  • 41. Data: 2014-05-14 22:49:15
    Temat: Re: Motocykle 125ccm na kat"B" :))
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-05-14 12:06, WS pisze:

    > to czym jest taki "motocykl" o pojemnosci ponizej 50cm3, ale bez ograniczenia
    predkosci do 45km/h?

    > metoda eliminacji wyszlo mi, ze czterokolowcem ;) ;) ;) ;)

    A nie, bo samochodem osobowym:
    40) samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do
    przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu;

    33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia
    jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje
    ciągnika rolniczego;

    32) pojazd silnikowy - pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem
    motoroweru i pojazdu szynowego;

    Ale zaraz - to motocykl też się łapie jako samochód osobowy?
    :D

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 42. Data: 2014-05-15 18:46:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    LEPEK wrote:

    > Fakt, pozajączkowało mi się.

    Okazuje się, że faktycznie - w aktualnych przepisach jest też coś o
    mocy, ponieważ pojawiły się motorowery elektryczne - bez pojemności
    skokowej silnika.

  • 43. Data: 2014-05-16 11:52:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-05-14 09:18, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Poldek" napisał

    > Nie. W PORD nie ma pojęcia skuter. Dlatego do nowelizacji wprowadzono
    > zapis o automatycznej skrzyni okrężną drogą zawężając wybór do
    > skuterów.
    > Nie ma motocykli o pojemności 125 ccm z automatyczną skrzynią.

    Co nie znaczy, że zaraz się nie pojawią :) Niech tylko ktoś odważny wejdzie z
    pierwszym modelem i mu wypali...

    --
    JW

  • 44. Data: 2014-05-19 12:17:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-05-16, o godz. 11:52:56
    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Co nie znaczy, że zaraz się nie pojawią :) Niech tylko ktoś odważny
    > wejdzie z pierwszym modelem i mu wypali...

    I to zapewne nastapi bardzo szybko. Bardzo podobnie działo się w
    przypadku ustawy o broni z 1999 roku. W ustawie dopuszczono posiadanie
    bez pozwolenia broni pneumatycznej gładkolufowej. Ustawodawcy chodziło
    głownie o markery paintballowe ale nagle okazało się że zgodnie z
    wykładnią legalne są wszelkie wiatrówki o lufie bez gwintu. mimo że nie
    było ich wcześniej na rynku polskim w ogóle to nastąpiła eksplozja
    sprzedaży. W ciągu kilku lat sprzedano pond milion wiatrówek a przy
    takim popycie właściwie każdy producent oferował wariant swoich wyrobów
    dopasowany do polskiego rynku. Myślę że podobnie bardzo szybko poza
    skuterami pojawią się różne "ścigacze" czy "enduro" ze 125-tkami w
    automacie.

    Zdrówko

  • 45. Data: 2014-05-23 21:24:35
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Stodudziestkipiątki to w znakomitej większości czterosuwy.

    motorowery też :)
    mało kto już sprzedaje 2suwy :)
    pzdr
    GL

  • 46. Data: 2014-05-23 21:26:11
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    -M3878912.html

    > To motocykl sportowy - nie ma homologacji na drogi.

    wystarczy że spełnia wymogi ustawy :)
    pzdr
    GL

  • 47. Data: 2014-05-23 22:42:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-05-13 23:36, masti pisze:
    > zdecydowanie się różni
    Pytanie było retoryczne. Ja tam większej różnicy nie widzę :->

    Maciek

  • 48. Data: 2014-05-23 23:08:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > Pytanie było retoryczne. Ja tam większej różnicy nie widzę :->

    Chcesz powiedzieć, że gdyby nikt Ci tego nie powiedział to sam wymyśliłbyś
    ze jedynka -pedal w dól a dwójka i wszystkie inne to pedał w górę?

  • 49. Data: 2014-05-24 09:13:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:

    > Chcesz powiedzieć, że gdyby nikt Ci tego nie powiedział to sam wymyśliłbyś
    > ze jedynka -pedal w dól a dwójka i wszystkie inne to pedał w górę?

    Sprawdzić czy nie wyścigowy...

    --
    Darek