  • 81. Data: 2019-06-21 16:19:35
    Temat: Re: Musk i jego 12 000 satelit
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Czym wg Ciebie jest 'orbita stacjonarna'?

    Zapewnia stałą odległość od ziemi.
    Lub jak wolisz niespadanie obiektu na ziemię.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2019-06-23 04:21:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" qeip1t$lna$...@n...news.atman.pl

    > Zapewnia stałą odległość od ziemi.
    > Lub jak wolisz niespadanie obiektu na ziemię.

    Niespadanie czy zapewnienie stałej odległości? -- obiekt może
    oddalać się (czyli nie spadać) aż do uzyskania ,,stałej''
    odległości. Są też orbity otwarte -- obiekt (w pewnej
    fazie) stale oddala się...

    Więc co masz na swej myśli?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 83. Data: 2019-06-23 04:25:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" kzVOE.102387$1...@f...ams1

    > Jakikolwiek czyli szczególny, czy jakikolwiek dowolny? Mogą potwierdzać
    > niektóre wysokiej próżni i rozdzielczości. Standardowe nie bardzo.

    Czyli wg Ciebie mikroskop elektronowy mógłby istnieć także wtedy,
    gdyby poruszające się elektrony nie wykazywały własności falowych?

    > A czy Eneuel Leszek Ciszewski wie, że dla typowych prędkości elektronu
    > w SEM/TEM jego długość fali to jest rząd pikometrów

    Nie wie -- nie liczył.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 84. Data: 2019-06-23 12:19:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

  • 85. Data: 2019-06-23 13:59:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-23, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" kzVOE.102387$1...@f...ams1

    > Czyli wg Ciebie mikroskop elektronowy mógłby istnieć także wtedy,
    > gdyby poruszające się elektrony nie wykazywały własności falowych?

    Nie wiem. To zalezy np. od odpowiedzi na pytanie czy cząstki elementarne
    mogłyby istnieć bez natury falowej.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2019-06-23 16:24:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 19:01:05 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5d0a6d4d$0$17363$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Tylko pytam:
    > Co mają siły pływowe do oddalania się Księżyca od Ziemi?

    Tak wprost, to trudno wykazac, ale nieco naokolo:
    -Ksiezyc powoduje u nas plywy oceaniczne, i byc moze magmowe,
    -te plywy powoduja rozpraszanie energii,
    -wiec wiecznie tak nie moze byc, bo energii kiedys zabraknie,
    -pływy znikna, jak Ksiezyc bedzie orbitowal synchronicznie z obrotami
    Ziemi

    W druga strone to sie juz stalo, i Ksiezyc w strone Ziemi ma zawsze te
    sama strone zwrocona.

    Czyli:
    -pływy chcą Ksiezyc przyspieszyć, bo obecnie orbituje za wolno.
    -i spowolniaja obroty Ziemi.
    -na skutek tego przyspieszania Ksiezyc sie oddala
    -a na wyzszej orbicie zarowno predkosc obwodowa jak i kątowa sa
    nizsze, wiec przyspieszanie Ksiezyca powoduje spowolnianie - takie
    cuda mechaniki orbitalnej.

    > Może Księżyc po postu wyrwał się z Ziemi i stale oddala
    > od Ziemi, bo ma za dużą szybkość?

    Predkosc ma w sam raz, bo jednak po orbicie krazy - lekko eliptycznej.
    No i Slonce te elipse zakłóca.

    Wiec teraz sie inne efekty objawiaja.

    > Może oddali się na
    > ,,swą'' (adekwatną do szybkości Księżyca) orbitę
    > i zaprzestanie oddalania?

    Kiedys tak.

    J.

  • 87. Data: 2019-06-23 16:36:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 12:39:18 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Na litość boską - Ziemi! Wiesz, że teraz wszystko, co napisałeś na te
    > fizyczne tematy, należałoby właściwie olać, podobnie jak twój głos w
    > dyskusjach - człowiek, który nie ogarnia elementarnych podstaw tym
    > bardziej nie ogarnie fizyki na poziomie szkoły średniej.
    >
    > Ja na przykład na podstawie tego błędu wnioskuję, że w swoim życiu
    > bardzo mało przeczytałeś książek, zwłaszcza na tematy
    > przyrodniczo-fizyczne (gdzie to słowo występuje dość często), co
    > uprawnia mnie to takiego osądu ciebie jak wyżej.

    A ty przeczytales wiecej, wiec znasz sie lepiej na satelitach ? :-)

    Hm, moze dlatego, ze w tych ksiazkach pisalo "planeta", "ciało", bo to
    nie tylko do Ziemi sie odnosi.

    P.S. Ciekawa ta reguła. Kopii czy kopi ?

    J.

  • 88. Data: 2019-06-23 16:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Jun 2019 18:43:28 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5d0a4ff9$0$510$6...@n...neostrada.pl
    [...]
    > Mogą odbijać się -- i odbijają, ale nie uginają się.
    > [pod ciężarem dnia codziennego?]

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfrakcja
    >
    > Cząstki ulegają dyfrakcji? Do tej pory ;)
    > uważałem, że to efekt jedynie falowy.

    Dualizm to dualizm - jednoczesnie i czastka i fala.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfrakcja_elektron%C3%
    B3w_niskiej_energii

    elektronow w malym miejscu, w czym te wlasciwosci

    > Ten:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Skanuj%C4%85cy_laserow
    y_mikroskop_konfokalny
    > też jest skanujący, ale laserowy -- tu wykorzystujemy światło:
    > - tylko jako cząstki
    > - czy tylko jako fale,
    > - czy jako i cząstki, i fale?

    trudno powiedziec.

    > Światło emitowane charakteryzuje się zawsze większądługością
    > fali w stosunku do światła absorbowanego
    >
    > [łatwo sprawdzić -- świecimy na czarny stół światłem widzialnym,
    > a stół odpowiada podczerwienią?]

    https://www.newport.com/f/near-infrared-nir-sensor-c
    ards
    https://www.edmundoptics.com/p/laser-detection-card-
    ir/12140/

    Mozna odwrotnie :-)

    J.

  • 89. Data: 2019-06-24 17:14:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." k...@4...net

    > Tak wprost, to trudno wykazac, ale nieco naokolo:
    > -Ksiezyc powoduje u nas plywy oceaniczne, i byc moze magmowe,
    > -te plywy powoduja rozpraszanie energii,
    > -wiec wiecznie tak nie moze byc, bo energii kiedys zabraknie,

    Energia ta jest ,,zaklęta'' w ruchu obrotowym Ziemi dookoła osi Ziemi.
    Ziemia może po prostu przestać obracać się wokoło swej osi, co IMO
    nijak (jakoś zawsze wpłynie, ale nieznacząco w naszych rozważaniach)
    nie wpłynie na ruch Księżyca względem Ziemi...

    > -pływy znikna, jak Ksiezyc bedzie orbitowal synchronicznie z obrotami Ziemi

    Obecność Księżyca gania morza i oceany względem Ziemi?
    Co to znaczy ,,orbitowanie synchroniczne''?
    Księżyc będzie stale nad tym samym miejscem
    na Ziemi? -- Jak satelity geostacjonarne?

    > W druga strone to sie juz stalo, i Ksiezyc w strone
    > Ziemi ma zawsze te sama strone zwrocona.

    ~Tę samą, ale nie zawsze tak sanmo. ;)

    > Czyli:
    > -pływy chcą Ksiezyc przyspieszyć, bo obecnie orbituje za wolno.

    Pływy musiałyby mieć swój napęd a na razie chyba pływy są napędzane
    obecnością Księżyca. [JF bajeruje, spycha na manowce myślenia...
    napisze coś poprawnie lub popularnie -- zyska zaufanie, aby za
    chwilę wlać prawdę_alter_natywną]

    IMO, gdyby Księżyc orbitował za wolno -- spadałby, nie wnosiłby się.

    > -i spowolniaja obroty Ziemi.

    Obroty Ziemi dookoła osi Ziemi? czy dookoła osi przechodzącej przez
    środek masy układu Ziemia-Księżyc, leżącego blisko środka Ziemi?...

    IMO Ziemia obraca się:

    - wokoło Słońca
    - wokoło własnej osi
    - wokoło osi przechodzącej przez środek masy Ziemia-Księżyc
    (ten obrót możemy wyrazić jako obrót Księżyca wokoło Ziemi;
    w istocie wszystkie cząstki materii wszechświata jakoś ;)
    wokoło siebie obracają się za sprawą grawitacji skażanej
    innymi siłami...)

    > -na skutek tego przyspieszania Ksiezyc sie oddala

    Na skutek jakiego przyspieszenia? Nie nadążam... Na skutek spowalniania Ziemi?

    > -a na wyzszej orbicie zarowno predkosc obwodowa jak i kątowa sa

    Co to ,,prędkość obwodowa''?

    > nizsze, wiec przyspieszanie Ksiezyca powoduje
    > spowolnianie - takie cuda mechaniki orbitalnej.

    Cuda -- nie przeczę... ;)
    [ale jestem za stary, aby wierzyć w cuda -- na religii
    uczono mnie, że cuda nie zdarzają się ,,zbyt często'', ;)
    bo Bóg nie jest głupi i tak skonstruował swe dzieło,
    aby nie korzystać z cudów w przyszłości...]

    > Predkosc ma w sam raz, bo jednak po orbicie krazy - lekko eliptycznej.

    IMO orbita to po prostu droga ciała ulegającego grawitacji...

    Księżyc nie krąży, skoro oddala się... Raczej porusza się po spirali...
    IMO 'krążenie' to 'poruszanie się po okręgu' a 'okrąg' to 'krzywa, której
    każdy punkt jest równo oddalony od wyróżnionego punktu -- środka okręgu,
    leżącego poza tym okręgiem'...

    IMO 'spirala' nie jest 'okręgiem'...

    > No i Slonce te elipse zakłóca.

    Wszystkie cząstki materii Wszechświata zakłócają.
    Także niejednorodność grawitacyjna Ziemi czy Księżyca zakłóca...

    > Wiec teraz sie inne efekty objawiaja.

    > Kiedys tak.

    Więc teraz porusza się za szybko, za wolno czy w sam raz? ;)
    IMO nie masz co do tego klarowności w tym poście...

    Mam dowodzić cytatami z tego postu, czy sam zauważysz, że nie masz klarowności?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 90. Data: 2019-06-24 17:25:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1...@4...net

    > Dualizm to dualizm - jednoczesnie i czastka i fala.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfrakcja_elektron%C3%
    B3w_niskiej_energii

    IMO cząstki nie dyfraktują.

    --