  • 61. Data: 2011-03-17 20:48:54
    Temat: Re: Nie chce zapalic gsx r 750
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 20:37, Grzybol pisze:
    > Użytkownik "Kuczu"<q...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:iltld4$jkt$1@news.onet.pl...> No dlatego ja omijam zwykle NGK. W moim
    > sprobowalem raz NGK bo akurat
    >
    > Jakoś nigdy nie wierzylem w czary-mary ze swiczkami - mialem kumpli, ktorzy
    > wydawali kupe kasy na markowe swieczki. Ten takie, inny jeszcze jakies cuda.
    > Opowiadali jak po zmianie czują, że teraz to dopiero motur jedzie. Jezdzilem
    > tymi ich moturami i przed i po zmianach - nie bylo nigdy zadnej roznicy.

    A ja nie twierdze ze jest roznica. Roznica jest w kulturze pracy i
    paleniu na zimnym. Moj gaznik jest killer na swiece na zimno. Ja roznice
    widze wyraznie. Teraz mam platynowe HD (nie wiem kto dla nich produkuje
    swiece) i pala zawsze i wszedzie. Nawet zbyt dlugie trzymanie na ssaniu
    ich nie kiluje. Inne umieraly od tego jak muchy. Jeszcze poprzednie
    Accel U-Groove byly zywotne, ciagle je mam na polce w rezerwie.

    > Chyba ze ewidentnie swieca padla i wymieniona byla na nowa, to tak. A ja
    > moze za mlodu z biedy, teraz z oszczednosci kupuje z reguly najtansze lub te
    > w sredniej cenie:-) Wiec jak z dosią - nie widac roznicy to po co
    > przeplacac. NGK mialem w paru samochodach - nigdy nic im sie nie stalo.

    Autowe zyja i zyja. Moturowe nie.

    > Moturowe jakies czulsze? :-) Szczerze to NIGDY w zyciu nie slyszalem, zeby
    > poprzez zbyt krotkie odpalenie zepsuć nową swiece. Dlatego to dla mnie takie
    > novum:-)

    To juz wiesz. Ja to mialem nieraz i staram sie zawsze wygrzac swiece,
    zwlaszcza nowe. Kiedys mi padly nowiutkie, wszystkie 4 naraz, bo
    motocykl odpalilem, pochodzil 2 minuty i zgasl. Wiecej na tych swiecach
    nie odpalil.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 62. Data: 2011-03-17 20:55:27
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Grzybol wrote:
> [...]
    > poprzez zbyt krotkie odpalenie zepsuć nową swiece. Dlatego to dla mnie takie

    No, no, nie sadzilem, ze mnie cos tu jeszcze zadziwi, a juz zupelnie, ze
    ty. A zeby bylo w temacie - zabilem w taki sposob i samochodowe, 6 z
    8miu. Oczywiscie ngk, nigdy ich wiecej nie kupie.
    K.

  • 63. Data: 2011-03-17 21:44:42
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Kuczu pisze:

    > Odpalales kiedys na pych duza fauke albo duze singla ? Sprobuj albo
    > zamilcz.

    w virago 750 sie liczy?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 64. Data: 2011-03-17 21:46:04
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 22:44, Arni pisze:

    > w virago 750 sie liczy?

    Rozmawiamy tu o motocyklach. Przykro mi.

  • 65. Data: 2011-03-17 21:51:29
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Kuczu pisze:

    > Rozmawiamy tu o motocyklach. Przykro mi.

    wtedy (w 96) to mi sie wydawało, ze to jest motocykl, nawet jawa TS 530
    nim była. A dzis jakie są kryteria? pnizej litra to motorower?

  • 66. Data: 2011-03-17 21:56:55
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 22:51, Arni pisze:

    > wtedy (w 96) to mi sie wydawało, ze to jest motocykl,

    Tez mi sie ta kwydawalo

    > nawet jawa TS 530

    A to nie znam, ja mialem TS 350.

    > nim była. A dzis jakie są kryteria?

    Dla mnie ? Wizualne. Virago brak kawalek ramy wiec to nie motocykl.

    > pnizej litra to motorower?

    A nie wiem, nie znam sie na technice.

  • 67. Data: 2011-03-18 01:17:44
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Kuczu" <q...@g...com> wrote...
> [...]
    > zwlaszcza nowe. Kiedys mi padly nowiutkie, wszystkie 4 naraz, bo motocykl
    > odpalilem, pochodzil 2 minuty i zgasl. Wiecej na tych swiecach nie

    No patrz... czlowiek sie uczy cale zycie. Ilez to ja razy w ciagu ostatnich
    20 (+kilka) lat uruchomilem silnik, wyjechalem z garazu i zgasilem go zeby
    zamnac garaz i ubrac sie. I nigdy nie padly mi swiece... chyba cos zle
    robie, bo nie popsulem ani jednej. A pojazdy rozne byly, motorynka, MZ150,
    Jawa 350, LS650, CBR600 i kilka innych. Swiece wymieniam jak przychodzi na
    to czas z racji przebiegu, nigdy z powodu awarii. Co ja robie zle?

    A tak na marginesie, co sie w swiecy moze popsuc? Elektroda nasiąka benzyna,
    izolator mieknie? Czy moze juz taki postep, ze swieca przewiduje, ze dalej
    nie jedziesz i przestaje palic? Wbrew pozorom serio nie wiem co moze sie
    popsuc w swiecy. Rozumiem, ze mechanicznie mozna ja rozwalic albo moga
    wypalic sie elektrody, ale popsuc nowa swieca??

    James

  • 68. Data: 2011-03-18 07:24:30
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-03-17 21:55, kocyk pisze:
    > No, no, nie sadzilem, ze mnie cos tu jeszcze zadziwi, a juz zupelnie, ze
    > ty. A zeby bylo w temacie - zabilem w taki sposob i samochodowe, 6 z
    > 8miu. Oczywiscie ngk, nigdy ich wiecej nie kupie.

    Z drugiej strony - do mojego czterołapa dedykowane są jakieś specjalne
    NGK, bo wymienia się je raz na 90 tys. km. Ponoć inne takiego przebiegu
    nie wytrzymują w tym silniku. Nie sprawdzałem innych, bo zdecydowanie za
    dużo zabawy jest z potencjalną przedwczesną wymianą.

    pozdr
    DP

  • 69. Data: 2011-03-18 07:27:23
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"James"
    A pojazdy rozne byly, motorynka, MZ150,
    Jawa 350, LS650, CBR600 i kilka innych. Swiece wymieniam jak przychodzi na
    to czas z racji przebiegu, nigdy z powodu awarii. Co ja robie zle?

    Jesli rzeczywiscie nigdy Ci nie padly swiece w dwusuwie to wielki szacun.
    Ale niestety nie ma takiej opcji - chyba ze moto stalo .

    ***A tak na marginesie, co sie w swiecy moze popsuc? Elektroda nasiąka
    benzyna,
    > izolator mieknie?

    Przy ekstremalnie bogatej mieszance - w duzych pojemnosciach skokowych,
    swiece nie osiagajac temperatury pracy pozwalajacej na zmiane stanu cieklego
    na parowy paliwa, zalewaja sie benzyna tak, ze nie wystepuje na nich iskra -
    bena sluzy za srodek gasniczy.
    Bo jak to mowia do tanga trzeba dwojga a w przypadku spalania nie dosc ze
    dwojga to na dodatek w odpowiedniej proporcji ktora jest poteznie zachwiana
    w momencie pracy silnika na ssaniu. Hint : spalanie niezupelne i
    niecalkowite!
    Jest to szczegolnie niebezpieczne w silnikach gaznikowych gdzie system
    ssania praktycznie leje paliwo do gardzieli a sama mieszanka przelatujac
    przez zwezki w gazniku ochladza sie do ok -15 C.
    Lekarstwem na takie podlane swiece jest czasami to o czym pisal Kuczu -
    czyli zwiekszenie energii ladunku elektrycznego podawanego na elektrody
    poprzez zwiekszenie odstepu miedzy fajka a swieca.
    Dlaczego tak sie dzieje to mam nadzieje wiesz???

    Nic mnie tak nie cieszy jak podanie zyczliwej dloni z rana :)

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 70. Data: 2011-03-18 08:10:33
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tytus" napisał w wiadomości news:ilv1go$8dd$1@inews.gazeta.pl...
    > Siemka
    >
    > ***"James"

    > ***A tak na marginesie, co sie w swiecy moze popsuc? Elektroda nasiąka
    > benzyna,
    [ciach]

> [...]
    > poprzez zwiekszenie odstepu miedzy fajka a swieca.
    > Dlaczego tak sie dzieje to mam nadzieje wiesz???

    To, że tak załatwione świece można wygrzać nad palnikiem gazowym i
    przywrócić je do życia to też wiadomo.
    Ale co powoduje, że świeca po wyschnięciu nie działa prawidłowo?

    PBNW

    --
    Jasio
    etz vfr