  • 1. Data: 2009-06-07 09:08:01
    Temat: Moduł GPS, prośba o poradę
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Szukam modułu GPS via Bluetooth do Nokii E51.
    Wymagania:

    ** żywotność baterii nader istotna
    (ze względu na użytkowanie wraz z rowerem
    realnie min. 12 godzin musi wytrzymywać)

    ** datalogger
    (tu nie znam się - czy datalogger musi być
    być w odbiorniku GPS, czy też wystarczy
    sam soft do Nokii E51?)

    ** jeśli datalogger musi być w odbiorniku GPS
    to jak wygląda możliwość zrzutu danych
    na kartę pamięci do E51?

    ** miło by było, gdyby do GPS pasowała
    ładowarka od E51 (zawsze to jedna ładowarka mniej ;-)

    ** dobry, sprawdzony model, niekoniecznie najdroższy ;-)

    Dzięki z góry za pomoc,
    pbjs

  • 2. Data: 2009-06-08 08:58:30
    Temat: Re: Moduł GPS, prośba o poradę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Szukam modułu GPS via Bluetooth do Nokii E51.
    > ** żywotność baterii nader istotna
    > (ze względu na użytkowanie wraz z rowerem
    > realnie min. 12 godzin musi wytrzymywać)

    Poszukaj czegos na chipsecie Nemerix.
    Odbiorniki nie sa moze najlepsze, ale czas pracy maja ambitny.

    http://www.allegro.pl/item654685383_odbiornik_gps_bt
    _77_bluetooth_bateria_26_h_fv_gw.html
    Klopot moze byc tylko taki ze to typowy bezmarkowiec, nie wiadomo
    co w srodku, bateria swoje mogla odlezec w magazynie i nie jest juz
    pierwszej swiezosci.

    Wiec moze cos z bardziej dostepna bateria i kupic druga, albo na
    paluszki

    No i loggera to nie ma - ale tu telefon powinien wystarczyc

    > ** jeśli datalogger musi być w odbiorniku GPS
    > to jak wygląda możliwość zrzutu danych
    > na kartę pamięci do E51?

    Zazwyczaj kiepsko - funkcja zaawansowana, wymaga specjalnego
    oprogramowania, ktore jest - pod windows na peceta.

    > ** miło by było, gdyby do GPS pasowała
    > ładowarka od E51 (zawsze to jedna ładowarka mniej ;-)

    Nokia LDW costam zapewne :-)
    Co tez niekoniecznie jest dobre, bo trzeba zmieniac kable po dwoch
    godzinach :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-06-08 10:18:06
    Temat: Re: Modul GPS, prosba o porade
    Od: "Vico" <v...@m...pl>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ** datalogger
    > (tu nie znam się - czy datalogger musi być
    > być w odbiorniku GPS, czy też wystarczy
    > sam soft do Nokii E51?)

    Polecam logera w odbiorniku. Tez mam E51 a do tego GPS PENTAGRAM Pathfinder.
    Mozna go wlaczyc w tryb logowania pozycji i ustawic sobie czas lub
    odleglosc przebyta do zapisania kolejnego punktu w terenie.

    Mozna takze nacisnac przycisk zapisujacy aktualna lokalizacje.
    Potem to wszystko wrzucasz do kompa gdyz z urzadzeniem masz
    program GPS Photo Tagger no i widzisz wszystko na mapie.

    Ja co prawda nie uzywam loggera na rowerze ale wrzucam
    czasem zonie GPSa do bagaznika i potem po calym dniu
    patrzymy jak krazyla po miescie :-))))

    A propos baterii to starcza na dluuuugo. Ja laduje go raz
    na 2 tygodnie a jezdze po kilka godzin dziennie tylko ze
    podczas jazdy nie uzywam loggera, ktory zrzera energie.

    --
    P.

  • 4. Data: 2009-06-08 12:01:36
    Od: "WebSmok" <_...@w...pl>

    Użytkownik "Vico" <v...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na 2 tygodnie a jezdze po kilka godzin dziennie tylko ze
    > podczas jazdy nie uzywam loggera, ktory zrzera energie.

    Nie ma co się paprać w moduł i telefon strasznie się zawiodłem na takim
    rozwiązaniu. Telefon zdechnie jeszcze szybciej niż odbiornik. Lepiej popytaj
    na grupach rowerowych z pewnością Ci coś fajnego polecą.
    WebSmok,pl

  • 5. Data: 2009-06-30 20:14:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Nokia LDW costam zapewne :-)
    > Co tez niekoniecznie jest dobre, bo trzeba zmieniac kable po dwoch
    > godzinach :-)

    Po 2 godzinach pracy nawigacji to rozładowuje się E51.
    LD-3W potrfi pracować na jednym naładowaniu nawet 15 godzin.