  • 1. Data: 2010-04-06 17:59:35
    Temat: Montowane presudo xenony albo inne cholerstwo
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Hej.

    Od jakiegos czasu rzuca sie w oczy (bo jak to inaczej nazwac ;P) wysyp
    pojazdow ze zmodyfikowanym oswietleniem.
    Zmodyfikowanym mam na mysli takie gdzie barwa swiatla przypomina te xenonowe
    (nie pamietam temp barwowej) i takie ze wali to wszedzie gdzie popadnie.

    W starych samochodach gdzie klosze nie byly przezroczyste, widac bylo
    wyraznie odciecie i zalamanie wiazki swiatla _/ _/
    coraz czesciej widuje takie samochody z wsadzonymi domniemywam xenonami, bo
    watpie zeby zarowka pseudo ksenon H4 tak walila. Taka lampa swieci bez
    odciecia, calym swoim wypelnieniem.
    Do samochodow z przezroczystym kloszem tez widzialem takie cos montuja, ot
    chocby do golfa IV czy np dzis widzialem w Facie Ducato (poprzedni model).

    Montowane jest to tak patrzac do kloszy standardowych, no bo zeby zrobic to
    profesjonalnie to chyba albo sie nieda albo trzeba by cale lampy wymieniac
    chyba.

    Znawca nie jestem ale jak to sie ma do jakichkolwiek przepisow, pomijajac
    "przeglady".

    No bo takie oswietlenie w zasadzie jest dosc mocno "oczojebne" ;P

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2010-04-06 18:04:58
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hej.
    > Od jakiegos czasu rzuca sie w oczy (bo jak to inaczej nazwac ;P) wysyp
    > pojazdow ze zmodyfikowanym oswietleniem.

    To żeś odkrył amerykę, już od kilku ładnych miesięcy albo i lat co jakiś
    czas pojawia się taki wątek.
    Tak montują, ale IMO o wiele większym złem sa barany z ustawionymi
    reflektorami w niebo, a jak już taki baran wkłada xenon to porażka.
    IMO włożenie HID-a o temp barwowej 4300K w POPRAWNIE USTAWIONĄ lampę
    soczewkową nie sprawia problemu innym użytkownikom drogi.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-04-06 18:12:45
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > IMO włożenie HID-a o temp barwowej 4300K w POPRAWNIE USTAWIONĄ lampę
    > soczewkową nie sprawia problemu innym użytkownikom drogi.

    Ale podales w lampe soczewkowa, z tego no co wiem to takie reflektory H4
    to soczewkowe raczej nie sa.

    Fakt gdzies tu na grupie czytalem ze ponoc sa lampy dopuszczajca montowanie
    zwyklych zarowek lub xenon, hmm a tak z ciekawosci to jest jakis producent
    samochodow ktory fabrycznie to dopuszcza ?

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-04-06 18:18:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Adam Szewczak pisze:
    (...)
    > Fakt gdzies tu na grupie czytalem ze ponoc sa lampy dopuszczajca
    > montowanie zwyklych zarowek lub xenon,

    Nie ma takich lamp, co nie znaczy, że o tym nie czytałeś.

    > hmm a tak z ciekawosci to jest
    > jakis producent samochodow ktory fabrycznie to dopuszcza ?

    Jakim cudem? p.m.s jeszcze nie homologuje oświetlenia (i całe
    szczęście).

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 5. Data: 2010-04-06 18:20:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale podales w lampe soczewkowa, z tego no co wiem to takie reflektory
    > H4 to soczewkowe raczej nie sa.

    H4 w nowszych autach rzadko się spotyka.
    Zazwyczaj H1 albo H7.

    Bez różnicy czy w soczewkach czy w normalnych kloszach.

  • 6. Data: 2010-04-06 18:21:53
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]
    > montowanie zwyklych zarowek lub xenon, hmm a tak z ciekawosci to jest
    > jakis producent samochodow ktory fabrycznie to dopuszcza ?

    Zasada jest prosta jeżeli homologowany xenon to D2R jeżeli lampa bez
    soczewki D2S jeżeli z soczewką, wszelkie H1 H7 H4 nie maja homologacji na
    xenon.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 7. Data: 2010-04-06 18:26:46
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > wysyp pojazdow ze zmodyfikowanym oswietleniem.

    Nadciąga nowy hit wieśtuningu:
    - rząd diodowych lamp (niby halogeny) zamontowanych na zderzaku lub rurze
    auta SUV.

    P.

  • 8. Data: 2010-04-06 18:27:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    Adam Szewczak wrote:

    > Znawca nie jestem ale jak to sie ma do jakichkolwiek przepisow,
    > pomijajac "przeglady".

    Ma się tak, że powinni za to natychmiast stracić dowód rejestracyjny, bo
    często takie światła walą niczym długie. Niestety polucjantów rzadko to
    interesuje, bo są zajęci suszeniem w krzaczorach.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-04-06 18:31:30
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > często takie światła walą niczym długie. Niestety polucjantów rzadko to
    > interesuje, bo są zajęci suszeniem w krzaczorach.

    Albo lapaniem tych co swiatel nie wlaczyli...

    PZDr
    Adam

  • 10. Data: 2010-04-06 18:33:22
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nadciąga nowy hit wieśtuningu:
    > - rząd diodowych lamp (niby halogeny) zamontowanych na zderzaku lub rurze
    > auta SUV.
    >
    > P.

    A fakt, tego tez powoli coraz wiecej, w Wawie da sie dziennie sporo
    takich aut wychaczyc.

    O ile te fabrycznie w Audi jakos wygladaja to reszta to udajaca juz tak
    srednio, a wrecz tragicznie z bliska, jak sie zobaczy jak to krzywo jest
    ulozone.

    Notomiast widzialem takie zestawy Hella i zdaje sie ze te sa homologowane,
    chyba.

    PZDr
    Adam