  • 1. Data: 2004-02-24 09:24:21
    Temat: NETIA ADSL
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    Czy ktoś wie kiedy firma NETIA planuje ruszyć ze swoim ADSLem dla ludu ??

    Mogłaby to być bardzo ciekawa konkurencja dla tepsy...

  • 2. Data: 2004-02-24 09:45:58
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <c1f58h$q5p$1@atlantis.news.tpi.pl>, mathom wrote:
    > Czy ktoś wie kiedy firma NETIA planuje ruszyć ze swoim ADSLem dla ludu ??
    >
    > Mogłaby to być bardzo ciekawa konkurencja dla tepsy...

    "Nie wierze w to ..."
    W dotychczasowej historii Netia byla konkurencja dla TP tylko
    w pierwszym roku dzialania. Ceny Netii zawsze ksztaltuja sie
    bardzo blisko cen TP, przez to nie sa konkurencyjne.
    Dlatego IMHO Netia byla bliska upadlosci rok temu.
    Ale ... ale ... moze sie czegos nauczyli przez ten czas.

    --
    Piotr Klaban

  • 3. Data: 2004-02-24 09:58:35
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

> [...]
    > Dlatego IMHO Netia byla bliska upadlosci rok temu.
    > Ale ... ale ... moze sie czegos nauczyli przez ten czas.

    Wiesz - też zaczynam się nad tym zastanawiać. Jak szukaliśmy operatora,
    rozmawialiśmy ze wszystkimi. Każdy z większych ISP twierdzi uparcie, że
    działa tylko dla "biznesu" i końcowi userzy go nie obchodzą... Coś tu chyba
    nie tak... czy Ci ludzie nie widzą co się w tym kraju dzieje ? Pewnie siedzą
    w swoich wygodnych biurkach w warszawie i snują bajki o polskim prosperity
    .. :/

    A tepsa systematycznie zwija ostatnią milę i dyktuje warunki :/

  • 5. Data: 2004-02-24 10:32:21
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Piotr Klaban posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@o...man.torun.pl>

    > "Nie wierze w to ..."
    > W dotychczasowej historii Netia byla konkurencja dla TP tylko
    > w pierwszym roku dzialania.

    W 1999 roku chcieliśmy założyć w firmie w centrum Mysłowic drugi numer.
    Czemu nie w Netii, pomyśleliśmy?.
    Nic z tego, Netii nie opłacało się: gdybyście państwo mieli to biuro w
    centrum Katowic, a nie Mysłowic, to co innego.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 4. Data: 2004-02-24 10:32:21
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to mathom posłał(a) w świat wiadomość
    <c1f7bs$jc3$1@nemesis.news.tpi.pl>

> [...]
    > .. :/
    > A tepsa systematycznie zwija ostatnią milę i dyktuje warunki :/

    A co ma TePSA robić? Może jeszcze dopłacać "biznesowym ISP"?
    Wszyscy chcą obsługiwać tylko biznes w kilku największych miastach Polski.
    I oczywiście mieć za darmo dostęp do klientów TP.

    P.s.
    http://gsmonline.pl/news/?link=show_details.php?id=8
    581
    "Do końca 2004 TP chce mieć 460.000 klientów Neostrady"

    Nawet, gdyby zrealizowali tylko 50% planu, to...

  • 6. Data: 2004-02-24 11:02:09
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

> [...]
    581
    > "Do końca 2004 TP chce mieć 460.000 klientów Neostrady"
    >
    > Nawet, gdyby zrealizowali tylko 50% planu, to...

    Właśnie o tym mówię - inni ISP praktycznie podają tepsie klientów na tacy :(

    ... wolę nie myśleć...

  • 7. Data: 2004-02-24 11:33:24
    Od: Fredo <j...@p...onet.pl>

    mathom wrote:

    =8581

    > Właśnie o tym mówię - inni ISP praktycznie podają tepsie klientów na tacy :(
    >
    > ... wolę nie myśleć...

    Tu nie ma co myśleć, tepsa ma już dawno 200 tys. klientów neostrady,
    wiec 50% planu już wykonano.

    Pozdr.
    Fredo

  • 8. Data: 2004-02-24 13:14:29
    Od: Łukasz Kowalski <l...@w...pl>

    Persona mathom napisała:

    > Właśnie o tym mówię - inni ISP praktycznie podają tepsie klientów
    > na tacy :(

    No co Ty - przecież u innych ISP jest jakiś magiczny, niepowtarzalny
    "content", którego brak TPSA. Ludzie korzystający z usług firmy
    reklamowanej przez K.Czubównę to frajerzy, bo nie będą mieli do niego
    dostępu.

    > ... wolę nie myśleć...

    Ano :( Monopol jest zawsze zły.

    --
    Lowell

  • 9. Data: 2004-02-24 13:35:10
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Łukasz Kowalski wrote:

> [...]
    > "content", którego brak TPSA. Ludzie korzystający z usług firmy
    > reklamowanej przez K.Czubównę to frajerzy, bo nie będą mieli do niego

    Hmm powtorze to ostatni raz - problem z TP to nie kwestia tego ze maja N
    tysiecy abonentow i ~brak dostawcow tresci. Nie jest tez problemem to ze
    od mniejszych ISP z ktorymi nie oplaca sie im peerowac chca kase za
    peering. Problemem nie jest nawet to ze lacze kupowane od TP jest
    znacznie drozsze niz miedzynarodowe lacze kupowane od jakiegokolwiek
    lacza z wyjsciem na caly swiat.

    Problemem jest to ze gdy polski ISP dociera do sieci TP laczem
    miedzynarodowym (znacznie lepszym dla niego ekonomicznie) ma prawie
    pewnosc ze jego ruch zostanie przez TP zdegradowany. I to stawia
    polskich ISP w znacznie gorszej sytuacji niz ISP z Czech czy z dowolnego
    innego kraju.

    Nie zdziwcie sie wiec gdy niedlugo po polskie tresci bedziemy siegac za
    granice i bedzie niezle jesli zagranica bedzie tylko 'teoretyczna' tak
    jak teraz robi to tlen.pl....

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof Ceglinski

  • 10. Data: 2004-02-24 14:34:24
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości

    > A co ma TePSA robić? Może jeszcze dopłacać "biznesowym ISP"?
    > Wszyscy chcą obsługiwać tylko biznes w kilku największych miastach Polski.
    > I oczywiście mieć za darmo dostęp do klientów TP.

    Dopóki używałeś rzeczowych argumentów, to jeszcze można było Cię czytać.
    Natomiast w tej chwili straciłeś resztkę obiektywizmu.
    Niema znaczenia, czy ci ISP chcą obsługiwać abonentów biznesowych, czy
    nie-biznesowych, czy tez świadczyć usługi dla swojej cioci. Operator
    dominujący na rynku dzierżawy łącz MUSI te łącza dzierżawić. Mało tego -
    MUSI to robić stosując zatwierdzone przez stosowne urzędy ceny. TP SA robi
    wszystko, aby dzierżawa łącz była maksymalnie utrudniona, i skrajnie
    nieatrakcyjna ekonomicznie. Mam nadzieję, że masz świadomość faktu, iż
    dzierżawa łącza o długości np. trzech kilometrów jest droższa od kompletnej
    nowej usługi Neostrada 128kbps ? Nie wspomnę już o tym, że zestawienie łącza
    do transmisji danych i opłaty za jego eksploatację, są droższe od uzyskania
    abonamentu telefonicznego i comiesięcznych opłat abonamentowych. Usługi,
    która wykorzystuje dokładnie taką samą parę przewodów, jak ta, która jest
    dzierżawiona przez ISP. Jaki z tego wniosek ? Taki, że wymysły panów Duthois
    i LeGuern są działaniami monopolistycznymi zmierzającymi do eliminacji
    konkurencji na rynku usług dostępowych. I nie mów mi, ze ta firma jest w
    porządku, tylko prawo jest niedoskonałe. Stosowne zapisy istnieją i jawnie
    nie są respektowane. Problem polega na tym, że TP SA wykorzystuje
    opieszałość urzędów odpowiedzialnych za regulację rynku telekomunikacyjnego
    w Polsce. Jaki będzie finalny werdykt w sprawie dzierżawy łącz nie mam
    najmniejszych wątpliwości. Niestety, gdy on zapadnie może już nie być komu z
    nich korzystać.

    Z#