  • 21. Data: 2013-10-30 23:30:02
    Temat: Re: Moduł BTM-112. Robię coś źle?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Oct 2013 20:00:04 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > "AT+NAME?". Przychodzi odpowiedź: "OKsetname"

    Moim zdaniem masz cos zdrowo pochrzanione z komunikacja między
    terminalem a modulem.
    Urządzeń komunikujacych się po AT przerobiłem kilkadziesiąt ale żadne
    nie zachowywało się w taki sposób że sklejalo z OK inny string, czy
    nie czekało na CR na koncu polecenia. Bałagan w odpowiedzi sugeruje
    że sa po drodze gubione albo przestawiane bajty , nie wierze że
    moduł tak się zachowuje.
    Nie wiem jakim dokumentem sie podilkujesz, al, skoro w nim piszą że
    domyślna predkosc to 9600, to ten dokument nie dotyczy btm-112, te
    moduły domyślnie mają 19200.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2013-10-31 00:09:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Co z nim dalej zrobić. Nie wygląda mi to na BTM-112, przynajmniej biorąc
    > pod uwagę rozbieżności pomiędzy rzeczywistością, a spisem komend z
    > dokumentacji...

    Bo to nie ma nic wspólnego z BTM-112. Oszukali Cię na Allegro i wcisnęli
    EGBT-046S (nalutowane na płytkę ze stabilizatorem).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2013-10-31 03:42:07
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die>

    Ja miałem DXowe HC05 i trzeba było z nimi rozmawiać przez copy+paste. Jak
    już przez przebrnąłem nie miałem żadnych problemów z konfiguracją i
    połączeniem z tabletem androidowym.

    pzdr.
    j.

  • 24. Data: 2013-10-31 19:13:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-30 00:14, Marek pisze:

    > Tłumaczyloby to nieoczekiwane kilkakrotne OKOK.

    Nie rozumiesz. Kilkakrotne "OK" nie jest wcale nieoczekiwane. Jest
    odpowiedzią na KILKAKROTNIE wpisane przeze mnie "AT". Nic nie pojawia
    się samo z siebie. Po prostu kolejne komunikaty są ze sobą sklejane, a
    sam moduł również nie przyjmuje komend zakończonych \r. Timeout jest
    jedynym sposobem potwierdzenia polecenia.

  • 25. Data: 2013-10-31 19:21:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-30 23:30, Marek pisze:

    > Moim zdaniem masz cos zdrowo pochrzanione z komunikacja między
    > terminalem a modulem.

    Szczerze wątpię. Po zestawieniu połączenia między modułem a smartfonem
    komendy przechodzą w obydwie strony bez żadnych problemów, nie ma
    żadnych przekłamań transmisji, gubionych znaków ani pojawiających się
    krzaczków.
    W przypadku komend AT też występuje pełna powtarzalność. Za każdym
    razem, na daną komendę moduł reaguje dokładnie w taki sam sposób. Po
    prostu reaguje inaczej niż wynikałoby to ze spisu dla BTM-112, więc jak
    już ktoś stwierdził - sprzedano mi inny model. ;)

    > Urządzeń komunikujacych się po AT przerobiłem kilkadziesiąt ale
    > żadne nie zachowywało się w taki sposób że sklejalo z OK inny
    > string, czy nie czekało na CR na koncu polecenia.

    Nic nie poradzę na to, że ten się tak właśnie zachowuje.

    > Bałagan w odpowiedzi sugeruje że sa po drodze gubione albo

    Bałaganu tam nie ma. Jest pełna powtarzalność i da się nad tym
    zapanować, po prostu sposób sterowania jest jakiś taki dziwny, zupełnie
    inny niż w BTM-112.

    > jakim dokumentem sie podilkujesz, al, skoro w nim piszą że domyślna
    > predkosc to 9600, to ten dokument nie dotyczy btm-112, te moduły
    > domyślnie mają 19200.

    Parametry transmisji (9600 bps, 8 bitów danych, 1 bit stopu, brak
    parzystości) były wymienione w opisie aukcji. Próbowałem też kilku
    innych prędkości, m.in. 19200 bps, ale wtedy nie było żadnego rezultatu.

  • 26. Data: 2013-10-31 19:22:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Bo to nie ma nic wspólnego z BTM-112. Oszukali Cię na Allegro i wcisnęli
    > EGBT-046S (nalutowane na płytkę ze stabilizatorem).

    To chyba jedyne logiczne wyjaśnienie. Trudno. Drogi nie był, a i tak
    miał służyć głównie do eksperymentów i przetestowania paru koncepcji.

  • 27. Data: 2013-10-31 22:47:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Oct 2013 19:13:32 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie rozumiesz. Kilkakrotne "OK" nie jest wcale nieoczekiwane. Jest

    żadne urządzenie nie może odpowiedziec OKOK, każde OK musi być
    owiniete \r\nOK\r\n, więc nie da to na terminalu stringu "OKOK".
    Jeśli jednak tak robi, to za samo łamanie standardu moduł należy
    umieścić w pojemniku przeznaczonym na recycling sprzetu
    elektronicznego.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2013-10-31 23:53:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Oct 2013 19:13:32 +0100, Atlantis napisał(a):
> [...]
    > sam moduł również nie przyjmuje komend zakończonych \r. Timeout jest
    > jedynym sposobem potwierdzenia polecenia.

    A jak z parzystoscia ? No i z 7/8 bit ?

    Bo tu moze byc jakis numer - nie rozpoznaje bo sie parzystosc nie
    zgadza, ale echo odsyla i terminal dobrze pokazuje, choc 8-my bit
    obcina.

    J.

  • 29. Data: 2013-11-01 07:51:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-31 23:53, J.F. pisze:

    > A jak z parzystoscia ? No i z 7/8 bit ?

    8 bitó danych, 1 bit stopu, brak parzystości.

    > Bo tu moze byc jakis numer - nie rozpoznaje bo sie parzystosc nie
    > zgadza, ale echo odsyla i terminal dobrze pokazuje, choc 8-my bit
    > obcina.

    Echa NIE odsyła. Sprawdzę inne ustawienia, chociaż ta hipoteza wydaje mi
    się błędna. Gdyby tak było, to dlaczego po zestawieniu połączenia
    bluetooth mam bezproblemową transmisję znaków w obydwie strony?
    Wygląda na to, że on przyjmuje polecenia AT, po prostu ich format jest
    jakiś taki "z kosmosu".

  • 30. Data: 2013-11-01 12:51:32
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Wygląda na to, że on przyjmuje polecenia AT, po prostu ich format jest
    > jakiś taki "z kosmosu".

    No to czemu nie zapoznasz się z dokumentacją tego formatu? Podałem Ci
    przecież jaki masz moduł, znalezienie do niego dokumentacji jest więc
    trywialne:
    http://www.rasmicro.com/Bluetooth/EGBT-045MS-046S%20
    Bluetooth%20Module%20Manual%20rev%201r0.pdf
    Wszystko masz tam dokładnie opisane. Format nie jest bardzo kosmiczny, jego
    kosmiczność głównie polega na plusach po AT:
    AT+VERSION?
    AT+NAME=Atlantis
    Co do zakończeń linii:
    Important note: All commands must be terminated
    by <CR><LF>. If the host controller send a <CR>
    only, EGBT-045MS will repeatedly send a respond
    that will stop only when <LF> is issued by the host
    controller

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/