  • 11. Data: 2011-03-30 11:14:07
    Temat: Re: Nasze drogie paliwo...
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 30.03.2011 10:44, Lewis pisze:

    > Tanie państwo... Banda nierobów żerująca na szarym człowieku...
    > Coś mi świta że była już taka akcja jak baryłka ropy skoczyła w okolice
    > 150$, ówczesny prezydent przyciął podatki i u nas paliwo było na
    > przyzwoitym poziomie...
    Taak, było przez dosłownie dni, bo zaraz Orleny i reszta podnieśli marże
    aby nadrobić straty. Poza tym akcyza jest narzucona przez UE.

  • 12. Data: 2011-03-30 11:15:35
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-30 11:09, MMS pisze:

    > Której widełki są narzucane przez UE. O tym się tez nie mówi.

    Nie widełki, a minimalną jej wartość.

  • 13. Data: 2011-03-30 11:16:47
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 30.03.2011 11:12, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w wiadomości

    > O tym że obecnie te widełki są przekroczone o bodajże 60 Eur na tonie
    > tym bardziej.

    O widzisz ! Nie wiedziałem.
    Są gdzieś dane na ten temat ?

  • 14. Data: 2011-03-30 11:19:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > O widzisz ! Nie wiedziałem.
    > Są gdzieś dane na ten temat ?

    W dzisiejszej prasie (bodajże w Wybiórczej) było na ten temat.

  • 15. Data: 2011-03-30 11:22:28
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 30.03.2011 11:15, Artur Maśląg pisze:

    > Nie widełki, a minimalną jej wartość.

    Jeden pisze, że górna jest przekroczona o 60 E, a tu czytam, że jest
    tylko minimalna. Jak to z tym jest faktycznie ?

  • 16. Data: 2011-03-30 11:25:14
    Od: MMS <nntp11@SPAM_interia.fm>

    W dniu 30.03.2011 11:19, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "MMS" <nntp11@SPAM_interia.fm> napisał w wiadomości

    > W dzisiejszej prasie (bodajże w Wybiórczej) było na ten temat.

    Przy okazji znalazłem, że G z tego będzie
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,93446
    39,_DGP____Na_tanszej_benzynie_budzet_nie_pojedzie.h
    tml

  • 17. Data: 2011-03-30 11:28:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-30 11:22, MMS pisze:

    > Jeden pisze, że górna jest przekroczona o 60 E,

    Ludzie w internecie różne rzeczy piszą.

    > a tu czytam, że jest
    > tylko minimalna. Jak to z tym jest faktycznie ?

    Np.
    http://www.v1.e-petrol.pl/index.php/uslugi/prawoue/a
    kcyza.html

  • 18. Data: 2011-03-30 11:35:33
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-03-30 10:34, Tomek pisze:

    > Tymczasem ponad 50 procent ?redniej ceny paliwa to haracz jaki p?acimy
    > pa?stwu, pod postaci? op?aty paliwowej, akcyzy i podatku VAT. Najwi?cej -
    > ponad 30 proc. ceny poch?ania akcyza. Pozosta?a cz?? to: cena surowca oraz
    > mar?a w?a?ciciela stacji.

    wysokosc akcyzy min. naklada na nas UE.
    Z tego co jest mi znane, obecna akcyza jest 15gr powyzej tego minimum,
    wiec jezeli Panstwo z tego zrezygnuje to pozbedzie sie wplywow do
    budzetu (znaczacych i bedzie to odbijac gdzie indziej) a kierowcom i tak
    wiele nie ulzy :/

    Najwazniejsza sprawa to cena ropy na swiatowych gieldach + kurs zlotowki
    (jak zlotowka slaba a cena ropy wysoka to i cena na stacjach jest
    odpowiednia).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 19. Data: 2011-03-30 11:43:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-30 10:47, Lewis pisze:

    > Kiedyś słyszałem o akcji bojkotowania jakieś tam stacji paliw chyba BP i
    > Statoil... że niby największe i że to one windują ceny... Ciekawe jaki
    > to miałoby przynieść skutek... Szybciej można przyciąć koszt paliwa
    > podatkami niż jakimś pospolitym ruszeniem...

    Kiedyś zrobiono coś takiego przycięli podatki a ceny pozostały w miejscu.

    A.

  • 20. Data: 2011-03-30 11:46:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-30 11:14, MMS pisze:

    > Taak, było przez dosłownie dni, bo zaraz Orleny i reszta podnieśli marże
    > aby nadrobić straty. Poza tym akcyza jest narzucona przez UE.

    Cena jest taka, jaką ludzie są wstanie zapłacić. Nie rozumiem dlaczego
    takie Orleny maję rezygnować z zysków? A podatki nie mają tu nic do
    rzeczy, gdyby nie było podatków to cena litra była by dokładnie taka sama.

    A.