  • 11. Data: 2021-10-02 19:00:07
    Temat: Re: Niemcy na ratunek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sj9kmo$mlj$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Możesz to lepiej wyjaśnić bo z googla wychodzi jakaś niezrozumiała
    > papka "Uważa się jednak, że rząd niemiecki nie napisał jeszcze do:
    > Mieszkający tam Brytyjczycy proszą ich o rozważenie prowadzenia
    > samochodu ciężarowego
    > kiedy nigdy wcześniej tego nie robili. "

    tak dobrze to ja nie znam angielskiego
    żeby komuś wyjaśniać ;)

    However, the German government is understood
    Jednak rząd niemiecki, rozumie się że

    to have not yet written to British people living there
    jeszcze nie pisał do brytyjczyków tam mieszkających

    asking them to consider driving an HGV
    z zapytaniem o rozważenie kierowania ciężarówką

    when they have never done so before.
    i kiedy oni nawet tego wcześniej nigdy nie robili.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 12. Data: 2021-10-03 08:08:20
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 02.10.2021 16:07, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > A co ma brexit do tego? Przecież problem nie jest związany z brexitem,
    > tylko z polityką, która od dłuższego czasu źle traktowała kierowców.

    problem jest związany z brexitem. Mam znajomych pracujących jako
    kierowcy i nie narzekali. Za to sporo Polaków wyjechało przez brexit i
    covexit - część pracowała w UK, a rodzinę miała w Polsce - przez
    zamykanie granic lepiej zostać w kraju. Do tego teraz chyba żeby
    imigrować do UK trzeba mieć 25k zarobku. Czyli pracodawca nie znając cię
    musi dać ci na start 25k (minimalna pensja to ok. 18k i wielu
    pracuje/pracowało za minimum), do tego szarpać się z papierami. Dzięki
    temu jak ktoś nie załatwił sobie statusu pobytu, to dużo ciężej mu
    przyjechać. Do tego rozleniwili ludzi darmowym pieniądzem- jak ktoś
    zarabia poniżej ok. 24k (tak szacuję próg do benefitów, ale mogę się
    mylić), to za przetestowanie się pozytywnie dostaje pieniądze, więc woli
    się testować 10x dziennie, bo dzięki temu ma kolejny urlop za który
    zapłacą durnie którym chce się pracować

    Lukasz

  • 13. Data: 2021-10-03 11:22:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sj9siu$rdg$1$opajak@news.chmurka.net>
    user Pawel "O'Pajak" pisze tak:

    > A co ma brexit do tego?

    Ma troche. Kolejki w Dover. Wzrost cen życia. Kierowca też czlowiek.
    Nie chce mu się nadal mieszkać w Anglii i zbierac owoce tego
    wybryku, kiedy inne kraje są w Unii a granice to tylko namalowane
    kreski które przejeżdza się zwalniając a zarobki podobne.

  • 14. Data: 2021-10-04 07:42:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2021 07:08:20 +0100, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > musi dać ci na start 25k (minimalna pensja to ok. 18k i wielu
    > pracuje/pracowało za minimum), do tego szarpać się z papierami.

    A tamci starzy na odchodnem nie wypelnili strony na pobyt staly, tak
    na wszelki wypadek?

> [...]
    > mylić), to za przetestowanie się pozytywnie dostaje pieniądze, więc woli
    > się testować 10x dziennie, bo dzięki temu ma kolejny urlop za który

    chodzi o test covid?
    Co to za urlop ... zamkniety w domu.
    Hm, na mistrzowstwa pilkarskie, a kobieta bedzie piwo donosic?

    Ale co - jak ktos wiecej zarabia, to mu sie kwarantanna nie nalezy,
    czy tylko wyplata mu sie nie nalezy?

    J.

  • 15. Data: 2021-10-04 10:28:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2021 22:14, PiteR wrote:
> [...]
    > HGV drivers across Europe" he said.
    >
    > "The idea that this is about Brexit is to try and take us back into
    > what is really, I'm afraid, quite a negative conversation around
    > opportunities forgone when, if you look at the situation in Germany,
    > if you look at the situation in Poland, if you look at the situation in
    > France, they share these problems too."
    >

    > tu najlepsze
    >
    > However, the German government is understood to have not yet written to
    > British people living there, asking them to consider driving an HGV

    Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
    kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
    dostawa towarow czy paliwa na stacje.

  • 16. Data: 2021-10-04 10:29:13
    Od: K <n...@e...com>

    > A co ma brexit do tego? Przecież problem nie jest związany z brexitem,
    > tylko z polityką, która od dłuższego czasu źle traktowała kierowców.
    > Problem zapewne narastał latami, a w końcu zesrało się na całego. Krach
    > na giełdzie też nie jest niespodziewanym, niezależnym od niczego
    > zdarzeniem, tylko rezultatem jakiegoś narastającego dłuższy czas problemu.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Prawie, ale Brexit to tylko przyspieszyl i zaczely wypadac trupy z szafy.

  • 17. Data: 2021-10-04 11:01:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 09:28:08 +0100, K wrote:

    > Wez sie go jeszcze zapytaj czemu jesli w calej Europie brakuje 400tys
    > kierowcow (230tys w samej Polsce i Niemczech) to nie ma problemow z
    > dostawa towarow czy paliwa na stacje.

    Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?

    Czy po prostu klamie? :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-10-04 11:15:32
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/10/2021 10:01, J.F wrote:

    > Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?
    >
    > Czy po prostu klamie? :-)
    >
    > J.

    Klamie. Olewac przepisy to moga najwyzej Polacy, Litwini, Rumuni i to
    tez pewnie coraz rzadziej.

  • 19. Data: 2021-10-04 11:17:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-10-2021 o 11:01, J.F pisze:

    > Bo olewaja unijne przepisy i jezdza za duzo godzin?
    >
    > Czy po prostu klamie? :-)

    Może ci w cysternach jeżdżą chętniej, bo np. lepiej im płacą.
    Ale faktycznie ludzi brakuje, samochodów chyba też, próbuję zlecić
    transport - bez powodzenia od tygodnia....

  • 20. Data: 2021-10-04 11:44:09
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/10/2021 10:17, Cavallino wrote:

    > Może ci w cysternach jeżdżą chętniej, bo np. lepiej im płacą.
    > Ale faktycznie ludzi brakuje, samochodów chyba też, próbuję zlecić
    > transport - bez powodzenia od tygodnia....

    Do UK? Moze byc ciezko, kierowcy tam po prostu nie chca jezdzic. Glownie
    z powodu kar za imigranta. Stanie kierowca na pauze w Belgii i mu wlezie
    do naczepy kilku i nic z nimi sie nie da zrobic, a lokalna policja ma to
    w dupie. Walczyc z nimi nie bedziesz bo maja noze/maczety, zalatwiaja
    sie w srodku, jak wieziesz zarcie to sie poczestuja. Jak przejedziesz
    granice nieswiadomie to kara za kazdego to z tego co pamietam ?10tys i
    jeszcze grozi ci sad.