  • 11. Data: 2015-11-28 11:25:12
    Temat: Re: Nagły atak ignorancji i FPGA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2015 19:46:02 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > No tak, ale okiem elektronika:
    > a) wielka płytka - mniejsza odpornośc na wstrząsy?

    Chyba podobnej wielkosci jakk wczesniej uzywane w przemysle.

    > b) fpga - do czego, czy strumień danych jest aż takie ogromny że wymaga
    > przetwarzania równoległego?

    Tam przede wszystkim masa interfejsow jest.
    "Czarne skrzynki" rejestruja kilkadziesiat, jesli nie kilkaset
    parametrow, to wszystko splywa do do nich magistrala cyfrowa, i musza
    sie pod nia podpiac z tym FMS, a pewnie i pod kilka innych.
    Musi znac dane z radio/kompasow, VOR/DME, potrafi sterowac samolotem -
    czy tez zadawac dane autopilotowi.

    W dodatku to rozbudowane urzadzenie - tych NCU sa dwa (jedno
    zapasowe), wyswietlacze wyniesione, peryferia wlasne na pewno ma -
    jakies dyski czy karty pamieci.

    J.

  • 12. Data: 2015-11-28 11:33:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    www.faktysmolensk.gov.pl/

    > Przecie to nie FPGA, tylko EPM7064 - niezbyt duży (i dość stary) CPLD.
    > Do tego Zilog chyba Z180 i cały system mikroprocesorowy zbudowany "na
    > piechotę". Generalnie raczej muzeum (co nie znaczy że zupełnie do
    > dupy, takie starocie mogą działać bardzo skutecznie i niezawodnie).
    > Nie ma się za bardzo co tym ustrojstwem podniecać - coś minimalnie
    > bardziej nowoczesnego od Amstrada CPC :-) Oceniam rok powstania
    > projektu urządzenia na zakres gdzieś tak 1990-95.

    Gdzies tam w raportach jest lista wyposazenia - i o ile mnie pamiec
    nie myli to chyba 90-91. A sam projekt zapewne jeszcze starszy.

    J.

  • 13. Data: 2015-11-28 15:16:45
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-11-27 23:25, __Maciek pisze:
    > Te z całkami to niestety nie wiem do czego. Pamiętam to logo, ale nie
    > pamiętam jak się ta firma nazywała i co robiła.

    www.idt.com
    W tamtych czasach głównie robili różne nietypowe pamięci np. pamięci
    dwubramowe, bufory fifo itp.

    > Ciekawe co to są te dwa spore scalaczki Exara (?) w PLCC, po lewej
    > stronie. Może jakieś przetworniki A/C czy cuś?

    Trudno odczytać napisy... Exar robił pamięci EEPROM oraz różne peryferia
    do CPU np. porty I/O. Czasami były to pamięci EEPROM + peryferia w
    jednym układzie.

    > Ha, mamy na p.m.e własną komisję śledczą ;-)

    Zamkną...

    pzdr
    mk