  • 1. Data: 2018-09-15 11:32:16
    Temat: Klocki ceramiczne
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Są jakieś minusy (i plusy) używania ceramicznych klocków przy normalnej
    jeździe, głównie miejskiej?

    Ponoć mniej pylą....

  • 2. Data: 2018-09-15 12:25:46
    Temat: Re: Klocki ceramiczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2018 11:32:16 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Są jakieś minusy (i plusy) używania ceramicznych klocków przy normalnej
    > jeździe, głównie miejskiej?
    >
    > Ponoć mniej pylą....

    Trwalsze, czy tarcza sie sciera ? :-(

    Swoja droga to ciekaw jestem co oni maja na mysli piszac "ceramiczne".

    Zwykle klocki nie zasluguja na taką nazwe ?

    Ceramiczne tarcze to zdaje sie w duzym stopniu weglik krzemu ...

    J.

  • 3. Data: 2018-09-15 12:40:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 11:32 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Są jakieś minusy (i plusy) używania ceramicznych klocków przy normalnej
    > jeździe, głównie miejskiej?
    >
    > Ponoć mniej pylą....

    Do cytryny kupowałem klocki i tarcze ATE, które miały w nazwie "ceramic".
    Klocki pylą ale na biało (nie widać na felgach), cały zestaw wytrzymywał
    ponad dwa razy większe przebiegi niż oryginał.
    I najważniejsza sprawa - nie piszczą.

    TG

  • 4. Data: 2018-09-15 20:20:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I najważniejsza sprawa - nie piszczą.

    A to nie jest kwestia brania klocków twardszych od tarczy? A nie tego
    czy one są ceramiczne czy nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-09-15 22:34:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-09-2018 o 12:25, J.F. pisze:

    > Trwalsze, czy tarcza sie sciera ? :-(

    Kolor pyłu inny pewnie ...

  • 6. Data: 2018-09-15 22:38:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Do cytryny kupowałem klocki i tarcze ATE, które miały w nazwie
    > "ceramic". Klocki pylą ale na biało (nie widać na felgach), cały zestaw
    > wytrzymywał ponad dwa razy większe przebiegi niż oryginał.

    Miło, akurat znalazłem niedużo droższe klocki Jurid z ceramiką.

    Rozumiem że eksploatacja taka sama, nie trzeba nagrzewać klocków jak
    tarcz z ceramiki?

  • 7. Data: 2018-09-16 20:23:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 20:20 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > A to nie jest kwestia brania klocków twardszych od tarczy? A nie tego
    > czy one są ceramiczne czy nie?

    Nie wiem - ten zestaw (zużyłem 3 lub 4) nigdy nie piszczał i wytrzymywał
    dużo więcej niż "zwykły".

    TG

  • 8. Data: 2018-09-16 20:27:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 22:38 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Miło, akurat znalazłem niedużo droższe klocki Jurid z ceramiką.
    >
    > Rozumiem że eksploatacja taka sama, nie trzeba nagrzewać klocków jak
    > tarcz z ceramiki?

    Te tarcze ATE nie są ceramiczne - są dedykowane do klocków ceramicznych
    ("ceramizowane" - cokolwiek to znaczy).
    Ja nie jeżdżę sportowo - nic nie rozgrzewam, hamowały mi zawsze tak samo.

    TG

  • 9. Data: 2018-09-18 18:48:10
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    Używam Juridów white, ale niedługo jeszcze, może z 5KKm dotąd;
    Felgi nie są usyfione pyłem z klocków. Pylą bardzo mało i pył jest
    zasadniczo niewidoczny, umyta i zabezpieczona felga pozostaje czysta po
    spłukaniu, nie ma potrzeby stosowania chemii/szczotkowania felg przy
    każdym myciu.
    Hamują normalnie; jeśli na siłę szukać różnic, to może minimalnie
    delikatniej 'biorą' przy delikatnym naciśnięciu pedału i imo nieco
    lepiej przy zdecydowanym hamowaniu.
    Internety straszą, że łatwo przegrzać tarczę, bo ponoć znacznie twardsze
    - nie potwierdzam.
    I nie piszczą - ale pewnie dlatego, że sam wymieniałem :)