  • 1. Data: 2003-10-27 12:44:12
    Temat: TPSA <-> MAN - cięcia ?? :(
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    Od ponad tygodnia na styku POZMAN - TPSA strasznie laguje. Pingi skaczą do
    400, gdzie normalnie jest 20 ms. Czy ktoś coś na ten temat wie ??

    --
    pozdrawiam
    Mathom

  • 2. Data: 2003-10-28 22:28:31
    Temat: Re: TPSA <-> MAN - cięcia ?? :(
    Od: "MaRaS" <s...@m...bz>

    > Od ponad tygodnia na styku POZMAN - TPSA strasznie laguje. Pingi skaczą do
    > 400, gdzie normalnie jest 20 ms. Czy ktoś coś na ten temat wie ??

    Pare dni temu dzwonilem do PCSS dowiedziec sie cos na ten temat. Otoz
    dowiedzialem, sie ze lacze 155mbit POZMAN-TPNET okazuje sie nie
    wystarczajace (chociaz to jedno z najszybszych w PL z tpsa). Ponadto
    wiekszosc ruchu jest wysylanych przez MAN'a poznanskiego, a TPNET w
    wiekszosci odbiera dane.

    Operator poinformowal mnie rowniez, ze trwaja negocjacje z TP SA nad
    powiekszeniem przepustowosci na tej bramce.

    Osobiscie zauwazam ostatnio straszne spowolnienia w polskim internecie (nie
    tylko POZMAN-TP) i napewno jest to po czesci spowodowane przez, to ze TPSA
    za darmo "rozdaje" (do 31-go pazdziernika) neostrade na miesiac i kazdy
    sciaga "ile wlezie".

    Pozdrawiam,
    Marek Panek
    Light Hosting

  • 3. Data: 2003-10-29 10:54:24
    Od: Szymon Dowkontt <s...@f...polbox.pl>

    Hello

    MaRaS wrote:

> [...]
    > (nie tylko POZMAN-TP) i napewno jest to po czesci spowodowane przez, to ze
    > TPSA za darmo "rozdaje" (do 31-go pazdziernika) neostrade na miesiac i

    To prawda. Ludzie to masowo biora od razu z mysla, aby po miesiacu oddac.
    Trzeba odebrac modem, odstac kolejke, czasem sie o niego wyklocic, potem
    odczekac jezeli sa jakies problemy, a po miesiacu oddac. A do boku nie
    kazdy ma blisko. A to wszystko aby posciagac sobie to i owo kaaza.
    Paranoja czy pazernosc?

    --
    Szymon Dowkontt

  • 4. Data: 2003-10-29 10:54:31
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Tue, 28 Oct 2003 22:28:31 +0000 (UTC), "MaRaS" <s...@m...bz>
    wrote:

> [...]
    >wystarczajace (chociaz to jedno z najszybszych w PL z tpsa). Ponadto
    >wiekszosc ruchu jest wysylanych przez MAN'a poznanskiego, a TPNET w
    Generalnie chcialem zauwazyc ze ogolnie wejscie do MANow (POL34) to
    odbywa sie jedynie przez jeden styk tepsy.
    POL34 jakos malo ma peerow do innych ISP.
    Sytuacja zmienia sie nieco na poludniu polski.. krakow, wroclaw,
    katowice.

    Ale juz taki lublin, rzeszow, lodz, poznan to laduje przez geanta.
    Brak peera.
    A negocjacje z tpsa trwaja juz chwile. tradycyjnie sprawa ma sie
    jedynie o kwote jaka bedzie przychodzic na nastepnych fakturach.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2003-10-29 10:54:41
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <r...@z...moj.email.dot.com>

    Użytkownik MaRaS napisał:

> [...]
    > wystarczajace (chociaz to jedno z najszybszych w PL z tpsa). Ponadto
    > wiekszosc ruchu jest wysylanych przez MAN'a poznanskiego, a TPNET w
    [..]
    To samo się dzieje w przypadku bramki WASK-POLPAK

    "Darmowy test" - ile wytrzyma szkielet i rotuery :/

    --
    "Kobieta stanowi niebezpieczeństwo dla każdego raju." (Paul Claudel)

  • 6. Data: 2003-10-29 17:04:26
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    Co za dolina. Widzę, że w całej Polsce to samo. Do wcssu we wrocku tak samo
    pingi skaczą :/ Koniec świata. Ale chyba macie racje - cała tepsa jest
    zapchana, bo z neo+ mam do tpnet.pl pingi dochodzące do 100 ms :/. Porwali
    się znowu z motyką na słońce. Skąd my znamy te metody. Nie ważne jak - ważne
    ile :/
    Proponuje może jakiś wspólny protest do mana i tepsy. To już trwa prawie 2
    tygodnie!!! A jaką mamy alternatywę - czekać aż niemieckie firmy zbudują
    nowe szkielety ?? :( Szkoda gadać...

    ps. Jak jedno wejście ? Zrób sobie tracerouta - w każdym mieście jest bramka
    man-tepsa. Chyba, że się mylę. :/

  • 7. Data: 2003-10-29 17:04:41
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    Niewystarczające ? czyżby nie było qosa na akademiki ?? :/

  • 8. Data: 2003-10-29 17:04:55
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Wiesiek <s...@o...pl> wrote:
    > POL34 jakos malo ma peerow do innych ISP.
    > A negocjacje z tpsa trwaja juz chwile. tradycyjnie sprawa ma sie
    > jedynie o kwote jaka bedzie przychodzic na nastepnych fakturach.

    A konkretnie o to, że na takim łączu to klienci TPSA korzystają bardziej
    z zasobów w POL34, niż odwrotnie, a TPSA nie wyraża chęci udostępniania
    łącza na zasadzie darmowej wzajemnej wymiany ruchu.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 9. Data: 2003-10-29 20:16:47
    Od: "Sławomir Furmanek" <e...@p...fm>

    Użytkownik "MaRaS" <s...@m...bz> napisał w wiadomości

> [...]
    > za darmo "rozdaje" (do 31-go pazdziernika) neostrade na miesiac i kazdy

    ale z tego to juz tylko nalezy sie cieszyc ;-)
    oby mniejesze Telekomy poszly w te slady...

    eprom, CCNA, BSCI

  • 10. Data: 2003-10-29 22:20:29
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 29 Oct 2003 17:04:26 +0000 (UTC) I had a dream that mathom <m...@p...pl>
    wrote:
> [...]
    >się znowu z motyką na słońce. Skąd my znamy te metody. Nie ważne jak - ważne

    Opowiadasz. U mnie wszystko ładnie działa.

    >ps. Jak jedno wejście ? Zrób sobie tracerouta - w każdym mieście jest bramka
    >man-tepsa. Chyba, że się mylę. :/

    Oj baaardzo się mylisz.