  • 1. Data: 2009-05-30 15:15:29
    Temat: HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    Witam,

    Czy macie juz jakies doswiadczenia lub opinie na temat dysków twardych z nowej
    linii Samsunga?
    Orientowalem sie w nich dosc dobrze aż do F1, natomiast teraz jest jakaś mutacja
    F1 DT oraz nowsze - F2, poza tym niektore sa oznaczone jako "Eco Greeen".
    Pogubułem się...

    Pomozecie sie polapac?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2009-05-30 15:51:41
    Temat: Re: HDD Samsung: F1, F1 DT, F2, Eco Green...
    Od: "GAL" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Orientowalem sie w nich dosc dobrze aż do F1, natomiast teraz jest jakaś
    > mutacja F1 DT oraz nowsze - F2, poza tym niektore sa oznaczone jako "Eco

    F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności,
    prawie bezgłośne i bez wibracji
    mam i używam, przesiadłem się z F1

  • 3. Data: 2009-05-30 16:22:15
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności,
    > prawie bezgłośne i bez wibracji
    > mam i używam, przesiadłem się z F1

    Zmniejszenie obrotów z 7200 na 5400 i zupełnie bez utraty wydajności ??? Troche
    sie wierzyć nie chce.

    A jak z temperaturami? O ile spadły?

    Dzięki,

    latet

  • 4. Data: 2009-05-30 17:40:10
    Od: "GAL" <z...@g...pl>

    > Zmniejszenie obrotów z 7200 na 5400 i zupełnie bez utraty wydajności ???
    > Troche sie wierzyć nie chce.

    wydajność na takim samym poziomie, tzn F1 320GB 7200 ~= F2 ECO GREEN 500GB
    5400

    > A jak z temperaturami? O ile spadły?

    poprzednik był już zimny, nie mam zastrzeżeń do temperatury

  • 5. Data: 2009-05-30 19:16:55
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    Podejrzewam, że brak spadku wydajności przy 5400 rpm (w stosunku do serii F1 @
    7200 rpm) dotyczy serii F2 5400 rpm (500 GB/talerz) a nie nowej seri F1EG (nadal
    334 GB/talerz, tak jak F1)?
    Np.
    - HD103UI (seria F1 Eco Green - 5400 rpm, 334GB/talerz)
    - HD103SI (seria F2 Eco Green - 5400 rpm. 500GB/talerz)
    wg specyfikacji wszystkie parametry identyczne, z wyjątkiem gęstości danych na
    talerz, a więc pewnie i liczby talerzy...

    latet

  • 6. Data: 2009-05-31 09:49:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "GAL" <z...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności,
    > prawie bezgłośne i bez wibracji
    > mam i używam, przesiadłem się z F1

    F2 eco jest cichszy w idle, czy w przeszukiwaniu? Co z wibracjami?

  • 7. Data: 2009-05-31 10:31:28
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > F2 eco bardzo dobre, obroty zmniejszone do 5900 z zachowaniem wydajności,
    > prawie bezgłośne i bez wibracji
    > mam i używam, przesiadłem się z F1

    Wlasnie mi zaczyna sie sypać 500-tka z serii F1. Ma dopiero rok. :-(
    Wczoraj zauwa żyłem 2 pending sectors, a dziś już 4 pending sectors.

    Tak więc i ja już bardzo szybko się przekonam jak to jest po przesiadcze z F1 na
    F2. I to jest jasna strona każdej awarii sprzętowej ;-)

    latet

  • 8. Data: 2009-05-31 11:27:50
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    jak masz jeszcze gwarkę, to biegnij do sklepu.

  • 9. Data: 2009-05-31 20:00:17
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > Orientowalem sie w nich dosc dobrze aż do F1, natomiast teraz jest jakaś
    > mutacja F1 DT oraz nowsze - F2, poza tym niektore sa oznaczone jako
    --------------------------
    Mam doświadczenie z F1 1000 GB (HD3UJ).

    No całkiem fajne dyski... o ile działają! Niedawno odesłałem trzecią
    kolejną sztukę. Nie wiem po co produkować taki złom, żaden z trzech
    kolejnych egzemplarzy nie pracował dłużej niż kilka dni.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 10. Data: 2009-05-31 20:18:34
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

> [...]
    > kolejną sztukę. Nie wiem po co produkować taki złom, żaden z trzech
    > kolejnych egzemplarzy nie pracował dłużej niż kilka dni.

    Przykro czytać :-(
    Akurat z HD103UJ mam dobre doswiadczenia - dwa egezemplarze pracują od jesieni
    ubr. bardzo ładnie.

    latet