  • 1. Data: 2021-10-01 09:21:14
    Temat: [OT] Taśma dwustronna
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Rozbierałem pewną samoróbkę zrobioną przez ludzi od alarmów samochodowych.

    Część osprzętu (głównie punkty mocowań kabli) przyklejona była do
    różnych elementów za pomocą *cholerne* dobrej tasmy dwustronnej.

    Była na tyle dobra, że skończyło się na cięciem jej nicią dentystyczną,
    nie dało rady odkleić innymi metodami, wliczając silne grzanie.

    Resztki tego cuda miały cechy tkaniny, klej po latach dalej był lepki.
    Woda go nie rusza.

    Chciałbym to kupić do innych zastosowań, bo dobre jest.

    Pytanie: co to jest za taśma? Zakładam, że dokładnie tej nikt nie
    zgadnie, ale może podpowiecie czy jest jakaś inna, *dobra*. Zalezy mi na
    silnej i trwałej przyczepności. Do tej pory stwierdziłbym, że taśmy
    dwustronne się do niczego nie nadają, ale muszę zmienic zdanie, po
    zobaczeniu jak to cholerstwo trzyma.

    Co więc magicznego używa się podczas druciarstwa w Passerati?

    PS. Eksperymentowałem z kilkoma i nie mają nawet ćwierci wytrzymałości
    tej "od alarmów", pomijając że same odpadają po jakimś czasie.

  • 2. Data: 2021-10-01 18:22:13
    Temat: Re: [OT] Taśma dwustronna
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 01.10.2021 o 09:21, heby pisze:

    > Pytanie: co to jest za taśma? Zakładam, że dokładnie tej nikt nie
    > zgadnie, ale może podpowiecie czy jest jakaś inna, *dobra*. Zalezy mi na

    W przemyśle używamy takiej:
    Taśma dwustronna 3M VHB 5952F szer. 19 mm dł. 33 mb grubość 1,1 mm

    Dobra jest. A w samochodzie kilka lat temu przykleiłem tym kamerę do
    szyby (2x1cm), to uchwyt nożem odkleiłem, ale taśmę 10 minut usuwałem z
    szyby...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2021-10-01 20:26:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2021 18:22, Dykus wrote:
    > Taśma dwustronna 3M VHB 5952F szer. 19 mm dł. 33 mb grubość 1,1 mm

    Dzięki, 5952F można jak widzę dostać w rozsądnych pieniądzach,
    zaryzykuję eksperyment.

  • 4. Data: 2021-10-01 22:17:12
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > PS. Eksperymentowałem z kilkoma i nie mają nawet ćwierci wytrzymałości
    > tej "od alarmów", pomijając że same odpadają po jakimś czasie.

    Pracuję w firmie produkującej budy na dostawczaki. Wiele elementów jest
    klejonych na dwustronną taśmę klejącą. Ale nawet najlepsza taśma klejąca
    jest g. warta, jeśli się nie przygotuje powierzchni pod nią prawidłowo.
    Nie tylko ,,oczyścić i odtłuścić", ale także do każdej taśmy jest
    dedykowany primer i odpowiedni reżim działania - np. odczekać 15 minut
    (nie 5, bo wydaje się, że już) na odparowanie, a potem docisnąć z siłą
    właściwą dla danego modelu. I parę innych rzeczy - np. przemrożona taśma
    też się do niczego nie daje.

    A teraz złota myśl: ,,Wiek dziewiętnasty był wiekiem pary i
    elektryczności, wiek dwudziesty wiekiem atomu i podboju kosmosu,
    natomiast wiek dwudziesty pierwszy zdaje się być czasem taśmy klejącej i
    trytytki..."

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2021-10-01 22:45:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2021 22:17, Grzexs wrote:
    > Pracuję w firmie produkującej budy na dostawczaki. Wiele elementów jest
    > klejonych na dwustronną taśmę klejącą. Ale nawet najlepsza taśma klejąca
    > jest g. warta, jeśli się nie przygotuje powierzchni pod nią prawidłowo.

    To wszystko jasne. Co prawda nie sotosuje specjalistycznych środków do
    aktywowania powierzchni, ale standardowo odtłuszczam. Problemem są same
    taśmy a głównie klej, który najzwyczajniej odchodzi sam z siebie, jak
    nie od powierzchni, to bywa że od samej taśmy... Znalazłem jakaś
    magiczną wersję i podpytuje co to za cudo, skoro używają go do
    skutecznego druciarstwa, to może i nada się u mnie.

    > natomiast wiek dwudziesty pierwszy zdaje się być czasem taśmy klejącej i
    > trytytki..."

    E tam, raczej czas komputeryzacji, AI i robotyki. Nie przesadzajmy w
    druga stronę.

  • 6. Data: 2021-10-01 23:44:25
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 01.10.2021 o 20:26, heby pisze:

    > Dzięki, 5952F można jak widzę dostać w rozsądnych pieniądzach,
    > zaryzykuję eksperyment.

    Jeżeli rzeczywiście spróbujesz, to daj znać czy spełniła oczekiwania. :)
    Dla mnie to dobra taśma, ale przypuszczam, że znajdzie się wiele
    lepszych, choć wtedy pewnie i jeszcze droższych.

    Chyba ogólnie 3M to solidne produkty. Choć zdaje się jakiś
    przedstawiciel handlowy nam opowiadał, że z tej firmy kilku inżynierów
    uciekło i założyło swoją firmę z podobnymi produktami...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.