  • 81. Data: 2019-01-03 16:53:30
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 12:30:54 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    Jak sobie maly Jasio wyobraza nowoczesna fizyke i co z tego wynika.
    Jeden maly Jasio pisze i zaczyna się bac.

    Cytuje: zwidy Malego Jasia czy Jacusia, który przestrzega.

    Tornad sie uparl podwazac powszechnie uznaną od 100 lat fizyke,
    i twierdzi że swiatlo w prozni rozchodzi się ze stała predkoscia
    wzgledem tejże próżni.
    Przed 100 laty nazywano to eterem.
    Mój komentarz
    Jacus dobrze to pamięta bo już wtedy w wieku lat 7 zaczal mowic lala i baba.
    I teraz zaczyna się bac, bo jakiś oszołom zaczyna podwazac uznana od ponad stu
    lat kanony wiary. Co grozi powszechnym otępieniem spoleczenstw a glownie
    dzieci, ktire przestana wierzyc w sw. Mikolaja i sw. Albercika a zaczna
    wierzyc w swietego Jacusia.
    A przecie do tego odpuscic nie możemy!

    Dalej Jacus pisze:
    I dalej logicznie mysli - jesli Ziemia sie w tym eterze porusza, to
    czas przelotu pewnego odcinka bedzie rozny, w zaleznosci od tego w
    ktorą strone ten odcinek ustawiony.
    Jacus jest mondry i jak na swój wiek zaczyna dość wcześnie przeprowadzac swoje
    słynne doświadczenia myślowe. Wszystkie w pełni gienialne. Dla zmyly zauwaza,
    ze oszołom może czasem myslec logicznie ale to podpucha. Pisze, ze odcinek
    tego niebezpiecznego dla nauki zegara będzie się poruszal roznie. Raz
    poprzecznie raz podluznie. I jeszcze zaleznie od jego ustawienia. Pewno za
    młodu Jacus slyszal, ze jeden Juchas obwiesil się cudnie; dupa ku polnocy,
    wszyckim ma południe.

    Wiec chce zrobic zegar oparty o czas przelotu pewnego odcinka tam i z
    powrotem.

    No i nadal Jacusia dreczy go ten zegar którego kawalek odcinka będzie latal tam
    i z powrotem i w dodatku tak w kolko. Zamiast stanac, zrobic swoje, poplakac
    troszeczkę i lapes za inna lowieczke.

    I bedzie mogl ustawiac go pod roznymi kątami i sprawdzac czy sie pozni
    czy spieszy.

    No tu już zakrawa na pornografie dziecieca w dodatku. Bedzie sobie ustawial ten zegar
    pod roznymi katemi i sprawdzal w która strone mu wcześniej stanie.
    J.

    Zapomnial dopisać, ze ruchami posuwisto zwrotnymi. Czyli cykloidalnymi aby
    mondrzej wygladalo. Tyle, ze już zapomnial, ze do tego swiatla nie potrzeba.
    Bo potem dzieciska jak starzy przy switle to robia, maja uciechę i potem długo
    zasnąć nie mogą.

    > Nie o to chodzi.
    > Einstein twierdzi, ze w prozni predkosc jest stala dla kazdego
    > inercjalnego obserwatora.
    > Niezaleznie od tego, czy w tej prozni stoi, czy sie przemieszcza.

    I jeszcze Einsteinem się podpiera, który sobie wyobrazal te obserwacyjne
    aniołki jako male diabelki siedzące na końcu szpilki w nieokreslonej ale
    bliskiej nieskonczonosci ilości. I tylko dzięki nim jeszcze sloncce swieci
    a ten swiat sie kreci.
    Ruchami inercjalnymi ale rownoczesnie obrotowo skrosnymi i whadlowymi bo tak
    wychodzi z najnowszych doswiadczen myslowych a tych podwazac nie wolmo. Za
    podważanie zwidów reletywistow, nawet zubożałych, groza surowe kary z kara
    postawinia takiego osobnika w kacie do końca lekcji. I dożywotniego wykluczenia
    takiego osobnika z lokalnej smietanki towarzyskiej.

    > A Tornad mowi, ze jest stala wzgledem tejze prozni, a wiec obserwator
    > jesli sie porusza, to powinien zmierzyc inna predkosc.

    No tego to bym sam już nie przezyl. Aby kazddy diabełek, ktory swojej
    predkosci zmierzyć nie umie a potrafi zmierzyć kazda inna prekosc, aby stal
    sie diabełkiem obserwacyjnym nie majac do tego zadnych marzadow, to mi się
    w glowie nie miesci. Zamiast wierzyc w te prawdy to co poniektórzy w nie
    powatpiewaja i kombinują aby to zmierzyć. Do tego przecie dopuscic nie wolno.
    Takich należy eliminować bo tylko zamet sieja. I grozi to odcinaniem ryi od
    koryt.

    > Kto ma racje ? Trzeba doswiadczenia, zeby ustalic.

    No proszę do czego to doszło. Zmiast pokornie wierzyc w prawdy objawione to
    temu zachciało się jakies doswiadczenia robic. Do roboty a potem na piwo a
    nie mi tu jakies doswiadczenia ustalać! I co, może jeszcze mamy mu za to placic?
    Kto naprzód w glowie uradzi do skutku nie doprowadzi...

    Pozdr
    Tornad
    PS zapomnielam dopisać: niechaj będzie pochwalony lub tez obalony. Do wyboru
    i koloru. Co się na to odpowiada? Teraz zawsze i na wieki wiekow amen.

  • 82. Data: 2019-01-03 17:52:57
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    Tornad <w...@a...com> wrote:
    > omijam te wiadoma teorie lukiem o najmniejszej z mo?liwych krzywiznie. Lepiej
    > to g.no omijac z daleka.
    > Jesli rzeczywi?cie chcialbys mnie podszkoli? w redagowaniu i dopracowaniu
    > formy graficznej artykulu to sruu, daj linka do Twojego artykulu kt?ry zapewne
    > jest niedo?cignionym dla mnie wzorcem ale mo?e cos z niego skorzystam.
    > Obawiam si? ze z tym wskazaniem mo?esz mie? trudno?ci. Ponoc szewc w podartych
    butach chodzi:)

    W swoim artykule cytujesz Einsteina i piszesz (strona 2 linia
    6 od gory) "pretending not heard of Michelson or Lorentz",
    czyli ze Einstein udawal we nie zna wynikow Michelson i Lorentza.
    Jakbys przeczytal artykul to na str 26 w pdf (str 916 wedlug
    numeracji z czasopisma) linia 12 od dolu Einstein
    pisze "Lorentschen Elektodynamik", czyli wyraznie zaznacza ze
    podal inne (niezalezne) wyprowadzenie wzorow podancych wczesniej
    przez Lorentza.

    Co do twoich wzorow: nie sprawdzalem dokladnie ale wygladaja mi
    na indentyczne z wzorami uzywanymi przez Michelsona (by obliczyc
    oczekiwany wynik doswiadczenia). Wiec to ty albo nie rozumiesz
    /nie wiesz co innni napisali albo udajesz zeby sobie przypisac
    piewszenstwo. Biorac pod uwage ze predkosc Ziemi po orbicie
    wzgledem Slonca to ok. 30 km/s to albo Ziemia spoczywa w miejscu
    a cala reszta swiata lata w kolko, co byloby bardzo dziwne,
    albo mozna oczekiwac predkosci co najmniej rzedu 30 km/s
    wzgledem prozni. Przy predkosci swiatla rzedu 300000 km/s
    daje to v^2/c^2 rzedu 10^-8. Zeby moc cos powiedziec o
    ruchu Ziemi trzeba wiec dokladnosc tego rzedu. Twoje 0.5%
    pokazuje ze fantazjujesz: nawet bardzo prymitywne pomiary
    pokazaly by taka roznice. Podpierasz sie Wilsonem, ale
    on gdyby mial 0.5% roznicy to by wiedzial ze to _bardzo_
    gruby blad pomiaru.

    Co do artykulow, jak chcesz:

    https://arxiv.org/abs/1810.05865

    Nie ma fizyki ani grafiki (bo nie potrzeba), ale sa wzory.
    Mozesz sobie sciagnac zrodlo zeby zobaczyc jak sie robi
    wzory.

    No a teraz mozesz policzyc pochodna czastkowa po x
    z x*sin(x + y)? To taki maly test na to czy ma sens
    rozmawiac z toba o teorii Maxwella.

    --
    Waldek Hebisch

  • 83. Data: 2019-01-03 19:18:19
    Od: b...@g...com

    użytkownik a...@m...uni.wroc.pl napisał:

> [...]
    > daje to v^2/c^2 rzedu 10^-8. Zeby moc cos powiedziec o
    > ruchu Ziemi trzeba wiec dokladnosc tego rzedu.

    +
    cyt.
    Prędkość orbitalna Układu Słonecznego wynosi około 250 km/s.

  • 84. Data: 2019-01-03 21:55:40
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 17:52:57 UTC+1 użytkownik a...@m...uni.wroc.pl
    napisał:

> [...]
    > pisze "Lorentschen Elektodynamik", czyli wyraznie zaznacza ze
    > podal inne (niezalezne) wyprowadzenie wzorow podancych wczesniej

    Autorem wzoru uważanego powszechnie za wzor na dylatacje czasu, jest H. Lorentz.
    Czasem spotyka się przy nim drugie nazwisko Fitgeralda. To Lorentz w ten
    sposób wyjasnil brak przesuniec tych prazkow interferencyjnych w aparacie
    Michelsona. Jest to moim zaniem tłumaczenie czy wyjaśnienie bledne, ale
    powszechnie uznawane jako poprawne.
    W kazdym razie do czasu opublikowania w 2017 r. mojego artykulu o dylatacji
    czasu, istniala w nauce tylko jedna wartość, jeden wzor na gamme. W klasycznej
    postaci wzoru z pierwiastkiem. Ja dodałem jeszcze druga, również wczesniej nie
    znana forme tego wzoru, w którym wykorzyatslem funkcje cyklometryczna. Wzor ten w
    porownianiu ze wzorem Lorentza jest znacząco prostszy.

    Dopiero ja odkryłem, ze tempo chodu zegara świetlnego w ruchu, bedzie się
    zmieniac nie tylko od predkosci jego wozenia lecz również w zaleznosci od
    jego orientacji.

    > Co do twoich wzorow: nie sprawdzalem dokladnie ale wygladaja mi
    > na indentyczne z wzorami uzywanymi przez Michelsona (by obliczyc
    > oczekiwany wynik doswiadczenia).

    No to raczej to sprawdz. Bo mnie się wydaje, co potwierdzilo kilka osob, ze
    moje wzory a scislej jeden wzor na odpowiednik Lorentzowskej gammy wlasciwy dla
    zegara wiezionego wzdluznie, jest od początku do koca wyprowadzony przeze mnie
    i dotychczas w literaturze takiego wzoru nie było.

    Wiec to ty albo nie rozumiesz
    > /nie wiesz co innni napisali albo udajesz zeby sobie przypisac
    > piewszenstwo.

    Wiem co inni napisali i swa wiedze w tym zakresie wielokrotnie zweryfikowałem.
    Nawet tu, na tym forum nie znalazł się nikt, ktoby autorstwu tego mojego wzoru
    zaprzeczyl. No i jego formna również jest nowa. Formy tej wczesniej w
    literaturze również nikt z zainteresowanych i recenzentow nie znalazł.

    W sumie pisząc a scislej oskarzajac mnie o plagiat, powinieneś się do tego
    lepiej przygotować To ze nie jestes pewien ale ci się tak wydaje bo to
    niesłychane aby jakiś nikomu nieznany osobnik i to z polska brzmiącym nazwisku
    był w stanie cos nowego odkryc. To jeszcze nikogo nie przekonuje. Ale widzi mi
    się, ze wystarcza na wytoczenie pokazowego procesu sadowego o zniesławienie.
    Ja zbyt slawny nie jestem wiec swoja slawe cenie sobie niewysoko ale tych
    powiedzmy piecdziesiat tys. złotych będę za zniesławienie i psucie mi mojej
    nieposzlakowanej opinii środowiskowej, od Ciebie zadal. Prawdopodobnie przekaze
    te kwote na bezdomne dzieci ale swoiście bede zmuszony Cie ukarac.
    Nie moge dopuscic by ktoś pozwalal sobie urzadzac jakieś żarty czy bezkarnie
    oskarazal mnie o nie zawinione czyny. Ja niczego i nigdy w zyciu nie
    splagiatowalem i tego zamiaru robic nadal nie mam. Ale o swe dobra osobiste
    będę zmuszony swoiscie walczyc.

    Oczekuje przeprosin i wyjasnien. W przeciwnym wypadku podejme odpowiednie kroki
    prawne w zlokalizowaniu Twojej szanownej osoby i o należne mi odszkodowanie.
    Za poniesione uszczerbki, w tym na zdrowiu. Jak taki tekst czytam to mi się
    ciśnienie niebezpiecznie wysoko podnosi. A inne czlonki opadają.

> [...]
    > pokazaly by taka roznice. Podpierasz sie Wilsonem, ale
    > on gdyby mial 0.5% roznicy to by wiedzial ze to _bardzo_

    Zostaw te sprawy fachowcom. Nie wydaje mi się abys cos wiecej od zasłyszanych
    wiadomości, w tym prasowych, o tych zjawiskach cos wiedzial. Zwlaszcza, ze wśród
    samych donosicieli panuje duzy rozrzut przedkładanych przez nich wartości
    liczbowych.

    > Co do artykulow, jak chcesz:
    >
    > https://arxiv.org/abs/1810.05865

    Wiesz co... odechcialo mi się korzytac z twojej niewatpliwie twórczej tfurczosci.
    Jeszcze potem mogloby się okazac, ze cos wypatrzyłem jakiś nowy nieodkryty znaczek
    czy dwuznaczny zapis i zapewne chce go zerznac. Wole się od takich tworcow
    przesiaknietych smrodliwa atmosfera chlopcow z pod budki, trzymać z daleka.

    Bez komentarza
    Tornad

  • 85. Data: 2019-01-03 22:32:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 03.01.2019 o 21:55, Tornad pisze:

    > Oczekuje przeprosin i wyjasnien. W przeciwnym wypadku podejme odpowiednie kroki
    > prawne w zlokalizowaniu Twojej szanownej osoby i o należne mi odszkodowanie.

    Io, io, io, io, bagiety już jado!

    Skoro Twój pomysł jest naprawdę taki wspaniały, to dlaczego nie
    poszedłeś z tym od razu do jakiejś uczelni gdzie masz całe stada
    studenciaków co zrobią Ci ten układzik za friko w ramach pracy
    dyplomowej? Albo napisz projekt do instytucji co daje na takie rzeczy
    dofinansowanie, i obroń go w konkursie, dostaniesz grant i będziesz mógł
    zatrudnić pracowników naukowych do tej roboty.

    Tutaj natomiast nie podejmie się twojego zlecenia nikt, bo te marne
    grosze, którymi szastasz to każdy z nas robi w miesiąc tworząc rzeczy
    praktyczne i potrzebne zwykłym śmiertelnikom spędzając połowę czasu
    pracy na skrolowaniu fejsa. Chcesz dać zarobić to rzuć pomysł (i
    odpowiednią kaskę) na jakieś konkretne urządzenie, może jakiś sterownik
    do smarthome, może kontroler parametrów środowiskowych, a może coś na
    DSP do audio. Akademickie dyrdymały za psie grosze nie kręcą
    elektroników znających się na swojej robocie, naprawdę, choćby nawet
    miały robić hamburgery z piachu na jednej bateryjce przez 1000 lat.

    Jakub Rakus

  • 86. Data: 2019-01-03 22:44:45
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 1/3/19 3:55 PM, Tornad wrote:
> [...]
    > zmieniac nie tylko od predkosci jego wozenia lecz również w zaleznosci od

    Tornad,

    opublikuj wyniki w jakimś poważanym czasopiśmie. Jeśli chcesz Open
    Access - polecam Plos One. Jeśli to co opiszesz jest faktycznie takie
    przełomowe, dołącz list do wydawcy w którym opisz i uargumentuj dlaczego
    tak uważasz.
    Tylko zrób z tego porządny artykuł i nie publikuj więcej w
    czasopisemkach typu "płacę i wymagam", bo w ten sposób gwarantujesz
    sobie że nikt twojej publikacji nawet nie weźmie do ręki.

    Jacek.

  • 87. Data: 2019-01-04 10:31:17
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 22:44:46 UTC+1 użytkownik Jacek Radzikowski napisał:
> [...]
    > czasopisemkach typu "płacę i wymagam", bo w ten sposób gwarantujesz
    > sobie że nikt twojej publikacji nawet nie weźmie do ręki.

    Dzieki za konstruktywna krytykę. Mogę Ci jedynie podziekowac i obiecac, ze na
    przyszlosc będę się lepiej staral. Niestety z opublikowanego już w tej
    redakcji "place i wymagam", artykulu wycofać się nie da.

    Chyba ktoś go do reki bierze skoro po jego opublikowaniu, dostaje propozycje
    od innych konkurencyjnych redakcji abym, jak tylko nowy rekopis będę miał, to
    oni mi go również opublikują. No i artykul jak i Firma zyje skoro nawet tu
    kilku osobom udało się go skopiować i w oryginale do lokalnej naszej tu
    grupowej wiadomości bez problemów przedlozyc.
    Niestety zapotrzebowanie społeczne na aktualne wiadomosci jest z gola inne.
    Codziennie czytam o jakies nowym zjawisku, wschodzaxej gwiazdce czy celebrytce
    z nosem jak hamulec od karuzeli, ze uchylila rabka tajemnicy bo pokazla kwalek
    swoich stringo-majtek.
    Innej zas redaktorom wypasionym teleobiektywem, udało się zrobić wiekopomne
    zdjecia kawalka jej czterech liter. To ma pobudzac wyobraznie przestrzenna,
    ktorej wielu z nas brakuje.

    Powazniejszymi problemami naukowymi mało kto się już interesuje. Przy porannej
    kawie należy dyskutować o tych sprawach a nie rozstrzasac jakies problemy
    naukowe. Dyskusja o nich w towarzystwie staje się wrecz zenujaca.

    Pozdr
    Tornad

  • 88. Data: 2019-01-04 11:22:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tornad <w...@a...com> wrote:

> [...]
    > należne mi odszkodowanie. Za poniesione uszczerbki, w tym na zdrowiu.
    > Jak taki tekst czytam to mi się ciśnienie niebezpiecznie wysoko podnosi.

    Jak Internet szkodzi ci na zdrowie, to go dla swojego zdrowia odstaw.

  • 89. Data: 2019-01-04 12:02:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Jan 2019 16:52:57 +0000 (UTC), a...@m...uni.wroc.pl
    wrote:
    >mozna oczekiwac predkosci co najmniej rzedu 30 km/s
    > wzgledem prozni.

    O nasrepny specjalista od prędkości względem próżni, i to podpisujący
    się domeną uczelnianą!

    --
    Marek

  • 90. Data: 2019-01-04 12:03:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Jan 2019 10:18:19 -0800 (PST),
    b...@g...com wrote:
    > Prędkość orbitalna Układu Słonecznego wynosi oko
    > ło 250 km/s.

    Względem czego? Określenie prędkości bez odniesienia nie ma
    fizycznego sensu.

    --
    Marek