  • 1. Data: 2010-11-09 12:09:59
    Temat: Modem WWLAN - problem połączenia z zagranicy do internetu
    Od: "Lukas" <jakiś_tam_antyspam@poczta.fm>

    Witam,
    Mam następujący problem:
    Jest sobie notebook Lenovo X201 z wbudowanym modemem WWLAN Qualcomm Gobi2000 i
    wsadzoną kartą sim operatora PlusaGSP.
    Problem jest taki, że po skonfigurowaniu połączenia GPRS w Polsce działa
    połączenie i mozna korzystać z internetua natomiast za granicą nie.
    Ta sama karta sim operatora PlusGSM w innym laptopie działa w Polsce i zagranicą
    (jest roaming na karcie włączny i transmisja danych)
    w innym laptopie.
    Sprawdzałem na kilku takich samych notebookach X201 i kilku rożnych kartach
    PLUSGSM i ciągle nie działa. System do Windows XP SP3.
    Sterowniki upgradowane nawet wymuszony wybór operatora poleceniem
    at+cgdcont=1,"IP","internet"

    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły lub doświadczenia dlaczego w tym przypdadku
    połączenie za granicą nie działa i jak to ustawić.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-11-09 12:19:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 13:09:59 +0100, Lukas napisał(a):

> [...]
    > Ta sama karta sim operatora PlusGSM w innym laptopie działa w Polsce i zagranicą
    > (jest roaming na karcie włączny i transmisja danych)

    A programik od karty nie próbuje ci wybierać parametrów w zależności od
    sieci jaką widzi? (bo powinien w zalezności od sima jaki widzi).
    Oprócz tego bywa też opcja wyłączania transmisji w roamingu - może to masz
    gdzieś zaptaszkowane?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka