  • 1. Data: 2011-01-12 17:54:54
    Temat: Naprawa airbag - Krakow
    Od: arek <l...@p...fm>

    Witam,
    Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po
    stluczce i gdzie w Krakowie mozna to w rozsadnych pieniadzach zrobic?
    Auto to Seat z 2004r.
    Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
    juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
    zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
    Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
    taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

    pozdr. arek

  • 2. Data: 2011-01-12 18:42:57
    Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:

> [...]
    > Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
    > taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

    Wymienić na nowy.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 3. Data: 2011-01-12 19:03:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:igkpip$305$2@mx1.internetia.pl>:

    > Wymienić na nowy.

    I sparować z resztą osprzętu...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2011-01-12 19:22:24
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
    > taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

    zadzwon najlepiej tutaj - gosc jest solidny ale nie wiem czy naprawia moduly
    (ew. moze poda kogos sprawdzonego):
    Kitlinski Sebastian Autoelektronika. Balicka 93. Tel.: 012 638 25 34
    jezeli nie to próbuj tutaj:
    http://www.airbag.krakow.pl/

    brat

  • 5. Data: 2011-01-12 20:10:51
    Od: arek <l...@p...fm>

    dzieki za kontakt
    pewnie ze byloby najprosciej wszystko na nowe wymienic ale niestety z
    tego co sie orientowalem to koszt spory...jak nie bedzie wyjscia to
    wymienie

  • 6. Data: 2011-01-12 21:43:52
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim
    fejsem tego nie zrobisz.
    Zwykle nie trzeba wymieniać sterownika a tylko poduszki które wypaliły.

    Pozdrawia BearBag...

  • 7. Data: 2011-01-13 08:38:44
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 12 Jan 2011 18:42:57 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Wymienić na nowy.

    Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi
    ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do
    airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko
    kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym
    marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
    czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 8. Data: 2011-01-13 08:42:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 07:38:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:
> [...]
    >marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
    >czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

    W jednym widzialem kulke ze sprezynka, mozliwe ze jednorazowka.
    Ale byla tez masa innej elektroniki wiec wiadomo - nie ma co
    oszczedzac, ubezpieczyciel placi :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-01-13 08:49:04
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 13 Jan 2011 08:42:30 +0100) ktos podajacy sie za J.F
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > W jednym widzialem kulke ze sprezynka, mozliwe ze jednorazowka.
    > Ale byla tez masa innej elektroniki wiec wiadomo - nie ma co
    > oszczedzac, ubezpieczyciel placi :-)

    No tak, ale ta kulka ze sprezynka mogla by byc osobnym modulem. Z jednej
    strony mamy normy euro fefnascie a z drugiej wywala sie na smietnik w
    pelni sprawna elektronike...

    Odnosnie cen to w przypadku C5 uderzenie w kraweznik, ktore spowodowalo
    odpalenie napinaczy pasow to koszt 4000zl za same czesci zwiazane z
    napinaczami, airbag itd.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 10. Data: 2011-01-13 10:00:45
    Od: arek <l...@p...fm>

> [...]
    > marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
    > czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

    wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego
    naprawa celowo nie jest taka prosta zeby zapobiegac przekretom,
    w module zapisuje sie informacja o tym ze poduszka/poduszki byly uzyte
    i swieci sie kontrolka. gdyby "zgaszenie kontrolki" bylo takie proste
    to nikt by nie zakladal tych poduszek ponownie ze wzgledu na cene nie
    wspominajac juz o przekretach handlarzy autami choc i tak jest ich
    pewnie duzo