  • 41. Data: 2018-09-19 10:24:21
    Temat: Re: Międzynarodowe prawo jazdy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-19, Tomasz <t...@t...pl> wrote:

    > Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Rozważając warto czy nie warto, mam jeszcze pytanie: jaki jest okres
    > ważności MPJ?

    1 rok.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2018-09-19 10:31:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-19, T. <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    /intdlpics.jpg
    iving-licence-GDPHDW.jpg

    > Nie jestem pewny, ale w USA chyba MPJ nie działa, dlatego nie muszą tego
    > znać.

    Ale zerknij może na ten pierwszy link co wkleiłem. Nie działą, a wydają? :)

    Zresztą:
    https://www.tripsavvy.com/drivers-permit-usa-468476

    Foreigner visitors may need an IDP to drive in the United States. For
    example, in January 2013, Florida required foreigners to carry an
    International Driving Permit with their national driving license.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2018-09-19 11:13:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ps.com...

    > 1 rok.

    A pod linkiem piszą, że 3 lata.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2018-09-19 12:38:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A pod linkiem piszą, że 3 lata.

    Sprawdziłem, masz rację. Nie wiem czym się zasugerowałem. Czyli nalezy
    się cieszyć.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2018-09-20 01:19:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 18 Sep 2018 23:48:06 +0200, J.F. napisał(a):

    > A w tym MPJ nie ma ?
    > Fotka jest, a nazwiska nie ma ?

    Nazwisko oczywiście jest, ale domyślam się że on nie kwestionował jakoś
    bardzo tego dokumentu, ale trochę go rozumiem że kartonik wypisany na
    maszynie do pisania w dzisiejszych czasach nie wzbudza zaufania takiego jak
    coś co widać że "fabryka zrobiła".
    No i poprosił o coś w innym formacie.

  • 46. Data: 2018-09-20 02:49:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Sep 2018 01:19:34 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > bardzo tego dokumentu, ale trochę go rozumiem że kartonik wypisany na
    > maszynie do pisania w dzisiejszych czasach nie wzbudza zaufania takiego jak

    Ja tylko o tym, ze obecne PJ w formie "karta kredytowa" przypomina
    amerykanskie, to to stare tez bylo kartonikiem wypisanym na maszynie

    J.

  • 47. Data: 2018-09-20 02:54:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-19, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > bardzo tego dokumentu, ale trochę go rozumiem że kartonik wypisany na
    > maszynie do pisania w dzisiejszych czasach nie wzbudza zaufania takiego jak

    Bo ten kartonik to bardziej robi za urzędowe tłumaczenie krajowego PJ
    niż za MPJ. Zresztą zdaje się jest prawny obowiązek okazania obu, czyli
    bez PJ, MPJ nie jest dokumentem powtierdzającym uprawnienia.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2018-09-20 07:01:37
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 08:08, z...@g...com pisze:
    > Ostatnio obserwowałem jak na Okęciu w wypożyczalni samochodów seryjnie odmawiano
    Rosjanom i Ukraińcom wypożyczenia auta w jednej z wypożyczalni, gdyż nie mieli mpj.
    Wzory ich praw jazdy są identyczne z naszymi, są opisane także po angielsku ale brak
    śmiesznego dokumentu był powodem odmowy. Co ciekawe przy załatwianiu i płaceniu z
    góry za wynajem auta przez Internet nie było w żaden sposób informowani że mpj będzie
    warunkiem wypożyczenia auta.

    Ale to z powodu ichniejszego alfabetu - teoretycznie nieczytelnego dla
    posługujących się alfabetem łacińskim. To samo jest z Azjatami w USA -
    na ladzie stało stosowne ogłoszenie, że muszą mieć dokument z łacińskimi
    literkami :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 49. Data: 2018-09-20 07:56:19
    Od: z...@g...com

    Napisałem że ichbprawo jazdy jest dwujęzyczne. Tym drugim językiem jest Angielski.

  • 50. Data: 2018-09-20 17:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    posługujących się alfabetem łacińskim. To samo jest z Azjatami w USA -
    na ladzie stało stosowne ogłoszenie, że muszą mieć dokument z

    Oprocz alfabetu, to jest jeszcze kwestia przepisow.
    Tylko niektore zagraniczne PJ uprawniaja do jazdy po Polsce, i nawet
    jak policja przymyka oko, to ubezpieczyciel niekoniecznie ...

    J.