  • 1. Data: 2002-04-19 22:30:20
    Temat: Neostrada , podsiec i kontrola
    Od: "Hazan" <h...@p...onet.pl>

    Witam
    Chcialem sie poradzic i zapytac szanwonego gremium o Neostrade - czy waszym
    zdaniem uslug ta jest warta
    zastanowienia - nie pod wzgledem kasy ale mozliowsci - czy wszytie protokoly
    sa dostepe ? ( bardzo chetnie poczytal bym
    cos na ten temat ale szystko co znajduje jest malo konkretne )

    Planuje kupic sobie taka usluge ( jedyne co jest u mnie dostepne ) ale bede
    dzieli sygnal na 2,3 komputery i zstanwiam sie
    czy tepsa sie przyczepi o cos takiego ? - czy zajmuj sie wogole sledzeniem
    takich spraw ?.
    Wiem ze nawet dla przecietnego admina wysledzenie podsieci isniejacej jest
    proste ale czy TPSA to robi ? ( sam nie dam
    rady pokryc abonamanetu a we 3 juz razniej : )

    Jesli sa jakies ciekawe strony na temat neostrady ( oprocz wlasnej TPSA ) to
    poprosze rowniez o linka

    DZiekuje z gory
    Pozdrawiam
    HAzan

  • 2. Data: 2002-04-19 22:50:17
    Temat: Re: Neostrada , podsiec i kontrola
    Od: "Maciek" <s...@w...pl>

    Problem w tym, ze Tepsa do Neostrady przydziela dynamiczne IP. A to jak
    wiadadomo jest pewnym problemem przydzieleniu lacza na kilka kompow.
    Dodatkowo kazde wlaczenie komputera wymaga zalogowania sie do internetu
    czyli login i pasłord. To w zasadzie mozna by ominac stosujac "wiecznie
    wlaczony" komp jako serwer ale dynamicznego IP nie przeskoczysz. Można
    przekonac ludkow z TPSA do tego by przydzielili ci statyczne IP. Argumenty:
    FTP, stronka WWW itp. czyli wszystko to co wymaga stałego IP.

    Maciek

  • 3. Data: 2002-04-20 01:11:05
    Od: "Hazan" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    Argumenty:
    > FTP, stronka WWW itp. czyli wszystko to co wymaga stałego IP.

    Ale czy da sie ich przekonac - czy to mozliwe ?? - co do dynamicznego ip to
    z podsiecia nie ma problemow
    dwie karty sieciowe w kompie zalatwiaja sprawe -ale z tym IP to mnie
    zaciekawiles myslalem ze nie mozna sie
    z nimi dogadywac ?
    Czy sprawdzaja ile kompow korzysta z jednego lacza ? - jest to wazne bo od
    tego zalezy czy
    bede mogl podzielic sie z kims abonamentem

    Dzieki
    Hazan

  • 4. Data: 2002-04-20 12:41:08
    Od: "greg" <q...@i...pl>

> [...]
    > tego zalezy czy
    > bede mogl podzielic sie z kims abonamentem

    A mnie ktos powiedzial ze te zmienne IP to bullshit, i po rozlaczeniu
    dostejsz te same ip.

  • 5. Data: 2002-04-20 12:41:24
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > przekonac ludkow z TPSA do tego by przydzielili ci statyczne IP. Argumenty:
    > FTP, stronka WWW itp. czyli wszystko to co wymaga stałego IP.

    Troll? Tpsa dlatego nie daje statycznego IP, żeby ludzie nie stawiali FTP,
    stronki WWW i "wszystkiego, co wymaga stałego IP". A co do dzielenia łącza:
    ja bym nie ryzykował, chyba, że zajmiesz się TTLem, OS fingerprintingiem
    i ujednoliceniem HTTP-User-Agent.

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl

    "No, no. Windows isn't a virus. Viruses do something. "

  • 6. Data: 2002-04-20 12:52:57
    Od: s...@z...ustrzyki.eu.org (Marek Sigiel)

    In article <3...@n...vogel.pl>, Maciek wrote:
    >Problem w tym, ze Tepsa do Neostrady przydziela dynamiczne IP. A to jak
    >wiadadomo jest pewnym problemem przydzieleniu lacza na kilka kompow.
    wiadomo? a dlaczego niby mialoby to byc problemem?

    >Użytkownik "Hazan" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    AFAIK w umowie o neostradę jest powiedziane, że nie wolno dzielić. Jakos tak
    smiesznie... czy moze nie wolno 'poza lokal' wyprowadzac... ;)

    --
    Marek Sigiel <s...@z...ustrzyki.eu.org>

  • 7. Data: 2002-04-21 02:53:01
    Od: krzyss <...@k...pl>

    > AFAIK w umowie o neostradę jest powiedziane, że nie wolno dzielić. Jakos tak
    > smiesznie... czy moze nie wolno 'poza lokal' wyprowadzac... ;)

    Tam nie ma slowa o tym ze nie wolno dzielic... nawet jest napisane ze
    mozna dzielic za pomoca switcha/huba ale wolno to robic tylko w obrebie
    lokalu w ktorym znajduje sie terminal/telefon

    --
    [ ---------------- krzyss vel Qkill ---------------- ]
    [ ----- e-mail: ...@k...pl --- www.krzyss.prv.pl ---- ]

  • 8. Data: 2002-04-21 02:53:10
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sat, 20 Apr 2002 12:41:24 +0000 (UTC), Tomasz Jarzynka
    <t...@C...cpi.pl> wrote:

> [...]
    >ja bym nie ryzykował, chyba, że zajmiesz się TTLem, OS fingerprintingiem
    Sugerujesz, że jeśli z danej maszyny wychodzą połączenia HTTP z różnym
    HTTP-User-Agent, to TPSA 1) zauważy (już widzę, jak to analizują); 2)
    wywnioskuje z tego, że masz sieć lokalną za maskaradą (a co to, nie wolno na
    jednej maszynie używać różnych przeglądarek WWW, choćby i naraz?); 3) przejmie
    się tym?
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 9. Data: 2002-04-21 02:53:35
    Od: m...@N...neostrada.pl (Michal Juda)

    On Fri, 19 Apr 2002 22:30:20 +0000 (UTC), "Hazan"
    <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >dzieli sygnal na 2,3 komputery i zstanwiam sie
    >czy tepsa sie przyczepi o cos takiego ? - czy zajmuj sie wogole sledzeniem

    jesli bedziesz dzielil na kilka kompow u siebie w domu/mieszkaniu to
    nie ma zadnego problemu - w umowie jest zapis
    o tym, ze nie lacze nie moze wychodzic poza lokal...

    >Wiem ze nawet dla przecietnego admina wysledzenie podsieci isniejacej jest
    >proste ale czy TPSA to robi ? ( sam nie dam
    >rady pokryc abonamanetu a we 3 juz razniej : )

    jesli to siec domowa to sie nie przyczepia -
    inaczej moga sie postawic ;(
    ja osobiscie mam neostrade, dziele ja na 3 kompy w domu - po prostu
    kupilem broadband router (SMC)
    i wszystko dziala bardzo dobrze (mowie o sieci domowej, bo z neostrada
    roznie bywa).

    jesli w twoim przypakdu neostrada to jedyne wyjscie to po prostu ja
    zalkadaj - nie jest az _tak_ zle...

    co do stronek :
    http://www.rybitwa.neostrada.pl/neox.html
    jest jeszcze jakas zrobiona przez lodzkich monterow ale gdzies mi sie
    zawieruszyl adres...

    pzdrr

    Michal Juda

    To jak dlugo trwa minuta zalezy od tego,
    po ktorej stronie drzwi od toalety sie znajdujesz.

    mailto: michal(malpa)poczta(kropka)neostrada(kropka)pl
    icq : 72886465
    gg : 3674205

  • 10. Data: 2002-04-21 02:53:42
    Od: m...@N...neostrada.pl (Michal Juda)