  • 21. Data: 2002-04-21 22:26:35
    Temat: Re: Neostrada , podsiec i kontrola
    Od: Jarek Hirny <j...@k...net.pl>

    I stało się tak, że Tomasz Jarzynka napisał(a):

    > Troll? Tpsa dlatego nie daje statycznego IP, żeby ludzie nie stawiali
    > FTP, stronki WWW i "wszystkiego, co wymaga stałego IP". A co do
    > dzielenia łącza: ja bym nie ryzykował, chyba, że zajmiesz się TTLem,

    A co, pojedynczy komputer z Linuksem nie może mieć losowych TTL-ów? Może, a
    jakże.

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666
    ___________________

  • 22. Data: 2002-04-22 13:56:52
    Od: radi <r...@N...klosz.art.pl>

    Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl> wrote in

    > Troll? Tpsa dlatego nie daje statycznego IP, zeby ludzie nie stawiali
    > FTP, stronki WWW i "wszystkiego, co wymaga stalego IP". A co do
    > dzielenia lącza: ja bym nie ryzykowal, chyba, ze zajmiesz sie TTLem, OS
    > fingerprintingiem i ujednoliceniem HTTP-User-Agent.

    jesli ktos by bardzo wnikal i dbal o to, to zawsze moze zainteresowac sie
    ruchem 'originujacym' z portow > 60000, co bedzie charakterystyczne dla
    pracujacej ip maskarady (jesli ktos nie zmienil domyslnego zakresu portow
    w zrodlach kernela).

    a jak to moj kolega powiedzial odnosnie tego 'udostepniania lacza osobom
    trzecim': 'jak ktos przyjdzie do mnie to tylko jednym ruchem reki odpinam
    ze switcha kabel biegnacy od sasiada z dolu. i co mi ktos zrobi?'

    err.

    --

    elmer radi radisson. irc: #radiostacja ; #polishscene ; icq: 3190852
    * RP7442-RIPE * e-mail: radi<at>klosz.art.pl ; radi<at>radiostacja.pl

  • 23. Data: 2002-04-22 13:57:00
    Od: radi <r...@N...klosz.art.pl>

    "Maciek" <s...@w...pl> wrote in news:3cc09e55@news.vogel.pl:

    > Problem w tym, ze Tepsa do Neostrady przydziela dynamiczne IP. A to jak
    > wiadadomo jest pewnym problemem przydzieleniu lacza na kilka kompow.

    'jak wiadomo' jaki to dokladnie problem? przeciez kwestia
    konfiguracji sieci korzystajacej ze wspoldzielonego lacza to cos
    zupelnie z innej beczki.

    > Dodatkowo kazde wlaczenie komputera wymaga zalogowania sie do internetu
    > czyli login i paslord.

    polaczeniem martwi sie komputer bedacy gatewayem, to on utrzymuje
    i obsluguje polaczenie, a nie z osobna kazda maszyna kliencka.

    nawiasem mowiac, dyskusja zrobila sie rodem z pl.comp.networking

  • 24. Data: 2002-04-22 13:57:12
    Od: "WujkO" <w...@i...pl>

    > b. mylisz sie, ze nie mozna na jednym komputerze uzyc wiecej niz jednego
    > klienta GG

    GG clone
    tylko na 98 i Me nie działa:(

    --
    pozdro

    Wujko

  • 25. Data: 2002-04-22 13:57:19
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Tomasz Jarzynka" <t...@C...cpi.pl> wrote in message

> [...]
    łącza:
    > ja bym nie ryzykował, chyba, że zajmiesz się TTLem, OS fingerprintingiem

    Co ?!? tepsa analizuje pole user-agent. Bzdura, a jak ja mam terminal
    serwera i jedna osoba uzywa netscape a inna misie ?!?

  • 26. Data: 2002-04-22 15:13:42
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Asia Jedrychowska, napisał(a):

    > *sigh* ja i dwudziestu mi podobnych sąsiadów; żaden nie używa gadu,
    > preferując inne metody komunikacji. jak, drogi cerberze, upolujesz tę
    > maskaradę? :)

    To wtedy ten sposob nie bedzie skuteczny - nie mowie ze zawsze on
    skutkuje. Ale niestety jest mozliwosc odpalenia dwoch GG z jednego
    komputera :-/

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Any nitwit can understand computers. Many do.

  • 27. Data: 2002-05-06 17:25:21
    Od: Sako <n...@i...waw.pl>

    Adam Ku?agowski wrote:

    > Otoz jezeli dobrze pamietam nie da sie odpalic 2 GagduGadu na jednym
    > komputrze. Wiec ywstarczy sprawdzic liczbe GG wychodzacych z podejrzanego
    > komputera. (oczywiscie mozna to obejsc)

    A kto Ci broni odpalic 100 komputerow w jednym lakalu na jednej Neo ????
    Przeciez Neo nie mozna udostepniac poza lokal, wiec nie bardzo widze sposob na
    zdalne odroznienie czy komputery sa w
    tym samym lokalu czy nie.

    Sako

  • 28. Data: 2002-05-07 15:14:46
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Sako, napisał(a):

> [...]
    > Przeciez Neo nie mozna udostepniac poza lokal, wiec nie bardzo widze sposob na

    Subwatek dotyczyl maskrady jako takiej w ogolnej definicji.

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Pizza IS the four food groups!