  • 1. Data: 2014-06-10 08:41:13
    Temat: Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Odebrałem autko po dzwonie, patrzę na FV, a tam nabicie klimatyzacji
    1100 zł. WTF? Co to jest HFO-1234YF i dlaczego to tyle kosztuje? ;)
    Niby jakieś ultraekologiczne, ale Pan w serwisie mówi, że jakby zaczęło
    się auto kiedyś palić, to mam cytuję - "spierdalać w tempie 3/4 i nie
    próbować gasić". To się nazywa ekologia :P

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-06-10 08:57:21
    Temat: Re: Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > się auto kiedyś palić, to mam cytuję - "spierdalać w tempie 3/4 i nie
    > próbować gasić". To się nazywa ekologia :P

    Ekologia/monopol/terroryzm - wszystkie te określenia doskonale pasują...
    http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/ukl
    ad-chlodzenia-i-klimatyzacja/317689,HFO1234yf--toksy
    czny-czynnik-chlodniczy-w-Twoim-samochodzie.html
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-06-10 09:02:39
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 08:41:13 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
> [...]
    >
    > się auto kiedyś palić, to mam cytuję - "spierdalać w tempie 3/4 i nie
    >
    > próbować gasić". To się nazywa ekologia :P

    No to jestes juz uswiadomiony. Ja tak sobie mysle, ze chyba bede
    musial przyspieszyc wymiane auta, dopoki sa jeszcze takie ze starym
    r134a, albo czekac az zrobi sie prawdziwy dym i 1234yf przestanie
    byc stosowane.

    Szkoda, ze wiekszosc ludzi nie interesuje sie tym i nie ma pojecia
    co im ekolodzy funduja za ich wlasne pieniadze :(

    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2014-06-10 18:20:30
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 10 Jun 2014 08:41:13 +0200, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

    >Odebrałem autko po dzwonie, patrzę na FV, a tam nabicie klimatyzacji
    >1100 zł. WTF? Co to jest HFO-1234YF i dlaczego to tyle kosztuje? ;)

    Zamiast pisać, to czasem poczytaj grupę. Była tu dość spora dyskusja
    na ten temat :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2014-06-10 18:33:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 10.06.2014 18:20, jerzu pisze:

    > Zamiast pisać, to czasem poczytaj grupę. Była tu dość spora dyskusja
    > na ten temat :)

    Czasami czytam, nadrobię. W szpitalnym łóżku dużo czasu na czytanie. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 6. Data: 2014-06-10 18:37:11
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 10.06.2014 08:57, WOJO pisze:

> [...]
    ad-chlodzenia-i-klimatyzacja/317689,HFO1234yf--toksy
    czny-czynnik-chlodniczy-w-Twoim-samochodzie.html

    Hmmm, to pytanie brzmi, czy można zrobić tak, aby klima na powrót
    korzystała ze starego? :) Może się to okazać tańsze, niż napełnienie od
    zera pustej. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 7. Data: 2014-06-10 21:37:35
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Czasami czytam, nadrobię. W szpitalnym łóżku dużo czasu na czytanie. :)
    Współczuję, a jak trafisz na "współwięźnia" bojącego się otwartego okna, to
    współczuję x2.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 8. Data: 2014-06-11 01:05:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-10 08:41, anacron pisze:
> [...]
    > się auto kiedyś palić, to mam cytuję - "spierdalać w tempie 3/4 i nie
    > próbować gasić". To się nazywa ekologia :P

    DuPontowi skończył się patent na poprzedni czynnik, no to ogłosili że
    stary zabija małe białe foczki i uszkadza płody, opatentowali nowy,
    podnieśli cenę x4, dali w łapę komu trzeba żebyś miał obowiązek kupić
    właśnie ten, no i grzecznie kupiłeś.

    Ultraekologiczny to on jest do czasu kiedy i na niego skończy się
    patent, wtedy okaże się że ten 1234yf to jednak straszny i rakotwórczy
    po spożyciu, zrobi się 4321xy, opatentuje i znowu zapłacisz :-)

    Jedyna nadzieja w tym że ktoś to zacznie w końcu podrabiać.

  • 9. Data: 2014-06-11 01:14:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-06-10, anacron <a...@a...pl> wrote:

    > Czasami czytam, nadrobię. W szpitalnym łóżku dużo czasu na czytanie. :)

    Czyzby nowoczesna technologia nie pozwolila uniknac obrazen?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2014-06-11 06:00:07
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jedyna nadzieja w tym że ktoś to zacznie w końcu podrabiać.
    Obawiam się, że podrabianie nie będzie miało sensu.
    Pójdzie to pewnie w stronę przeróbek instalacji na stary czynnik chłodzący.
    Pozdrawiam.
    WOJO