  • 1. Data: 2017-07-11 18:56:34
    Temat: Niedroga karta graficzna do starego i5
    Od: c...@g...com

    Cześć.

    Jest młody człek, posiada kompa ze starym i5 750, na płycie Gigabyte P55M. W tej
    chwili ma grafikę Nvidia GeForce GTS 250.

    Jakiś czas temu dostał na urodziny FarCry 2. Niedawno "odkrył" też Second Live.

    Niestety, grafika ledwo ciągnie FarCry w minimalnych ustawieniach, natomiast Second
    Live jest praktycznie nie do użycia.

    Co można by kupić używanego w cenie do ok. 500 zł?

    Jeśli coś niewiele droższego, a wyraźnie lepszego, to mogę dorzucić jeszcze ze dwie
    stówy.

    Jest jeszcze druga opcja: zrzutka na zakup nowej karty w cenie do ok. 900 zł.

    Jakieś propozycje?

    Przy używanych zużycie prądu nie ma żadnego znaczenia. Ważne, aby karta nie byłą
    zużyta - jest jakaś możliwość (jakiś test?) aby sprawdzić po zakupie? Czy to po
    prostu urządzenie, które działa jak tradycyjna żarówka: działa, działa i nagle
    zdycha.

    Założenie jest takie, że na jesień może zacznie zarabiać i powoli będzie wymieniał
    komputer, a grafikę już by miał lepszą.

    Michał

  • 2. Data: 2017-07-11 20:43:34
    Temat: Re: Niedroga karta graficzna do starego i5
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/11/2017 6:56 PM, c...@g...com wrote:
    > Co można by kupić używanego w cenie do ok. 500 zł?

    Czemu używanego? GF 1050 w tej cenie jest nowy. Pociągnie raczej
    wszystko co jest w sklepach choć niekoniecznie w ultra.

    > a grafikę już by miał lepszą.

    Ale po co, róznica w detalach nie jest na tyle kolosalna aby wydawać 2x
    więcej pieniędzy.

  • 3. Data: 2017-07-11 21:47:15
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co można by kupić używanego w cenie do ok. 500 zł?

    https://allegro.pl/listing?string=gtx%201050&order=p
    &bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0511

    GTX 1050

  • 4. Data: 2017-07-13 16:00:31
    Od: c...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 21:47:18 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > https://allegro.pl/listing?string=gtx%201050&order=p
    &bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0511

    > GTX 1050

    Dziękuję, koledzy.

    Pozwólcie, że jeszcze dopytam, aby nie okazało się, że kupię coś niekompatybilnego,
    zwłaszcza kupując niejako na prezent.

    Płyta główna: GA-P55M-UD2 rev. 1.1

    W specyfikacji ma:
    1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16) (The PCIEX16 slot conforms to
    PCI Express 2.0 standard.)
    1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)
    2 x PCI slots

    Przykładowa karta graficzna:
    Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti WF 4GB DDR5 128BIT 3HDMI/DP/DVI-D jej kod:
    GV-N105TWF2-4GD
    W specyfikacji ma PCI-E 16x ver. 3.0

    Karta graficzna nie ma dodatkowych złącz na zasilanie.
    Czy płyta główna dostarczy wystarczającą ilość prądu?

    Oraz czy ta karta w ogóle pójdzie w starej płycie głównej - LGA1156, Intel P55.

    O zasilacz się nie boję, dość nowy, bodajże 800W.

    Pozdrawiam.

    Michał.

  • 5. Data: 2017-07-13 20:04:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-13 o 16:00, c...@g...com pisze:

> [...]
    GV-N105TWF2-4GD
    > W specyfikacji ma PCI-E 16x ver. 3.0
    >
    > Karta graficzna nie ma dodatkowych złącz na zasilanie.

    Ta konkretna karta graficzna ma złącze 6-pin na zasianie. I w zasadzie
    każda karta o ile nie jest jakaś low-energy ma dodatkowe zasilanie.

    > Czy płyta główna dostarczy wystarczającą ilość prądu?
    >
    > Oraz czy ta karta w ogóle pójdzie w starej płycie głównej - LGA1156, Intel P55.

    Raczej nie powinno być problemów.

    > O zasilacz się nie boję, dość nowy, bodajże 800W.

    Trochę duży, jak na ten zestaw. No chyba, że to już na przyszłość, ale
    generalnie tendencja jest taka, że wydajność procesorów i kart
    graficznych wzrasta a pobór prądu maleje, więc nie ma co przesadzać z tą
    mocą zasilacza.