  • 11. Data: 2004-02-24 15:37:06
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    Zbigniew Sikora wrote:

> [...]
    > i LeGuern są działaniami monopolistycznymi zmierzającymi do eliminacji
    > konkurencji na rynku usług dostępowych. I nie mów mi, ze ta firma jest w
    > porządku, tylko prawo jest niedoskonałe. Stosowne zapisy istnieją i jawnie
    > nie są respektowane. Problem polega na tym, że TP SA wykorzystuje
    > opieszałość urzędów odpowiedzialnych za regulację rynku telekomunikacyjnego
    > w Polsce. Jaki będzie finalny werdykt w sprawie dzierżawy łącz nie mam
    > najmniejszych wątpliwości. Niestety, gdy on zapadnie może już nie być komu z

    Nikt nie broni owym ISP wybudowania własnych łączy i świadczenia usługi
    dla mas. Problem w tym, że to kosztuje, więc wprowadza się różnego
    rodzaju uregulowania w stylu ustalanych przez państwo cen za dzierżawę
    łączy - prosty sposób na zahamowanie wszelkich inwestycji w
    infrastrukturę - po co budować skoro trzeba będzie oddać konkurencji ?

    --
    Michał

  • 12. Data: 2004-02-24 17:21:26
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "M. Tankard" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > łączy - prosty sposób na zahamowanie wszelkich inwestycji w
    > infrastrukturę - po co budować skoro trzeba będzie oddać konkurencji ?

    Zmieniasz temat - mówię o infrastrukturze, która istnieje i do dzierżawy
    której TP SA jest ustawowo zobowiązana.
    To czy im się to opłaca, czy też nie mało mnie obchodzi, podobnie jak TP SA
    nie obchodzą moje problemy ekonomiczne. Proste wyliczenie mówi, że się
    opłaca, skoro z dzierżawy drutów dla ISP mają wieksze pieniądze niż z
    uruchomienia na tych drutach Neostrady. Więc, o co chodzi ??
    Natomiast, co do oddawania - jaki poziom cen za dzierżawę infrastruktury
    nazwałabyś "oddawaniem" ? Czy np. 206,- PLN miesiecznie za 100mb rurki w
    kanalizacji teletechnicznej to jeszcze działalność charytatywna, czy już nie
    ? :->

    Z#

  • 13. Data: 2004-02-24 18:34:43
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004 16:37:06 +0100, "M. Tankard" <m...@g...pl>
    wrote:

    >Nikt nie broni owym ISP wybudowania własnych łączy i świadczenia usługi
    >dla mas.

    Ile lat w PRLu miała TPSA - w cieplarnianych warunkach państwowego
    monopolu - czasu na wybudowanie sieci w całym kraju? Ile pieniędzy
    wpompowano w jej infrastrukturę z ówczesnej państwowej kasy?
    Dziękuję, nie mam więcej pytań!

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.

  • 14. Data: 2004-02-24 19:25:22
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Zbigniew Sikora posłał(a) w świat wiadomość
    <c1fnb1$2pfn$1@news2.ipartners.pl>

    > Dopóki używałeś rzeczowych argumentów, to jeszcze można było Cię czytać.
    Zawsze łatwiej się czyta opinie zbieżne z własnymi.

    > Niema znaczenia, czy ci ISP chcą obsługiwać abonentów biznesowych, czy
    > nie-biznesowych, czy tez świadczyć usługi dla swojej cioci.
    Nie ma znaczenia. Mają zapłacić dostawcy albo zrezygnować z jego klientów.

    > Operator
    > dominujący na rynku dzierżawy łącz MUSI te łącza dzierżawić. Mało tego -
    > MUSI to robić stosując zatwierdzone przez stosowne urzędy ceny.
    Mylisz się. TP nie musi udostępniać sieci TPNET.
    To nie połączenia międzynarodowe i międzymiastowe.

    > TP SA robi
    > wszystko, aby dzierżawa łącz była maksymalnie utrudniona, i skrajnie
    > nieatrakcyjna ekonomicznie.
    Jej zdrowe ekonomicznie prawo walczyć z konkurencją.

> [...]
    > która wykorzystuje dokładnie taką samą parę przewodów, jak ta, która jest
    > dzierżawiona przez ISP. Jaki z tego wniosek ?
    Wniosek jest taki: ISP mogą dotrzeć do końca roku do pół miliona
    Kowalskich. Netia zbuduje Netiostradę, Dialog Dialogstradę, UPC dotrze do
    do setek tysięcy swoich abonentów z Chello.
    Mamy na rynku trzech operatorów komórkowych, to możemy mieć czterech
    "operatorów internetowych"

> [...]
    > konkurencji na rynku usług dostępowych. I nie mów mi, ze ta firma jest w
    > porządku, tylko prawo jest niedoskonałe.
    Zarówno firma, jak i prawą są w porządku.

    > Stosowne zapisy istnieją i jawnie nie są respektowane.
    Powtarzam, mylisz internet z telefonią stacjonarną.
    W internecie nie ma prefiksów, choć rozumiem, że marzyłby ci się adres w
    rodzaju:
    http://1044.www.kurnik.pl

> [...]
    > w Polsce. Jaki będzie finalny werdykt w sprawie dzierżawy łącz nie mam
    Ja też - nie będzie sprawy i tyle.

    > Niestety, gdy on zapadnie może już nie być komu z
    > nich korzystać.
    Przy niezmienionym podejściu konkurencji do budowy infrastruktury, to masz
    rację.
    Polski Internet = TPNET.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 15. Data: 2004-02-24 19:25:22
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Krzysztof Ceglinski posłał(a) w świat wiadomość
    <c1fjuq$30k4$1@news.atman.pl>

    > Problemem jest to ze gdy polski ISP dociera do sieci TP laczem
    > miedzynarodowym (znacznie lepszym dla niego ekonomicznie) ma prawie
    > pewnosc ze jego ruch zostanie przez TP zdegradowany. I to stawia
    > polskich ISP w znacznie gorszej sytuacji niz ISP z Czech czy z dowolnego
    > innego kraju.
    > Nie zdziwcie sie wiec gdy niedlugo po polskie tresci bedziemy siegac za
    > granice i bedzie niezle jesli zagranica bedzie tylko 'teoretyczna' tak
    > jak teraz robi to tlen.pl....

    I co wtedy zrobią Crowley, Energis i inni?
    No dobra, nabijam się, bo np. Energis dociera do Kowalskiego przez Onet
    Konekt. ;-D

    Może polscy providerzy zamiast płacić za przesłanie danych spod Pałacu
    Kultury do centrum Katowic 2000 zł zapłacą 100 zł a "zaoszczędzone 1900 zł
    dostanie TP?

    Nikt nie narzeka na np. dwa tysiące zł dla GTS za transfer "hurtem" z
    Warszawy do największych miast, a wszyscy chcieliby, żeby potem te "gazety
    i mleko" roznieść pod drzwi w miasteczkach i wioskach - najlepiej
    oczywiście za darmo.

    BTW NMSP
    http://www.futuro.pl/news.php/id_news/118/rok/2004
    2004-02-17
    Kolejna stacja bazowa w sieci Futuro
    Z przyjemnością informujemy, że w dniu 15 lutego uruchomiliśmy drugą stacją
    bazową w aglomeracji śląskiej. Nowa stacja bazowa pozwoli nam dotrzeć do
    m.in.: Będzina, Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Siemianowic Śląskich,
    Mysłowic, Czeladzi, Jaworzna oraz części Katowic. Tym samym obecny obszar
    zasięgu na terenie śląskiej aglomeracji znacznie się powiększył.
    Mamy nadzieję, że w ten sposób będziemy mogli dotrzeć do firm, które do
    niedawna nie mogły skorzystać z naszych usług.

    Hurra! Docierają już nawet do części Katowic!
    W firmach, które "do niedawna nie mogły skorzystać z usług Pro Futuro"
    strzelają korki od szampana.
    Futrzaki przekalkulowały, że opłaca się jednak postawić drugą stację bazową
    w pięciomilionowej aglomeracji śląskiej - szok!
    Teraz tylko bezpłatna wymiana ruchu obydwu stacji bazowych ze wszystkimi
    Neostradami w regionie i będzie dobrze.

    A może by tak jakąś ustawę?
    Ze swojego abonamentu Neo będę obowiązkowo płacił Pro Futuro 10 zł/m-c to
    postawią na Śląsku nawet i trzeci maszt?

  • 16. Data: 2004-02-24 19:25:24
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to richie posłał(a) w świat wiadomość
    <r...@4...com>

> [...]
    > monopolu - czasu na wybudowanie sieci w całym kraju? Ile pieniędzy
    > wpompowano w jej infrastrukturę z ówczesnej państwowej kasy?

    Rok temu - IIRC - TP nie miała nawet 10 tys. zainstalowanych Neostrad.

  • 17. Data: 2004-02-24 19:25:29
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <c1g0ul$2vkv$1@news2.ipartners.pl>

    > Zmieniasz temat - mówię o infrastrukturze, która istnieje i do dzierżawy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > której TP SA jest ustawowo zobowiązana.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mieszasz pojęcia.
    Mowa o dostępie do *sieci TPNET*.
    Ona nie ma nic wspólnego z "infrastrukturą" kabli telefonicznych.

    Nawet kiedy w przyszłości zostanie "uwolniona ostatnia mila", to
    konkurencja dostanie te "półtora kilometra" miedzi i nic poza tym.
    Jeżeli provider będzie chciał mieć dostęp do statystycznego Kowalskiego, to
    będzie musiał zainwestować w routery, DSLAMy, modemy, BOKi, pracowników
    obsługi technicznej, marketing...

    Nie rozumiem, skąd tyle tego myślenia życzeniowego na grupie?

    Może ktoś liczy, że np. operatorzy komórkowi też oddadzą za darmo dostęp do
    swoich abonentów i całej ogólnopolskiej infrastruktury?

  • 18. Data: 2004-02-24 19:42:59
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    > kiedy to Krzysztof Ceglinski posłał(a) w świat wiadomość
    > <c1fjuq$30k4$1@news.atman.pl>

    <ciach>

> [...]
    > Warszawy do największych miast, a wszyscy chcieliby, żeby potem te
    > "gazety i mleko" roznieść pod drzwi w miasteczkach i wioskach -

    ales sie uczepil ... rozumie ze wszyscy providerzy "dla ludnosci"
    powiedzielize nie beda podpinac nowych klientow bo nie ! a kazdy siedzi na
    stolku ... ehhh ...
    <ciach komunikat futuro>

    > Hurra! Docierają już nawet do części Katowic!

    moze doczytaj do konca a potem komentuj ?
    futuro od dawna dziala w katowicach, zadzwon do nich i powiedz ze chcesz od
    nich lacze, podejrzewam ze nie odmowia, to samo zreszta i GTS itd.

> [...]
    > Futrzaki przekalkulowały, że opłaca się jednak postawić drugą stację
    > bazową w pięciomilionowej aglomeracji śląskiej - szok!

    moze fundniesz im kolejna baze ? przeciez to sa grosze nie liczac czasu jaki
    jest potrzebny zeby pozalatwiac wszelkie zgody itd
    ale nie masz o tym pojecia ale za to potrafisz krzyczec ...

    > Teraz tylko bezpłatna wymiana ruchu obydwu stacji bazowych ze
    > wszystkimi Neostradami w regionie i będzie dobrze.

    podobno nie potrzebny i wystarcza ci intranet ;-)

    > A może by tak jakąś ustawę?
    > Ze swojego abonamentu Neo będę obowiązkowo płacił Pro Futuro 10
    > zł/m-c to postawią na Śląsku nawet i trzeci maszt?

    nikt w tym ci nie przeszkodzi, mozesz sponsorowac kogo chcesz :-)

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 19. Data: 2004-02-24 19:46:38
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Rok temu - IIRC - TP nie miała nawet 10 tys. zainstalowanych Neostrad.

    nie rozumiesz tego ze neostrada i telefony leca UWAGA ! tym samym kablem ! a
    wlasnie o tych kablach kolega pisal ...

    moze chcesz kosztorys wybudowania 1km kanalizacji teletechnicznej ? moze
    wtedy zrozumiesz ze koszt rutera to sladowa czesc takiej inwestycji ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 20. Data: 2004-02-24 19:49:23
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    A co te wszystkie Wasze odpowiedzi - z całym szacunkiem - mają wspólnego z
    ADSLem Netii ?? ;) Ja też jestem już zmęczony "polityką" tepsy, ale głową
    muru nie przebijemy ;)