  • 21. Data: 2012-07-29 13:45:50
    Temat: Re: Niemcy - jaka darmowa nawigacja (Android)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 11:37:02 +0200, ToMasz napisał(a):

    > napisz coś więcej na ten temat proszę.

    O ile zrozumialem sprawe - zmienili licencje tak ze moga sprzedawac dane.
    Ale zachowali sie fair i prosili uzytkownikow, ktorzy wprowadzili dane na
    starej licencji, o wyrazenie zgody na nowa.
    To trwalo z pol roku albo i dluzej.

    W koncu jednak licencje zmienili a dane wprowadzone przez uzytkownikow
    ktorzy nie wyrazili zgody - skasowali. No i teraz OSM ma dane w kratke -
    czesc jest, czesci nie ma

    Zobacz np
    http://mapa.ump.waw.pl/ump-www/?zoom=14&lat=49.8754&
    lon=19.6967&layers=0B0000FTF

    Po prawej gorny "+" umozliwia wybor warstwy - jest roznica miedzy UMP a OSM

    Wyznaczanie trasy przez OSM bez sprawdzenia moze byc teraz bardzo
    ryzykowne. I to potrwa przynajmniej rok.

    Ale przez google tez - oprocz AOW, to wlasnie odkrylem jakas dziure w
    Jakuszycach - zobaczcie trase od Szklarskiej Poreby do Harrachova :-)

    J.

  • 22. Data: 2012-07-29 22:56:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > 3.57PLN/MB - da się znieść. Mi w Pradze 4MB dziennie starczalo.
    >
    > [...]

    no tak, tylko trzebaby wrócić do pierwszego pytania w wątku...

    darmowa navi na androida...

    --
    Pozdrawia... Budzik