  • 191. Data: 2013-03-20 09:25:20
    Temat: Re: Mit nieodwracalności zmian w JPG
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-16 08:13, Ariusz pisze:
    > Znasz taką aplikację?

    Choćby picasa

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 192. Data: 2013-03-20 09:36:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 09:09, quent pisze:

    > Racja. To akurat o czym piszesz nie jest przewagą RAW na JPG.
    > Nawet nie wiedziałem, że panuje takie ogólne przekonanie ;-)

    Nie wiem czy aż "ogólne" :-) Jednakże zwróć uwagę, że parę osób w tym
    wątku podchwyciło temat i próbuje mnie przekonać o "lepszości" RAW
    chociaż ja ani nie negowałem jego zalet ani nie jest to przedmiotem
    wątku. Zwróć też uwagę jak niewiele osób stwierdziło, że JPG też ma
    zalety. Choćby z policzenia proporcji między tymi osobami można
    dostrzegać jednokierunkowe parcie.

    Marek

  • 193. Data: 2013-03-20 09:43:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 09:25, quent pisze:

    > Choćby picasa

    Hmmm... a to chyba coś nowego w tym programie? Czytałem niedawno jakieś
    dyskusje o tym np. tu:

    http://nikonites.com/computers-software/3640-raw-pic
    asa.html

    Picasa reads the image's RAW data and stores that information in a
    temporary folder. You are not making changes to the RAW file itself

    Tak czy owak ponoć LightRoom to potrafi jak się dowiedziałem w
    międzyczasie. Zadziwia mnie taka funkcjonalność. RAW powinien pełnić
    funkcję źródła a nie celu.

    Marek

  • 194. Data: 2013-03-20 09:59:36
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-20 09:36, Marek pisze:

> [...]
    > wątku. Zwróć też uwagę jak niewiele osób stwierdziło, że JPG też ma
    > zalety. Choćby z policzenia proporcji między tymi osobami można

    Większość dyskusji/sporów tu wynika albo ze nieporozumienia albo wręcz z
    braku chęci porozumienia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 195. Data: 2013-03-20 10:13:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 09:59, quent pisze:

    > Większość dyskusji/sporów tu wynika albo ze nieporozumienia albo wręcz z
    > braku chęci porozumienia.

    Hmmm... dziwaczne zjawisko. Ale faktycznie nierzadko taką tendencję z
    niedowierzaniem dostrzegam...

    Marek

  • 196. Data: 2013-03-20 14:02:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-17 20:31, trolling tone pisze:

    > Oczami wyobraźni zobaczyłem zachwyconego nerda-estetę, przeglądającego
    > galerię fotek hex-edytorem. Geek - poziom hard, jak w jakiej ekranizacji
    > Lema z lat 50tych ubiegłego wieku, kiedy informatyk pokładowy rozkminiał
    > odpowiedzi komputera z ekranu oscyloskopu.

    Śmiejcie się, a jest to jedyna metoda wyłączenia korekcji obiektywu w
    acr/lr:
    http://forum.olympusclub.pl/threads/85587-Aby-odzysk
    a%C4%87-rogi-kadru-kt%C3%B3re-s%C4%85-wycinane-autom
    atyczne-nale%C5%BCy...

    --
    pozdrawia Adam
    /[...], no!/

  • 197. Data: 2013-03-20 14:10:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    A tak wygląda nieautoryzowane gmeranie w RAWie edytorem binarnym:
    http://as.elte-s.com/temp/gmeranie_w_rawie.png
    W sumie to też sztuka :)

    --
    pozdrawia Adam
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 198. Data: 2013-03-20 14:40:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 14:02, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > acr/lr:
    > http://forum.olympusclub.pl/threads/85587-Aby-odzysk
    a%C4%87-rogi-kadru-kt%C3%B3re-s%C4%85-wycinane-autom

    Z ciekawości spytam: czy opcja wyłączenia korekcji programowych
    zniekształceń obiektywu nie jest już standardem w aparatach? W
    zabytkowej Minolcie coś takiego już miałem.

    Marek

  • 199. Data: 2013-03-20 14:46:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    Za wcześnie mi się wysłało...
    Chciałem jeszcze spytać: jeśli ktoś włączył/wyłączył taką korekcję w
    aparacie to LR czy ACR będzie to ignorował i na siłę dorzuci taką
    konkokcję nawet jeśli byłaby podwójna w takim przypadku?

    Marek

  • 200. Data: 2013-03-20 14:52:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-20 14:40, Marek pisze:
    > Z ciekawości spytam: czy opcja wyłączenia korekcji programowych
    > zniekształceń obiektywu nie jest już standardem w aparatach?

    Nie wiem, nie używam jpg, a w rawie nie ma to sensu. Ale w moich chyba
    nie ma.

    --
    pozdrawia Adam
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../