  • 151. Data: 2019-07-03 00:48:39
    Temat: Re: Musk i jego 12 000 satelit
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d1123ce$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Po przyspieszeniu orbita sie zmienia na eliptyczną,
    > a satelita jest w perygeum. Satelita sie wznosi i zwalnia.

    > Po połowie orbity bedzie w apogeum, bedzie mial za małą predkosc
    > i spadnie znow do tegoz perygeum.
    > Przyspieszając przy tym, wiec bedzie tak sobie orbitował (pare lat).

    Akurat jest dobry moment orbity Ziemi.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_obiegowy_Ziemi

    ok. 2-5 stycznia odległość Ziemi od Słońca jest najmniejsza:
    Ziemia znajduje się w punkcie orbity zwanym peryhelium,
    w odległości około 147 mln km od Słońca.

    ok. 3-7 lipca odległość Ziemi od Słońca jest największa:
    Ziemia znajduje się w punkcie orbity zwanym aphelium,
    w odległości około 152 mln km Słońca.

    [widać zrazu, że Słońce promieniuje zimnem]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 152. Data: 2019-07-03 01:29:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d1b556e$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Ale rozdzielic je mozna, bo te czastki, ktorymi sa te promienie, maja ladunek, i
    sie odchylaja w polu magnetycznym lub
    > elektrycznym.
    > Tzn alfa i beta maja, bo gamma to fale.

    Owszem.

    > I nic tu nie pisza o wlasciwosciach falowych tych czastek.

    Ale chyba ;) piszą wyraźnie o ***promieniowaniu***.

    > Tak nawiasem mowiac ... Slonce emituje protony w duzej ilosci (wiatr sloneczny).
    Dla rownowagii musi tez emitowac elektrony.

    > I jakos nie potrafie znalezc, gdzie te protony łącza sie z elektronami w atomy
    wodoru. A tam gdzie się łączą, to powinna być

    Nie wiem, jak jest.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 153. Data: 2019-07-06 00:44:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0a1448$0$508$6...@n...neostrada.pl

    > Ludzkie urządzenia kosmiczne mają i odrzutowe silniki manewrowe -- choćby
    > na sprężone powietrze, i solarki do elektroniki wewnątrz Układu Słonecznego
    > blisko Słońca, i reaktorki jądrowe...

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pluton_(pierwiastek)#/
    media/Plik:Plutonium_pellet.jpg
    > Dwutlenek plutonu 238 rozgrzany do czerwoności pod wpływem własnego
    promieniowania

    > Bestie qte na 4 kopyta... ;)

    Manewrowy silnik jonowy https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Halla używany przez
    Muska.
    https://mlodytechnik.pl/technika/28690-raport-stare-
    dobre-rakiety-kosmiczne
    https://spacex.com.pl/misja/starlink-1
    Każdy z ważących 227 kg satelitów wyposażony jest w panel słoneczny,
    szukacz gwiazd umożliwiający orientację w przestrzeni kosmicznej
    oraz napędzane kryptonem silniki Halla, pozwalające na wykonywanie
    manewrów orbitalnych.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 154. Data: 2019-07-11 00:16:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d1fd2f5$0$17346$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > szukacz gwiazd umożliwiający orientację w przestrzeni kosmicznej
    > oraz napędzane kryptonem silniki Halla, pozwalające na wykonywanie

    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/
    nasa-przetestowala-z-sukcesem-zielone-paliwo-dla-prz
    yszlych-satelitow/w5b0e90
    GPIM (skrót od słów Green Propellant Infusion Mission) to misja,
    w ramach której NASA chce przetestować nowe paliwo dla przyszłych
    satelitów. Obecnie najczęściej wykorzystywanym jest hydrazyna.
    Niestety, to substancja, która cechuje się dużą toksycznością.

    Z hydrazyną był problem przy powrocie chińskiej stacji, zwanej Niebiańskim Pałacem.
    https://www.o2.pl/artykul/tu-spadla-chinska-kosmiczn
    a-stacja-orbitalna-6236754822219905a

    -=-

    https://pl.sputniknews.com/swiat/2019070410680606-sp
    utnik-rosjanie-wysla-zagle-na-slonce/
    Dwa statki kosmiczne zostaną wyposażone w rozkładany żagiel, który będą używać do
    zmiany
    swojej orbity.

    https://tech.wp.pl/kosmiczny-zagiel-lightsail-2-o-kr
    ok-blizej-do-sukcesu-nawiazano-lacznosc-639930569003
    6353a
    W odróżnieniu od żagli na jachtach, żaglówkach i okrętach żagiel kosmiczny nie jest
    napędzany wiatrem,
    a fotonami pochodzącymi ze słońca.

    IMO niekoniecznie fotonami, skoro ze Słońca wyfruwają nie tylko fotony.
    (ponoć Słońce traci kilka milionów ton na sekundę)
    https://faktopedia.pl/476817

    -=-

    http://dydaktyka.fizyka.umk.pl/zabawki/files/termo/c
    rooks.html
    Nawet doświadczeni fizycy mogą być skłonni uważać, że obracanie się pierścienia
    z płytkami spowodowane jest ciśnieniem światła (które rzeczywiście istnieje).
    W takim jednak wypadku, z bardziej wnikliwej analizy eksperymentu powinno
    wyniknąć, iż pierścień powinien obracać się w przeciwną stronę, niż jest
    to obserwowane w tym wypadku.

    Wyjaśnienie zagadki na stronie, do której podałem link.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 155. Data: 2019-08-13 14:29:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > szukacz gwiazd umożliwiający orientację w przestrzeni kosmicznej
    > oraz napędzane kryptonem silniki Halla, pozwalające na wykonywanie

    https://whatnext.pl/manewr-miedzy-dwoma-cubesat-na-o
    rbicie/
    ten duet satelitów opiera się na napędzie parowym

    --