  • 1. Data: 2010-11-09 14:04:05
    Temat: simplus - UKE czy UOKiK?
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Witam
    Właśnie nabyłem w kiosku ruchu starter simplusa.
    Poprosiłem jakikolwiek w celu przetestowania aparatu.
    I ta intencja powoduje, że ponższy problem jest raczej
    czysto teoretyczny gdyż starter i tak zaraz wyląduje
    w koszu.

    Na opakowaniu /takie zielonkawe/ startera napisano:
    "29gr/min do wszystkich dużych sieci*"
    a gwiazdka to: "Plus, Orange, Era, także sieci stacjonarne"
    Z innych informacji:"Na start 5zł ważne 15dni."
    Stwierdzenie, że to "Najlepsza oferta na kartę" potraktowałem jako małao
    znaczący slogan reklamowy. Wcześniejsze stwierdzenia jednak uważam za
    informację.
    Po otwarciu (no, i zakupie) w środku w materiałach czytam:
    "Jeśli w taryfie Twój Profil nie posiadasz
    włączonego profilu pozwalającego dzwonić
    taniej, stawka za minutę połączenia do
    wszytkich dużych sieci* wynosi 0,59zł** /.../"
    Gwiazdki to odpowiednio: * - j.w., ** - mówią od kiedy oferta obowiązuje.
    No m.in. opis jak za 1,50zł aktywować Profil 'Tanio do Wszystkich Dużych
    Sieci'.
    Opakowanie towaru ewidentnie wprowadza klienta w błąd.

    Podpowiedcie tylko kto byłby właściwszy w tym przypadku:
    UKE czy UOKiK?

    --
    pozdro
    poreba

  • 2. Data: 2010-11-09 14:35:20
    Temat: Re: simplus - UKE czy UOKiK?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 09 Nov 2010 15:04:05 +0100, poreba napisał(a):

    > Podpowiedcie tylko kto byłby właściwszy w tym przypadku: UKE czy UOKiK

    Jeśli już to oczywiście UOKiK.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-11-09 15:03:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 14:35:20 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Jeśli już to oczywiście UOKiK.
    "Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów
    konsumentów."
    Czy w tym przypadku możemy uznać, że to zbiorowe interesy zostały
    naruszone? UKE w osobie konsultantki twierdzi (oczywiście wiem jaką wagę
    takie twierdzenia mają), że jest to ewidentne wprowadzenie konsumenta w
    błąd.

    PS. może się przenieść na p.s.p.?

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2010-11-09 15:48:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naruszone? UKE w osobie konsultantki twierdzi (oczywiście wiem jaką wagę
    > takie twierdzenia mają), że jest to ewidentne wprowadzenie konsumenta w

    Właściwy będzie UOKiK, bowiem nie tyle chodzi o wprowadzanie Ciebie w błąd
    (wówczas byłoby to oszustwo) ile fakt, że operator oszukuje wszystkich
    nabywców. Ale jeśli nawet UOKiK uzna się za niewłaściwy, to ma obowiązek
    wysłać zgłoszenie do właściwego podmiotu i Ciebie o tym powiadomić.

  • 5. Data: 2010-11-10 18:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Dużych
    > Sieci'.
    > Opakowanie towaru ewidentnie wprowadza klienta w błąd.

    Odpowiednio duza czcionka te materialy ?
    W sumie to umozliwiaja polaczenia po deklarowanej na opakowaniu
    cenie.
    Byleby tylko klient zostal powiadomiony jak to zrobic.

    J.

  • 6. Data: 2010-11-10 18:38:05
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-10 19:31, J.F. pisze:
    > Po otwarciu (no, i zakupie) w środku w materiałach czytam:

    No, z tym to już leć do UKE. UKE właśnie karze operatorów za takie
    "niespodzianki".

    --
    animka