  • 1. Data: 2018-09-16 09:55:39
    Temat: Międzynarodowe prawo jazdy
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Szukałem w Internecie informacji na temat dokumentów potrzebnych
    do wyrobienia międzynarodowego prawa jazdy.

    I na dzień dobry mam problem: jakie zdjecie jest potrzebne - z lewym
    prółprofilem czy takie jak obecnie do paszportu czyli na wprost?
    Na różnych stronach są różne wiadomości i co gorsze często bez podania
    kiedy dany wpis powstał, czyli nie można tych informacji uszeregować w czasie.

    Byłbym wdzieczny gdyby ktoś, kto wyrabiał międzynarodowe prawo jazdy ostatnio,
    a nie wcześniej niż w ciągu paru ostatnich miesięcy, mógł napisać m.in.:
    - jakie zdjecie jest niezbędne (informacja, że takie jak w paszporcie jest myląca,
    bo to się ostatnio (kiedy?) zmieniło)
    - na jak długo wydawany jest dokument
    - czy jest ważny we wszystkich krajach świata (zdaję sobie sprawę z tego, że nie
    jest niezbedny wszędzie)
    - ewentualnie jakieś inne ważne informacje, szczególnie te, które ulegały zmianie

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-09-16 10:00:40
    Temat: Re: Międzynarodowe prawo jazdy
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.09.2018 o 09:55, Tomasz pisze:
> [...]
    > tego, że nie
    >   jest niezbedny wszędzie)
    > - ewentualnie jakieś inne ważne informacje, szczególnie te, które

    Tu są prawdopodobnie aktualne informacje:
    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/uzyskaj-m
    iedzynarodowe-prawo-jazdy
    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/zdjecie-d
    o-prawa-jazdy

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-09-16 11:19:14
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    > Tu są prawdopodobnie aktualne informacje:
> [...]

    Przy okazji przyznam się, że to są strony, których oglądania nienawidzę,
    z powodu konieczności wyrażenia zgody na zapoznanie się z informacją
    jak przetwarzane są moje dane.
    Na niektórych stronach nie ma tego kretyństwa, na niektórych można
    taką informacje potraktować/zamknąć krzyżykiem. Nienawidzę być
    do czegoś zmuszanym, a ponadto nie mam żadnej pewności, że pomimo
    zaakceptowania, w rzeczywistosci moje dane będą w taki sposób przetwarzane. Kolejny
    sposób na
    robienie ludziom wody z mózgu.
    Kiedy to się skończy?

    Ale za adresy dziękuję. To nie Twoja wina, że właśnie autorzy tej
    strony "spełniają" ten durny obowiązek.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2018-09-16 11:40:10
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.09.2018 o 11:19, Tomasz pisze:
> [...]
    >
    > Przy okazji przyznam się, że to są strony, których oglądania nienawidzę,
    > z powodu konieczności wyrażenia zgody na zapoznanie się z informacją

    To nie strony winne tylko prawo UE i RP a strona (rządowa), którą
    podałem na pewno nie oleje tego obowiązku.

    > Na niektórych stronach nie ma tego kretyństwa, na niektórych można
    > taką informacje potraktować/zamknąć krzyżykiem.

    Podaj przykład strony, na której tego nie można zamknąć.

> [...]
    > zaakceptowania, w rzeczywistosci moje dane będą w taki sposób
    > przetwarzane. Kolejny sposób na robienie ludziom wody z mózgu.

    Trochę przesadzasz. "Od zawsze" ciasteczka były przetwarzane na
    większości stron internetowych, tylko od pewnego czasu jest obowiązek
    informowania o tym użytkowników (osobiście uważam dla mnie ten komunikat
    za całkowicie zbędny) Tak samo jak inne dane, które na stronie
    wprowadzasz muszą być przez nią przetwarzane.

    > Ale za adresy dziękuję. To nie Twoja wina, że właśnie autorzy tej
    > strony "spełniają" ten durny obowiązek.

    Nawet nie widziałem, że jest tam zapytanie o taką zgodę.
    Zainstaluj w przeglądarce program blokujący reklamy (no. uBlock) z
    odpowiednimi filtrami i zapomnisz o tych pytaniach o zgodę

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2018-09-16 16:43:33
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

> [...]

    o-prawa-jazdy

    > Podaj przykład strony, na której tego nie można zamknąć.
    No właśnie te podane przez Ciebie.

    > "Od zawsze" ciasteczka były przetwarzane na większości stron internetowych, tylko
    od pewnego czasu
    > jest obowiązek informowania o tym użytkowników
    Takie potwierdzenie przeczytania ma zostawiać dodatkowy ślad i tyle. Żadne
    udogodnienie dla
    użytkownika, tylko dla drugiej strony, jak zwykle.

    > Zainstaluj w przeglądarce program blokujący reklamy (no. uBlock) z odpowiednimi
    filtrami i
    > zapomnisz o tych pytaniach o zgodę
    Nie pomaga żaden uBlock ani AdBlock.
    Jeśli znasz taki, który powoduje, że komunikat na podanych przez
    Ciebie stronach się nie pokaże, to podaj. Ale podejrzewam, że nie
    znasz.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 6. Data: 2018-09-16 16:48:02
    Od: z...@g...com

    A czy to międzynarodowe prawo jazdy to nie jest jakiś anachronizm i dojenie frajera
    za wystawienie nikomu niepotrzebnego papiera.

  • 7. Data: 2018-09-16 17:10:46
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.09.2018 o 16:43, Tomasz pisze:
    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > No właśnie te podane przez Ciebie.

    Wyłączyłem program blokujący, ramka się pojawiła i bez problemu mogłem
    ją zamknąć.

    > Takie potwierdzenie przeczytania ma zostawiać dodatkowy ślad i tyle.

    No i co z tego? Nie przesadzaj.

    > Żadne udogodnienie dla użytkownika, tylko dla drugiej strony, jak zwykle.
    > Nie pomaga żaden uBlock ani AdBlock.
    Pomaga.

    > Jeśli znasz taki, który powoduje, że komunikat na podanych przez
    > Ciebie stronach się nie pokaże, to podaj. Ale podejrzewam, że nie
    > znasz.
    Znam. Napisałem o tym wcześniej. Podałem wcześniej jaki to program +
    odpowiednie filtry, szczegółów na temat filtrów poszukaj w sieci, swoich
    ci nie podam, bo mam je dość bardzo zmodyfikowane pod własne potrzeby.

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2018-09-16 17:14:42
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.09.2018 o 16:48, z...@g...com pisze:
    > A czy to międzynarodowe prawo jazdy to nie jest jakiś anachronizm i dojenie frajera
    za wystawienie nikomu niepotrzebnego papiera.

    W wielu przypadkach jest. Znam np. osoby, które 12 lat mieszkają w GB i
    ciągle jeżdżą na polskim PJ, kilka razy były kontrolowane przez policję
    i nikt się do tego nie przyczepił. Jednak prawdopodobnie nie wszędzie
    jest to możliwe

    --
    Czarek

  • 9. Data: 2018-09-16 17:39:58
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    > Wyłączyłem program blokujący, ramka się pojawiła i bez problemu mogłem ją zamknąć.
    U mnie niestety nie. Zresztą byłoby to trochę "pod prąd", bo znaczyłoby
    że w celu umożliwienia zamknięcia napisu należy uBlock lub AdBlock
    nie zainstalować ale zamknąć.
    Nie mam możliwości zamknięcia tego komunikatu, żadnego krzyżyka
    w prawym górnym rogu ani żadnej belki z napisem "Zamknij" do kliknięcia.
    Mogę tylko nacisnąć niebieskie "Przejdź dalej', a co będzie dalej nie wiem.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 10. Data: 2018-09-16 19:23:12
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.09.2018 o 17:39, Tomasz pisze:

> [...]
    > U mnie niestety nie. Zresztą byłoby to trochę "pod prąd", bo znaczyłoby
    > że w celu umożliwienia zamknięcia napisu należy uBlock lub AdBlock

    Czy ty myślisz i czytasz ze zrozumieniem? Nie miałem wcale ramki, to jej
    nie zamykałem, wyłączyłem program blokujący aby się pojawiła bo jak mam
    wyłączyć coś co się wcale nie pojawia?

    > Nie mam możliwości zamknięcia tego komunikatu, żadnego krzyżyka
    > w prawym górnym rogu ani żadnej belki z napisem "Zamknij" do kliknięcia.

    Ja też nie mam.

    > Mogę tylko nacisnąć niebieskie "Przejdź dalej',

    I o to chodzi. Krzyżyk możesz sobie markerem narysować

    > a co będzie dalej nie wiem.
    Komputer ci w kosmos wywali, wszelkie konta bankowe zostaną
    wyczyszczone, wszystkie twoje adresy mail i numery telefonów zostaną
    zapisane na spamerskie mailngowe listy o powiększaniu i usztywnianiu

    Nie zauważyłeś, że twoje obawy zbliżają się do paranoi?

    --
    Czarek