  • 11. Data: 2019-02-13 02:26:43
    Temat: Re: Mysz z długim ogonem
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Borneq <b...@a...hidden.pl>
    w artykule <news:q3vdho$mi2$1@node2.news.atman.pl> pisze:

    > W dniu 12.02.2019 o 21:47, Andrzej P. Wozniak pisze:> Osoba podpisana

    > Nawet mam taki, ale obawiałem się że będzie gorzej - skoro jest konflikt
    > osobnych gniazdek USB, to jak będzie gdy z jednego wyprowadzę z pięć?

    Nie ma konfliktu w sensie logicznym. Urządzenia mają swoje identyfikatory,
    i każdy port też ma swój identyfikator, stąd np. przełączenie myszy po raz
    pierwszy do innego portu powoduje, że Windows przez chwilę miga instalatorem
    wprowadzając zmiany w rejestrze. Dzięki temu system rozpoznaje, które
    urządzenie jest które, nawet gdyby było podłączonych więcej jednakowych
    urządzeń.

    Problemem mogą być rozmiary fizyczne urządzeń, których czasem nie da się
    podłączyć do sąsiednich portów, ale obecnie najczęściej problemem jest
    wydajność prądowa, stąd m.in. wprowadzenie USB 3.0 (niebieski), który może
    tego prądu dawać znacznie więcej.

    Jednakże to tylko teoria, bo w praktyce ten prąd musi popłynąć z zasilacza.
    A kiedy już są takie objawy niewydolności, to podłączenie aktywnego
    koncentatora USB często tylko odwleka nieuchronną śmierć zasilacza, która
    może pociągnąć za sobą uszkodzenie płyty głównej. Zatem podłączając
    koncentrator dajesz sobie czas na zbieranie pieniędzy i decyzję, co kupić -
    nowszy zasilacz czy nowszy komputer.

    Wiem, że to straszenie, ale lepiej chyba dmuchać na zimny kadłubek niż na
    fajczący się zasilacz...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 12. Data: 2019-02-13 09:53:17
    Od: ń <k...@t...sie>

    Niekoniecznie, bardzo często wszystkie są czarne.
    USB 3.0 powinny być opisane jako SS-.

    -----

  • 13. Data: 2019-02-13 13:55:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ń, 13 lut 2019 w news:q40lu1$rbb$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Niekoniecznie, bardzo często wszystkie są czarne.
    > USB 3.0 powinny być opisane jako SS-.
    >

    > -----

    ń k...@t...sie
    Znowu mi wyskoczyłeś z wora KF - jak to się stało?

  • 14. Data: 2019-02-14 14:36:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > kto by mnie zmusił teraz do powrotu do myszki kabelkowej

    Moje sąsiedztwo.

    Odkąd się przeprowadziłem, to coś mi tak sieje po 2.4 GHz, że wifi
    częściej nie działa, niż działa (z tymi urządzeniami, z którymi mogłem,
    przeszedłem na 5 GHz), klawiatura bezprzewodowa działa, ale mysz
    bezprzewodowa działa jak wifi, czyli praktycznie wcale...

    Rzadko używam myszy (najczęściej jednak touchpada w laptopie), ale zdarza
    się, szczególnie jak robię coś, co wymaga stosunkowo dużo klikania.
    Wygodniej mi myszą.

    Niedługo mam urodziny, zażyczyłem sobie przewodową. Dell MS-116.

  • 15. Data: 2019-02-15 04:24:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-14, Queequeg <q...@t...no1> wrote:
> [...]
    > przeszedłem na 5 GHz), klawiatura bezprzewodowa działa, ale mysz
    > bezprzewodowa działa jak wifi, czyli praktycznie wcale...

    Nie masz gdzies w poblizu jakiejs "elektronicznej niani" (baby monitora)
    lub pochodnego ustrojstwa? Mi taka jedna, jakże by inaczej, firmowa, z
    wyższej półki, załatwiała wszystko w promieniu 2m. Wcześniej jeszcze
    spore cyrki miałem z transmiterem wideo/audio, ale to było w czasach
    standardu "b" gdy wifi dopiero raczkowało.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-02-15 08:44:03
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 12.02.2019 o 18:38, Borneq pisze:
    > Mam komputer obok po lewej stronie, mysz po prawo, zwykła mysz ma za
    > krótki "ogon" by z niej korzystać, korzystam z bezprzewodowej i było by
    > dobrze, gdyby nie to że gdy podłączam klucz USB o wyjątkowo dużej
    > pojemności to coś jest z portami USB że mysz bezprzewodowa przestaje
    > działać a przewodowa działa.
    > Jaki model myszy ma jak najdłuższy przewód?
    To kupić mysz taką bez dongla i podpiąć się bezpośrednio po bluetoothu
    kompa. Ja od dawna tak robię i nie mam problemu z USB...

  • 17. Data: 2019-02-22 12:45:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Nie masz gdzies w poblizu jakiejs "elektronicznej niani" (baby monitora)
    > lub pochodnego ustrojstwa?

    W domu nie mam, a co mają sąsiedzi, to diabli ich wiedzą... ale to bardzo
    możliwe. Nigdzie indziej nie miałem takich cyrków z 2.4 GHz jak tu.