    From: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Mysz z długim ogonem
    Date: Wed, 13 Feb 2019 02:26:43 +0100

    Osoba podpisana jako Borneq <b...@a...hidden.pl>
    w artykule <news:q3vdho$mi2$1@node2.news.atman.pl> pisze:

    > W dniu 12.02.2019 o 21:47, Andrzej P. Wozniak pisze:> Osoba podpisana

    > Nawet mam taki, ale obawiałem się że będzie gorzej - skoro jest konflikt
    > osobnych gniazdek USB, to jak będzie gdy z jednego wyprowadzę z pięć?

    Nie ma konfliktu w sensie logicznym. Urządzenia mają swoje identyfikatory,
    i każdy port też ma swój identyfikator, stąd np. przełączenie myszy po raz
    pierwszy do innego portu powoduje, że Windows przez chwilę miga instalatorem
    wprowadzając zmiany w rejestrze. Dzięki temu system rozpoznaje, które
    urządzenie jest które, nawet gdyby było podłączonych więcej jednakowych
    urządzeń.

    Problemem mogą być rozmiary fizyczne urządzeń, których czasem nie da się
    podłączyć do sąsiednich portów, ale obecnie najczęściej problemem jest
    wydajność prądowa, stąd m.in. wprowadzenie USB 3.0 (niebieski), który może
    tego prądu dawać znacznie więcej.

    Jednakże to tylko teoria, bo w praktyce ten prąd musi popłynąć z zasilacza.
    A kiedy już są takie objawy niewydolności, to podłączenie aktywnego
    koncentatora USB często tylko odwleka nieuchronną śmierć zasilacza, która
    może pociągnąć za sobą uszkodzenie płyty głównej. Zatem podłączając
    koncentrator dajesz sobie czas na zbieranie pieniędzy i decyzję, co kupić -
    nowszy zasilacz czy nowszy komputer.

    Wiem, że to straszenie, ale lepiej chyba dmuchać na zimny kadłubek niż na
    fajczący się zasilacz...

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)