  • 1. Data: 2009-05-24 11:50:17
    Temat: Mysz bezprzewodowa do laptopa
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

    Witam!

    Używałam przy laptopie małą myszkę firmy Trust
    (kupioną razem z torbą do laptopa), ale chyba
    przerwał się kabelek nawijany na rolkę, pozwalającą
    go wydłużać i skracać. Kursor myszy nie porusza się.
    Myszka była fajna, ale ten zwijający się kabelek
    już mniej.
    Chcę zatem kupić myszkę bezprzewodową.
    Nigdy takiej nie miałam i stąd moje pytania:
    - czy myszka bezprzewodowa do laptopa powinna
    spełniać jakieś szczególne wymagania?
    - na co warto zwrócić uwagę przy wyborze myszki?
    - przez jaki mniej więcej czas wytrzymuje bateria?

    Będę wdzięczna za odpowiedź.

    Pozdrowienia
    Ewa

  • 2. Data: 2009-05-24 13:23:14
    Temat: Re: Mysz bezprzewodowa do laptopa
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    Ewa pisze:

    > - na co warto zwrócić uwagę przy wyborze myszki?

    Żadnych myszek bezprzewodowych z odbiornikiem, jak najmniej wystających
    dzyndzli, chyba że używasz lapka tylko przy biurku. Dzyndzle w laptopie
    to pomyłka, trzeba ciągle z komputerem obchodzić się jak z jeżem, a i
    tak wcześniej czy później dzyndzle umierają (lub gniazda co gorsze).

    > - przez jaki mniej więcej czas wytrzymuje bateria?

    W moim gryzoniu akumulatorki 2700mAh trzymają tak długo że nawet nie
    wiem kiedy je ładuje, może raz na 2m-ce.

    Do lapka polecam jedynie myszkę na bluetootha.
    Od prawie 2 lat posiadam laserówkę Logitecha V470 i bardzo sobie chwale.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 3. Data: 2009-05-24 15:53:49
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pomyłka, trzeba ciągle z komputerem obchodzić się jak z jeżem, a i tak
    > wcześniej czy później dzyndzle umierają (lub gniazda co gorsze).

    A nanodzyndzli używał ? Toto z gniazda prawie nie wystaje. Mam V550
    Logitecha i dzyndzla prawie nie widać.

    > W moim gryzoniu akumulatorki 2700mAh trzymają tak długo że nawet nie wiem
    > kiedy je ładuje, może raz na 2m-ce.

    Dwie baterie AAA działają juz cztery miesiące i końca nie widac;-)

    > Do lapka polecam jedynie myszkę na bluetootha.
    > Od prawie 2 lat posiadam laserówkę Logitecha V470 i bardzo sobie chwale.
    Pod warunkiem że lapek ma BT i nie trzeba do niego kolejnego dzyndzla
    wtykac;-)

  • 4. Data: 2009-05-24 16:14:32
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

> [...]

    > Pod warunkiem że lapek ma BT i nie trzeba do niego kolejnego dzyndzla wtykac;-)

    Bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi, ale...
    już przy dzyndzlach nie byłam pewna czy dobrze rozumiem, a przy nanodzyndzlach
    odpadłam zupełnie.

    Możecie podać chociaż jakieś przykłady dzyndzli i nanodzyndzli, bo o definicje
    nie ośmielam się prosić. :-)

    Mój laptop ma BT.

    Pozdrowienia
    Ewa

  • 5. Data: 2009-05-24 16:36:52
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Ewa" <...@w...com.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi, ale...
    > już przy dzyndzlach nie byłam pewna czy dobrze rozumiem, a przy
    > nanodzyndzlach
    > odpadłam zupełnie.

    Odbiornik ( dzyndzel )do myszki bezprzewodowej musisz wetknąć w gniazdo USB.
    Taki standartowy to wystaje kilka cm i trzeba na niego uważac.
    Ale sa nanoodbiorniki które wystaja jakies 5 mm i mozna spokojnie zapomnieć
    o takim odbiorniku wetknietym w gniazdo.
    Z reguły w ofertach sklepów sieciowych, bądź allegro obok myszki jest
    zdjęcie odbiornika - różnice widac od razu.

    > Możecie podać chociaż jakieś przykłady dzyndzli i nanodzyndzli, bo o
    > definicje
    > nie ośmielam się prosić. :-)
    >
    > Mój laptop ma BT.
    To chyba jednak myszka na BT. Wtedy nic nie wystaje i masz jedno wolne
    gniazdo USB więcej.

  • 6. Data: 2009-05-24 16:37:31
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Ewa <...@w...com.pl> zwrócił błąd:

    > Możecie podać chociaż jakieś przykłady dzyndzli i nanodzyndzli, bo o definicje
    > nie ośmielam się prosić. :-)
    >
    > Mój laptop ma BT.

    Nanodzyndzel (po prawej na dole):
    http://www.ubergizmo.com/photos/2008/8/logitech-v550
    -nano.jpg

    Dzyndzel:
    http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/200
    2/463/bluetooth_key.jpg

    Chodzi o to żeby nie wystawało z boku/tyły poza bryłę notebooka bo ktoś
    w końcu urwie. Są klucze Bluetooth które praktycznie nie wystają, a są
    też takie na których można wieszać pranie. Te drugie są z mojego
    doświadczenia lepsze jeśli chodzi o zasięg (BT są bardzo wybredne i mogą
    nie przenikać nawet przez ciało człowieka, jak w słuchawce Motorola S9),
    ale łatwo je albo gniazdo USB uszkodzić.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 7. Data: 2009-05-24 16:42:19
    Od: "tomek" <t...@n...mam>

    > Możecie podać chociaż jakieś przykłady dzyndzli i nanodzyndzli, bo o
    > definicje
    > nie ośmielam się prosić. :-)
    >
    > Mój laptop ma BT.

    Chodzi o to że niektóre bezprzewodowe myszki mają nadajniki w kształcie
    pendrive które wystają z portu USB. Ja mam laserową myszkę iBOXa i dzyndzel
    mi wystaje na ok 2 cm ;) Jak masz BT to kup taką myszkę na BT.

  • 8. Data: 2009-05-24 16:48:03
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Nawet zostawiony pendrive niebezpiecznie odstaje, więc skorzystanie
    z BT pewnie będzie lepsze.
    Czy nanodzyndzel może mieć jakąś przewagę nad "wewnętrznym"
    BT? Nie zamierzam z tą myszką spacerować.

    Pozdrowienia
    Ewa

  • 9. Data: 2009-05-24 17:04:36
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > z BT pewnie będzie lepsze.
    > Czy nanodzyndzel może mieć jakąś przewagę nad "wewnętrznym"
    > BT? Nie zamierzam z tą myszką spacerować.

    IMO tylko kompatybilność z niektórymi urządzeniami, bo każde urządzenie
    BT wspiera określone protokoły i żadne nie wspiera wszystkich
    istniejących. Muszą te protokoły (tzw. profile) być wspierane przez oba
    sparowane urządzenia. Może się zdarzyć że ten wewnętrzny BT nie ma
    jakiegoś profilu który chcesz wykorzystać i wtedy trzeba dokupić
    zewnętrzny albo wymienić wewnętrzny (co nie zawsze jest możliwe).

  • 10. Data: 2009-05-24 17:20:46
    Od: "Ewa" <...@w...com.pl>

> [...]
    > jakiegoś profilu który chcesz wykorzystać i wtedy trzeba dokupić
    > zewnętrzny albo wymienić wewnętrzny (co nie zawsze jest możliwe).

    Proszę o jeszcze jedno wyjaśnienie:
    czy są 3 rodzaje myszek bezprzewodowych:
    bez dzyndzla (do używania z wewnętrznym BT), z dzyndzlem i z nanodzyndzlem
    czy 2 rodzaje:
    z dzyndzlem i z nanodzyndzlem, a gdy jest zgodność protokołu w wewnętrznym BT,
    to można używać myszkę bez dzyndzla lub nanodzyndzla?

    Pozdrawiam
    Ewa