  • 1. Data: 2016-01-12 09:58:23
    Temat: Nie oddzwaniaj
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.tvs.pl/informacje/dostajecie-gluche-telef
    ony-z-kierunkowych-232-255-albo-245-nie-oddzwaniajci
    e-stracicie-setki-zlotych

    "Głuche telefony z Afryki zdarzają się na Śląsku coraz częściej!
    dzwonią do nas numery z Somalii (+252), Republiki Kongo (+243), a
    także z Wybrzeża Kości Słoniowej (+255) i kilku innych afrykańskich
    krajów. Zazwyczaj - wykorzystując inne strefy czasowe - oszuści
    dzwonią do nas w środku nocy. Rano widzimy nieodebrane połączenie z
    dziwacznym numerem kierunkowym i zazwyczaj bez namysłu oddzwaniamy. A
    potem przychodzi do nas astronomiczny rachunek za komórkę"

    Wlasnie mam taki telefon od +23, trzeba uwazac i nie dzwonic po pijaku
    :-)

    ... ale jak oni dalej na tym zarabiaja ?
    lokalny operator prowizje placi za kazde miedzynarodowe przychodzace,
    czy to jakies lokalne 0700 o podniesionej taryfie, czy oszusci sie juz
    w Polsce ulokowali i falszywe tranzyty oferuja ?

    J.

  • 2. Data: 2016-01-12 11:26:30
    Temat: Re: Nie oddzwaniaj
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jan 2016 09:58:23 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    juz
    > w Polsce ulokowali i falszywe tranzyty oferuja ?

    Do mnie dzwonili w ostatnią niedzielę z nr +23221950027 koło.20:00 ,
    jeden sygnał akurat byłem przy telefonie.
    Skoro wylosowano mój nr to co wygrałem?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-01-12 12:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Do mnie dzwonili w ostatnią niedzielę z nr +23221950027 koło.20:00 ,
    >jeden sygnał akurat byłem przy telefonie.
    >Skoro wylosowano mój nr to co wygrałem?

    A swoja droga - jest jakis call manager, ktory by to natychmiast
    odbieral ?

    J.

  • 4. Data: 2016-01-12 15:12:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Jan 2016 12:27:13 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A swoja droga - jest jakis call manager, ktory by to natychmiast
    > odbieral ?

    Tak, chcesz im narobić kosztów??
    Zresztą nie wiem czy uzyskasz spodziewamy efekt. Mogą tak krótko
    zestawiać, że sygnał wywołania przyleci opóźniony gdy druga strona
    dawno je anuluje.
    Wtedy inicjujący operator może tego nie charge'ować.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-01-12 20:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 12 Jan 2016 12:27:13 +0100, "J.F."

    >Tak, chcesz im narobić kosztów??

    Moze nie maja rozliczania sekundowego :-)

    >Zresztą nie wiem czy uzyskasz spodziewamy efekt. Mogą tak krótko
    >zestawiać, że sygnał wywołania przyleci opóźniony gdy druga strona
    >dawno je anuluje.

    Mozliwe to ?
    IMO - czas do pierwszego wolania jest zmienny, jak za szybko zerwiemy,
    to nie dojdzie.
    Oczywiscie mozemy trafic, ale jak nie trafimy ?

    Chyba, ze operator dzwoniacego ma lepsze informacje i umozliwia ..

    >Wtedy inicjujący operator może tego nie charge'ować.

    Albo i zachargeuje, skoro polaczenie "bylo" :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-01-13 00:26:33
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...
> [...]
    >
    > Chyba, ze operator dzwoniacego ma lepsze informacje i umozliwia ..

    > Albo i zachargeuje, skoro polaczenie "bylo" :-)

    moze maja 5cio sekundowki;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2016-01-13 01:35:38
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    > to jakies lokalne 0700 o podniesionej taryfie, czy oszusci sie juz w
    > Polsce ulokowali i falszywe tranzyty oferuja ?

    Mnie to też ciekawi jak oni na tym zarabiają. Normalnie z Polski nie da się
    dzwonić na numery o podwyższonej opłacie np konkurs lub sex linia w
    Niemczech bo dostaje się sygnał zajęty. Zagraniczne numery specjalne są
    automatycznie blokowane np 0190 lub 0900 w Niemczech. W takim razie jak oni
    obchodzą tę blokadę?

  • 8. Data: 2016-01-13 09:31:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jan 2016 01:35:38 +0100, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    specjalne są
    > automatycznie blokowane np 0190 lub 0900 w Niemczech. W takim razie

    Dlaczego założyłeś, że jest to nr premium?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-01-13 10:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Dlaczego założyłeś, że jest to nr premium?

    A jak zarobic na zwyklym ?
    Powiedzmy ze chce sie zrewanzowac i naciagnac identycznie paru
    Senegalczykow ... to oni straca, ale ja nie zyskam.

    Tak naprawde to tu jakis pseudooperator miedzynarodowy z Polski,
    Niemiec czy Francji moze zarobic.

    J.

  • 10. Data: 2016-01-13 18:03:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Jan 2016 10:19:45 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak naprawde to tu jakis pseudooperator miedzynarodowy z Polski,
    > Niemiec czy Francji moze zarobic.

    Uważasz, że "nie pseudo" nasi operatorzy nie zarabiają na
    międzynarodowych?
    To wywołanie miało tylko prezentację sugerującą Afrykę, a w
    rzeczywistości mogło być inicjowane w pl.

    --
    Marek