzeniach
    > elektronicznych projektowanych przez księgowych... To oni całkiem
    > pozbawieni zdolności być nie mogą!

    Nie nie, oni z reguły niczego nie projektują, tylko uprawiają Muntzing
    (to też zdolność).

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-07-15 07:17:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/07/2019 23:33, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Tyle razy czytałem na tej grupie o różnych skomplikowanych urządzeniach
    > elektronicznych projektowanych przez księgowych... To oni całkiem
    > pozbawieni zdolności być nie mogą!

    Problem nie w projektowaniu tylko w efektach projektowania.

  • 29. Data: 2019-07-15 10:48:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie nie, oni z reguły niczego nie projektują, tylko uprawiają
    > Muntzing (to też zdolność).

    Jeśli tak, to bardziej umiejętność niż zdolność. Jeden zdolny
    facet wymyślił, a reszta się naumiała i powtarza.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2019-07-15 10:52:56
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    W dniu Mon, 15 Jul 2019 07:17:42 +0200, użytkownik heby napisał:

    > Problem nie w projektowaniu tylko w efektach projektowania.

    Rozmawiając wczoraj lub przedwczoraj ze znajomą księgową poruszyłem ten
    temat. Księgowi/we nie mają z tym nic wspólnego... :-D Wychodzi mi na to,
    że to raczej pewni dyrektorzy szukając oszczędności zasłaniają się
    niewinnymi księgowymi... :-D :-D :-D Kolejny mit upadł...