  • 1. Data: 2012-10-24 09:47:00
    Temat: Modem analogowy z SDLC
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Temat z pogranicza pme i pmt, stąd cross.

    Szukam i nie mogę znaleźć. Potrzebuję gotowego modemu dialowego,
    który miałby obsługę protokołu SDLC. Znalazłem układy Conexanta
    i jestem w stanie zrobić taki modem sam, ale to ostatnia deska
    ratunku - najpierw szukam gotowego rozwiązania.

    Cena nie gra roli (firma płaci). Potrzebne kilka sztuk (2, może 3).
    Modem może być w dowolnej postaci, z którą da się skomunikować ze
    współczesnego peceta (czyli karta PCI, osobne urządzenie z RS-232
    lub USB, itd). ISA raczej odpada :)

    Macie jakieś pomysły?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2012-10-24 10:16:16
    Temat: Re: Modem analogowy z SDLC
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > Modem może być w dowolnej postaci, z którą da się skomunikować ze
    > współczesnego peceta (czyli karta PCI, osobne urządzenie z RS-232

    Skontaktuj się z firmą GORAMO specjalistami od modemów.
    Oni produkowali i sprzedawali różne modemy i urządzenia wg. życzenia
    odbiorcy.
    Kiedyś także w firmie gdzie pracuję mieliśmy takie rzeczy np. multipleksery
    statystyczne z obsługą SDLC, ale chyba wszystko poszło na złom.
    A z drugiej strony czy rozpatrywałeś bardziej współczesne rozwiązanie, SDLC
    over IP, takie np:
    http://www.encorenetworks.com/documentation/BANDIT.v
    8.2/BANDIT/B3_Docs/SDLC.pdf

  • 3. Data: 2012-10-24 13:44:45
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    A może oryginalny IBM Modem 7852-400?
    http://www.modemexpress.com/servlet/the-IBM-Modems-c
    ln-IBM-7800-Series/s/9/Categories

    http://ps-2.kev009.com/pcpartnerinfo/ctstips/f6de.ht

  • 4. Data: 2012-10-24 14:16:23
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 24.10.2012 09:47, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > Modem może być w dowolnej postaci, z którą da się skomunikować ze
    > współczesnego peceta (czyli karta PCI, osobne urządzenie z RS-232

    Zobacz firmę Westermo.
    I cóż że ze Szwecji ;-) - mają fajnego przedstawiciela w Polsce.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 5. Data: 2012-10-25 16:48:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    >A może oryginalny IBM Modem 7852-400?
    >http://www.modemexpress.com/servlet/the-IBM-Modems-
    cln-IBM-7800-Series/s/9/Categories

    300$ za stara uzywke i to 9600 to chyba spora przesada :-)

    Szczegolnie ze ... to sie daje podlaczyc do wspolczesnego peceta, czy
    daje, pod warunkiem ze pecet bedzie wyposazony w synchroniczny port
    szeregowy ?

    >http://ps-2.kev009.com/pcpartnerinfo/ctstips/f6de.h
    tm

    O tyle ciekawe ze napisali "switch down - asynchronous mode".

    A tak w ogole ... modem z SDLC ?
    O ile pamietam to SDLC to juz po stronie cyfrowej bylo, modem musial
    byc po prostu "synchroniczny", choc w sumie to i to zalecenie dosc
    dziwne w dzisiejszych czasach.
    SDLC to raczej kwestia DTE.

    J.

  • 6. Data: 2012-10-25 22:16:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    htm

    > O tyle ciekawe ze napisali "switch down - asynchronous mode".

    Kiedyś to była norma, modemy miały tryb synchroniczny, odpowiednie
    zegary itd. Zresztą ten, jak widać, ma odpowiednie ustawienia (zegary,
    dial-up/leased line i możliwość wyłączenia Hayesa).

    > A tak w ogole ... modem z SDLC ?
    > O ile pamietam to SDLC to juz po stronie cyfrowej bylo, modem musial
    > byc po prostu "synchroniczny",

    Jasne.
    Była wersja asynchroniczna HDLC, ale SDLC było tylko synchroniczne.

    > choc w sumie to i to zalecenie dosc
    > dziwne w dzisiejszych czasach.

    SDLC po prostu wymaga synchronicznego modemu. BTW takie "zwykłe
    modemy" (np. 15-letnie, zwłaszcza ta "value") mogą nie mieć trybu
    synchronicznego w kablu szeregowym, mimo że w ogóle na linii robią
    np. V.42 (synchronicznie). Kwestia softu w modemie oraz sygnałów na
    złączu np. RS-232.

    > SDLC to raczej kwestia DTE.

    Zdecydowanie. Pomijając wszelkie dziwne konwertery oczywiście.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2012-10-26 15:34:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >SDLC po prostu wymaga synchronicznego modemu.

    W dzisiejszych czasach ? Wszystkie sa do pewnego stopnia
    synchroniczne,
    i do pewnego asynchroniczne - bo nosna juz nijak nie pasuje do
    predkosci bodowej.

> [...]
    >synchronicznego w kablu szeregowym, mimo że w ogóle na linii robią
    >np. V.42 (synchronicznie). Kwestia softu w modemie oraz sygnałów na

    wrecz bym zalozyl ze te "zwykle modemy" nie maja, bo po co im - do
    peceta nie podlaczysz.
    Tak jak widac - modem z portem synchronicznym jest wart 300$.

    Tym niemniej koledze port asynchroniczny niewiele da ... bo i
    konwersji
    "asynchroniczny start-stop" do/z SDLC to niezbyt sobie wyobrazam.

    J.

  • 8. Data: 2012-10-28 18:36:57
    Od: Marek <k...@p...onet.pl>

    Witam

    a może nieśmiertelna Motorola 3260/3265?

    http://www.perfdata.com/product.php?productid=1503

    tylko ciężko znaleźć.

    --
    Marek