  • 1. Data: 2003-10-28 21:17:07
    Temat: Neostrada czy chello
    Od: "KM" <k...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam Wszystkich,
    Wychodzi mi na to że mam te dwie możliwośći podłączenia się do Netu.
    Czy ktoś może ma doświadczenia z oboma tymi usługami. Chodzi mi o to, którą
    będzie korzystniej wybrać.
    A może zna ktoś alternatywę dla nich w Warszawskim Tarchominie (osiedle
    Kamińskiego).
    Pozdrawiam
    KM

  • 2. Data: 2003-10-29 09:25:38
    Temat: Re: Neostrada czy chello
    Od: "Lost" <l...@o...pl>

    Witam
    moge wypowiedziec sie na temat chello, bo aktualnie to
    posiadam:
    1. Pingi sa dobre, jezeli oczywiscie wszystko chodzi ok
    (aktualnie przez routery energis sa czasami duze lagi)
    2. Limit pobieranych danych, przez 28 dni miesiaca nie
    moze przekroczyc 15gb (w rzeczywistosci 15-16gb).
    Na upload nie ma limitu.
    3. Max. z serwerow mozesz uzyskac 60kB/s downloadu i
    14,3 kB/s uploadu.
    4. Mniej sie czeka na dodzwonienie do help desku,
    ale obsluga jest gorsza.
    5. Kompletny zakaz dzielenia. Modem moze byc podlaczony
    tylko i wylacznie do 1 kompa.
    6. Zakaz stawiania serwerow.
    7. Sciaganie z sieci p2p jest trudne, tzn. ja w kazie
    mam max. 5kB/s, w emule nigdy nie widzialem transferu
    wiekszego niz 15kB/s, a w bt 30kB/s. A z serwerow ftp
    leci max.

    Punkt 3 i 5 jest inny w zaleznosci czy wybierzesz zwykle
    chello czy chello+. W tym ostatnim download jest wiekszy
    o 256kbps i mozna rozdzielic na max. 3 kompy i bedziesz
    posiadal 3 zew. ipki. Natomiast limit 15gb jest na modem, czyli
    15gb/ilosc kompow. Oczywiscie chello+ jest niewiarygonie
    drogie (cos kolo 190zl jezli bedzie 1komp, w zaleznosci
    od ilosci kompow cena wzrasta)

    Na dzien dzisiejszy wolalbym wziac neostrade. Brak limitu,
    swietne osiagi w sciaganiu p2p, brak transparentnego proxy,
    dobre pingi. Ale z tego co wiem tpsa ogranicza ostatnio
    transfery na niektorych routerach (np. do cyfronetu, wasku -
    to sam zaobserwowalem).

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-29 09:26:03
    Od: Rafał madDuck <m...@p...wywal.to.com>

    Zdecydowanie neo:
    1. _BRAK_LIMITU_TRANSFERU_
    2. brak innych ograniczen (ogolnie zasada Twoje lacze - rob co chcesz
    obowiazuje ;P) takich jak zakaz stawianie serwerow
    3. bezawaryjne dzialanie (oczywiscie nie ma zasady bez wyjatkow ale
    generalnie neo dziala bardzo dobrze)

    --
    m...@p...wywal.to.com ][ IRCnick skx
    http://rtfm.bsdzine.org/

  • 4. Data: 2003-10-29 17:04:45
    Od: "KM" <k...@N...gazeta.pl>

    Dzieki Wam wilekie!!
    Znowu TPSA na mnie zarobi:)
    Jeszce raz dzieki
    Pozdrawiam KM

  • 5. Data: 2003-10-30 18:11:17
    Od: tm <m...@p...fm>

    On Wed, 29 Oct 2003 09:25:38 +0000 (UTC), Lost wrote:

    > 2. Limit pobieranych danych, przez 28 dni miesiaca nie
    > moze przekroczyc 15gb (w rzeczywistosci 15-16gb).

    Ten limit moim zdaniem całkowicie dyskredytuje tę usługę. Ograniczanie
    ilości pobieranych danych przy internecie szerokopasmowym to
    nieporozumienie. Przecież taki pozwala na ciągłe ściąganie przy
    przeciętnych warunkach (50 KB/s) przez max 3-4 dni :). A to przecież
    limit na cały miesiąc :).
    Tam, gdzie jest Chello, musi być też Neostrada więc wybór jasny.

    --
    Tom

  • 6. Data: 2003-10-31 12:25:11
    Od: "przemek510" <p...@p...onet.pl (nospam)>

    > Dzieki Wam wilekie!!
    > Znowu TPSA na mnie zarobi:)
    > Jeszce raz dzieki

    Na kaminskiego jest chyba jeszcze Astercity (jakis czas temu wieszali
    reklamowski na drzwi) i jakas firma wspolpracujaca z administracja osiedla.

    pozdrawiam
    p.

  • 7. Data: 2003-11-02 00:46:22
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@f...onet.pl>

    tm wrote in news:1lir58zt5zgwy.122vwt5s0bnns.dlg@40tude.net:

> [...]
    > 3-4 dni :). A to przecież limit na cały miesiąc :).
    > Tam, gdzie jest Chello, musi być też Neostrada więc wybór jasny.

    Jeśli jesteś ssaczem to raczej chello odpada. Co nie zmienia faktu że
    chello ma trochę zalet w stosunku do neo: dobre wyjście na świat i
    łącze do WIX-a, ICM-XP (i w efekcie do pol34 i warszawskich uczelni).
    To są główne zalety. Poza tym plotka głosi że "strony szybciej się
    ładują" na chello - zweryfikuję jak wezmę neo na miesiąc do testów. ;)

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {6B23E4B0-C7F4-4295-AFB9-66A93A96B9AD}

  • 8. Data: 2003-11-02 11:45:34
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Podsiadło" <e...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To są główne zalety. Poza tym plotka głosi że "strony szybciej się
    > ładują" na chello - zweryfikuję jak wezmę neo na miesiąc do testów. ;)

    uzywalem DSL 512 a teraz mam chello.
    na chello wcale strony nie laduja sie szybciej, chyba ze jakies "z cache" -
    typu onety i wp
    powiedzialbym raczej, ze wolniej.
    a dzis (02.11.2003, godz 11.45) WOGOLE nie dziala windowsupdate. nie dziala
    wylacznie z chello - po zestawieniu VPN na hosty z laczem netii lub DSL lub
    ipartners chodzi idealnie. (vpn z def.rout. oczywiscie)
    kolejny kfiatek do ladministratorow od transparent proxy.

    PS. o co zapytal servis chello po wyslaniu reklamacji? (podpisana pelnymi
    danymi, z sieci chello, ip nie zmienilo sie od paru miesiecy) otoz zapytali
    o macadres modemu.

    "Dążenie do perfekcji może być oparte jedynie na doskonałym poczuciu smaku i
    dbałości o najwyższą jakość" Zino Davidoff
    Alex D. B. Listy z beginem ignoruje.

  • 9. Data: 2003-11-02 11:45:54
    Od: tm <m...@p...fm>

    On Sun, 2 Nov 2003 00:46:22 +0000 (UTC), Grzegorz Podsiad?o wrote:

    > chello ma trochę zalet w stosunku do neo: dobre wyjście na świat i
    > łącze do WIX-a, ICM-XP (i w efekcie do pol34 i warszawskich uczelni).

    Przy okazji - dobrze rozumiem, ze węzeł WIX znajduje się w centrali TPSA
    na Pięknej, natomiast sama TPSA nie jest łaskawa się do tego podłączyć
    [mega ROTFL]? Bo jakoś nie widze jej w spisie uczestników na
    www.wix.net.pl. W TPSA pewnie myślą, że to wszycy inni się powinni
    dobijać do ich "pięknej" sieci, natomiast oni nie potrzebują nikogo ;).

    --
    Tom

  • 10. Data: 2003-11-02 15:18:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <1il47n0j2cicc.kmhch2rc0uil$.dlg@40tude.net>, tm wrote:

    > Przy okazji - dobrze rozumiem, ze wćzeů WIX znajduje sić w centrali TPSA
    > na Pićknej, natomiast sama TPSA nie jest ůaskawa sić do tego podůŕczyă
    > [mega ROTFL]? Bo jakoú nie widze jej w spisie uczestników na
    > www.wix.net.pl. W TPSA pewnie myúlŕ, ýe to wszycy inni sić powinni
    > dobijaă do ich "pićknej" sieci, natomiast oni nie potrzebujŕ nikogo ;).

    Ale to TPSA sprzedaje im wszystkim łącza za pieniądze, dlaczego miałaby
    każdemu dać 100 Mbps za darmo?! Pomyśl trochę, zanim zaROTFLujesz ;) WIX
    powstał po to, żeby nie pchać ruchu między sobą przez TPSA, skoro szafy
    stoją (stały) w jednym pomieszczeniu, ale to nie znaczy, że TPSA ma na tym
    tracić. :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl