  • 21. Data: 2018-09-17 10:53:00
    Temat: Re: Międzynarodowe prawo jazdy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-17 o 10:38, z...@g...com pisze:
    > To ciekawe że posiadacze praw jazdy mogą nagle utracić możliwość legalnej jazdy na
    terenie Anglii a teraz nikt nie ma iniekcji. Trudno zgadnąć o co chodzi.

    Trudno, to zrozumieć to, co chciałeś przekazać tym przypadkowym
    słowotokiem :)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2018-09-17 11:04:54
    Od: z...@g...com

    Przepraszam za skróty migdałowe. Wiem że poziom wypowiedzi powinien być dostosowany
    do poziomu wszystkich rozmówców. Chodziło mi o to, że jeśli teraz Polski kierowca
    może po Anglii jeździć z polskim prawem jazdy a za jakiś czas nagle ten dokument
    przestanie być obowiązujący to czy czy Anglicy przewidują że ten dokument nagle
    utracił zdolność potwierdzenia umiejętności kierowcy?

  • 23. Data: 2018-09-17 11:09:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-17 o 11:04, z...@g...com pisze:
    > Przepraszam za skróty migdałowe. Wiem że poziom wypowiedzi powinien być dostosowany
    do poziomu wszystkich rozmówców.

    Chyba nie zajarzyłeś, że użyłeś bez sensu w swojej wypowiedzi słowa
    "zastrzyk"? O szczegółach takich jak brak przecinków już tylko wspomnę.
    Poziom twojej wypowiedzi jest poniżej, znacznie poniżej nawet średniego
> [...]

    czy Anglicy przewidują że ten dokument > nagle utracił zdolność potwierdzenia

    Utracił zdolność potwierdzania posiadania uprawnień. W Polsce też tak
    było - na przykład przy okazji dawnej wymiany wzorów prawa jazdy.

    O ile to w ogóle prawda - bo może to po prostu fake news, albo
    nadinterpretacja przepisów.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2018-09-17 11:20:55
    Od: z...@g...com

    Z tego co mi się wydaje to międzynarodowe.prawo jazdy nie jest dokumentem
    państwowym/urzędowym a jedynie klubowym.

  • 25. Data: 2018-09-17 13:01:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    przestanie być obowiązujący to czy czy Anglicy przewidują że ten dokument nagle
    utracił zdolność potwierdzenia umiejętności kierowcy?

    W świetle przepisów - tak.
    I działać to będzie w drugą stronę - kierowcy z WB będą musieli mieć MPJ
    na terenie UK. To taki wzajemne drobne złośliwości.
    T.

  • 26. Data: 2018-09-17 18:37:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Z tego co mi się wydaje to międzynarodowe.prawo jazdy nie jest
    >dokumentem państwowym/urzędowym a jedynie klubowym.

    panstwowym, skoro panstwo wydaje
    https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/uzyskaj-mi
    edzynarodowe-prawo-jazdy

    Hm, a moze powiatowym.

    Ale jakims kiepskim, skoro trzeba zwykle PJ miec ...

    J.

  • 27. Data: 2018-09-18 21:15:01
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.09.2018 o 12:01, T. pisze:

    > W świetle przepisów - tak.
    > I działać to będzie w drugą stronę - kierowcy z WB będą musieli mieć MPJ
    > na terenie UK. To taki wzajemne drobne złośliwości.
    > T.

    to teraz we wszystkich krajach nienależących do UE trzeba mieć MPJ?

    Łukasz

  • 28. Data: 2018-09-18 22:14:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 21:15, ddddddddddddd pisze:

    > to teraz we wszystkich krajach nienależących do UE trzeba mieć MPJ?

    Nie wiem - trzeba by wejść na stronę jakiegoś PZMotu i sprawdzić. Jak
    będzie Brexit, to się będą złośliwie czepiać, jak swego czasu Niemcy się
    czepiali (w naszych apteczkach nie muszą być jednorazowe rękawiczki albo
    za brak PL na klapie z tyłu). Powód do przypieprzenia się zawsze się
    znajdzie...
    A z drugiej strony - to wszystko reguluja odpowiednie umowy. To tak
    jest, że granice można przekraczać bez kontroli tak naprawdę nie w
    granicach UE, a w tych krajach, które podpisały porozumienie z Schengen
    - a więc UE + Lichtenstein, Norwegia i Szwajcaria. Myśmy weszli to tego
    układu bodaj w 2007 czy 2008, a chyba Rumunia i Bułgaria - mimo że są w
    UE - nie są w Schengen.
    Drugi przykład czepiactwa (skądinąd może słusznego) - reflektory w
    anglikach są ustawione do oświetlania lewego pobocza. Jak wjedziesz do
    UK lewokierownicowym autem i nie masz specjalnych naklejek na reflektory
    - możesz zapłacić mandat. Takie właśnie pewnie będą złośliwości po Brexicie.
    T.

  • 29. Data: 2018-09-18 22:44:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, September 16, 2018 at 9:55:38 AM UTC+2, Tomasz wrote:
    > Szukałem w Internecie informacji na temat dokumentów potrzebnych
    > do wyrobienia międzynarodowego prawa jazdy.
    >
    > I na dzień dobry mam problem: jakie zdjecie jest potrzebne - z lewym
    > prółprofilem czy takie jak obecnie do paszportu czyli na wprost?

    Ja wyrabialem ~miesiac temu. Na wprost.

    BTW warto sprawdzic, czy na 100% jest potrzebne...
    Ja wyrobilem do Maroka - znalazlem, ze niby nie konieczne, ale "mile widziane"
    Kontakt z policja zaliczylem ;) nikt o toto nie pytal, polskie bylo OK.

    Co do wyrabiania - totalna zenada i masakra :(

    Wygooglalem instrukcje, mozna zamowic przez neta (wyslac wniosek, fotke itp), oplacic
    przelewem, wybrac dostarczenie poczta i... czar pryska ;)

    Za 2 dni telefon z urzedu, poczta nie wysla, odbior ososbisty... musze miec zdjecie
    analogowe, bo wkleja je do ksiazeczki przy odbiorze i opieczetuja ;)
    ale Pan w sumie byl mily, stwierdzil, ze przyjmie ten wniosek ;), tylko musze przyjsc
    ze zdjeciem...

    WS

    PS. sa 2 wersje/konwencje do wyboru, w formularzu www nie bylo wyboru ;) , urzednik
    nie wiedzial ktore dziala w Maroku (na jego liscie Maroka brak...)

  • 30. Data: 2018-09-18 22:51:01
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Ja wyrabialem ~miesiac temu. Na wprost.

    Dzięki.

    > BTW warto sprawdzic, czy na 100% jest potrzebne...
    > [...]

    35 zł to nie majątek, a lepiej mieć i uniknąć ewentualnych kłopotów na miejscu.

    Pozdrawiam
    Tomasz