  • 1. Data: 2013-10-13 20:07:49
    Temat: Niemal nikt już nie płaci mandatów z fotoradarów
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Tylko co dziesiąte zdjęcie wykonane przez fotoradar kończy się
    wypisaniem mandatu. Kierowcy nauczyli się sprytnie uciekać przed
    odpowiedzialnością.

    Fotoradary należące do Inspekcji Transportu Drogowego w ubiegłym roku
    wykonały około 1,3 mln zdjęć. To sporo, biorąc pod uwagę, że do połowy
    2012 r. działało tylko 75 urządzeń i dopiero pod koniec roku na drogach
    pojawiło się w sumie 315 fotoradarów.

    Jak się okazuje na podstawie wykonanych fotografii, mandaty dostało
    tylko 126 tys. kierowców, czyli niespełna co dziesiąty. Dlaczego tak
    wielu osobom udaje się uniknąć odpowiedzialności, mimo że zostało im
    wykonane zdjęcie?

    Dla inspektorów nie jest tajemnicą, że póki przepisy nie zostaną
    zmienione, część kierowców będzie w bardzo łatwy sposób unikała
    odpowiedzialności za wykroczenia na drodze. Z tego powodu ITD
    przygotowuje zmianę obowiązujących przepisów i wprowadzenie kar
    administracyjnych. Przed tymi będzie trudniej uciec, a nieopłacenie kary
    w terminie będzie dość kosztowne.

    http://1sl.pl/yc

    http://motoryzacja.interia.pl/raport/fotoradary/news
    /nie-uwierzysz-niemal-nikt-juz-nie-placi-mandatow-z,
    1955973,8265#utm_medium=frame&utm_campaign=wyrzuceni
    e_z_ramki&utm_source=www.wykop.pl?utm_source=paste&u
    tm_medium=paste&utm_campaign=other

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 2. Data: 2013-10-13 22:39:01
    Od: K <...@...c>

    W dniu 13-10-2013 20:07, Krzysztof 45 pisze:
    > Tylko co dziesiąte zdjęcie wykonane przez fotoradar kończy się
    > wypisaniem mandatu. Kierowcy nauczyli się sprytnie uciekać przed
    > odpowiedzialnością.

    "Wskazywanie kolejnych osób jako winnych.Właściciel auta, który otrzyma
    korespondencję od ITD, wskazuje osobę (w porozumieniu z nią), której
    rzekomo pożyczył auto. To powoduje, że ITD musi wysłać do niej
    korespondencję. Ta podaje kolejną osobę, a ta także wskazuje innego
    kierowcę. To powoduje przeciąganie sprawy, aż do przedawnienia czyli rok
    od wykroczenia."

    ten sposob przerabialem kilka lat temu z policja, po trzecim pacjencie w
    lancuszku ida do sadu i sad naklada grzywne. w moim przypadku bylo to
    498pln vs mandat za 500+punkty. oczywiscie w wyroku nie ma ani slowa w
    jaki sposob sad ustalil ze kierujacy to ja. dziala to na takiej
    zasadzie, ze jak sie odwolam to powolaja bieglego ktory to ustali i za
    ktorego ja zaplace.

  • 3. Data: 2013-10-14 01:10:51
    Od: k...@g...com

    Zmienią przepisy. Oni też się uczą.

  • 4. Data: 2013-10-14 06:59:20
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-14 01:10, k...@g...com pisze:

    > Zmienią przepisy. Oni też się uczą.

    Naturalna kolej rzeczy w każdej dziedzinie.
    A jak potrzeba to i konstytucję zmienią by osiągnąć zamierzony cel.

  • 5. Data: 2013-10-14 07:29:57
    Od: K <...@...c>

    W dniu 14-10-2013 06:59, Krzysztof 45 pisze:

    > Naturalna kolej rzeczy w każdej dziedzinie.
    > A jak potrzeba to i konstytucję zmienią by osiągnąć zamierzony cel.

    za malo czasu do wyborow.

  • 6. Data: 2013-10-14 07:59:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 22:39:01 +0200, K napisał(a):
> [...]
    > 498pln vs mandat za 500+punkty. oczywiscie w wyroku nie ma ani slowa w
    > jaki sposob sad ustalil ze kierujacy to ja.

    Ale nalozyl za niewskazanie czy za przekroczenie predkosci ?

    Bo owszem - moga sprawe skierowac do sadu.
    Sad moze przyklepac wyrok nakazowy i poczekac co z tego wyjdzie, ale
    moze tez poczytac papiery i stwierdzic ze nie ma podstaw.
    Moga tez sadowi wyjasnien oskarzonego nie przeslac :-)

    > dziala to na takiej
    > zasadzie, ze jak sie odwolam to powolaja bieglego ktory to ustali i za
    > ktorego ja zaplace

    Ustali albo i nie ustali, bo zdjecie kiepskie. Raczej sad powola
    druga osobe na swiadka, potem trzecia, zrobi sie druga rozprawe,
    trzecia ... az wam sie znudzi jezdzic tak daleko na wlasny koszt :-)

    Uwaga na komorki - te cholery zapisuja do ktorych BTS sie loguja,
    dokladne to nie jest, ale jak ktos jedzie daleko to bedzie widac.
    Oczywiscie mozna pozyczyc auto z komorka, albo pojechac bez komorki,
    ale lepiej miec niezarejestrowanego prepaida :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-10-14 10:10:57
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.10.2013 20:07, Krzysztof 45 pisze:

    W artykule słowem nie wspominają o tej możliwości:

    http://damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-gitd/

    i słowem nie wspominają o tym problemie:

    http://damskomesko.pl/2013/06/jedno-zdjecie-to-za-ma
    lo/

    i słowem się niezająkneli o tym, że większość Fotoraidów CM ma inną
    płytę główną niż przebadany do Zatwierdzenia Typu prototyp.

    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2013-10-14 12:25:51
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-10-13 22:39, K pisze:

> [...]
    > jaki sposob sad ustalil ze kierujacy to ja. dziala to na takiej
    > zasadzie, ze jak sie odwolam to powolaja bieglego ktory to ustali i za

    To się sprawdza w dwóch przypadkach zdjecie jest od tyłu lub jest nie
    wyraźne ( z tym drugim jest gorzej bo teraz nie przysyłają).
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 9. Data: 2013-10-14 12:54:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 07:29:57 UTC+2 użytkownik K napisał:

    > za malo czasu do wyborow.

    A skąd wiesz ze dzisiejsi chcą wygrać? Oni się z konkurencją tną jak są na wizji. Jak
    kamery są wyłączone to razem idą na wódę. Oni ze względów higienicznych się
    zmieniają. Były tutaj czasy że jedna opcja 50 lat rządziła. Po pewnym czasie co by
    nie zrobiła to ludzie mówili że źle zrobiła. Stała się wrogiem publicznym przeciwko
    któremu można było wystąpić. Teraz nie ma wroga bo nazwy ugrupowań się zmieniają.

  • 10. Data: 2013-10-14 16:56:16
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-14 10:10, anacron pisze:
> [...]
    >
    > W artykule słowem nie wspominają o tej możliwości:
    >
    > http://damskomesko.pl/2013/04/oswiadczenie-dla-gitd/
    >
    > i słowem nie wspominają o tym problemie:

    Wytaczają nowe działa na powyższe.
    Pierw zapłacisz, a potem możesz ich podać do sądu

    Właściciela pojazdu, który nie wskaże osoby prowadzącej auto,
    zasłaniając się np. lukami w pamięci lub nie odpowie na wezwanie ITD,
    dostanie karę administracyjną. Maksymalna wysokość ma być ustalona na
    poziomie 800 zł.

    Kierowca, który już otrzyma karę, ale jej nie zapłaci w ciągu 14 dni,
    automatycznie otrzyma decyzję o podwojeniu przyznanej wcześniej kwoty.
    Terminowości wpłat ma pilnować komputer. Podwójne kary administracyjne
    będą groziły także kierowcom, którzy w ciągu roku popełnią trzy
    wykroczenia lub suma kar przekroczy 1200 zł. To oznacza, że kierowca
    może otrzymać nawet 1600 zł kary, a jeśli spóźni się z wpłatą, ta
    zostanie podniesiona do 3200 zł. Prace nad nowymi przepisami jeszcze
    trwają. Inspektorzy chcą, aby kary administracyjne zaczęły obowiązywać w
    przyszłym roku.